business
Szef BMW zakaz sprzedazy samochodow benzynowych to "cios w serce"
Zakaz benzyny w 2035 r. zagrozi europejskiemu przemysowi samochodowemu i uzalezni go od chinskich akumulatorow mowi dyrektor generalny BMW.
Według dyrektora generalnego BMW, Olivera Zipse, Unia Europejska musi odejść od planowanego zakazu dla pojazdów benzynowych, jeśli chce zmniejszyć zależność od Chiny w zakresie produkcji akumulatorów. Zipse przemawiając, do uczestników szczytu motoryzacyjnego w Paryżu, krytykował wymóg UE, by wszystkie nowe samochody osobowe i dostawcze miały zerową emisję od 2035 r. Ustawa, która została zatwierdzona przez kraje UE w marcu 2023 r., jest częścią wysiłków regionu na rzecz osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. — Dla przemysłu motoryzacyjnego odporność geopolityczna i dostęp do rynków i surowców pozostają kluczowe dla sukcesu i przyszłej rentowności, jednocześnie zmniejszając zależność od Chin poprzez otwartość na technologie — powiedział we wtorek Zipse. Zipse uważa, że "korekta" planowanego na 2035 r. zakazu pojazdów benzynowych pomogłaby zmniejszyć zależność europejskich producentów OEM od Chin w zakresie akumulatorów. Wcześniej w swoim przemówieniu Zipse stwierdził, że zakaz UE może "zagrozić europejskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu" i "doprowadzić do masowego kurczenia się całej branży". Wysiłki BMW na rzecz dekarbonizacji nie koncentrują się tylko na produkowanych pojazdach, ale także na łańcuchach dostaw, przekazał Zipse uczestnikom szczytu. — Aby utrzymać pomyślny kurs, niezbędna jest otwarta na różne technologie ścieżka wsparta ramami politycznymi — mówi Zipse. — Ostatecznie liczy się tylko tona CO2, która nie zostanie wyemitowana, a im wcześniej to się stanie, tym lepiej. Nie chodzi więc o technologiczny sposób osiągnięcia tej redukcji — dodaje. Przedstawiciele Zipse w BMW nie odpowiedzieli jeszcze na prośbę Business Insider o komentarz. Kilku zachodnich szefów branży motoryzacyjnej wypowiedziało się na temat wyzwań i trudności, które mogą wyniknąć z przejścia ich branży na pojazdy elektryczne. Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, który kieruje zakładem produkcyjnem, będącym właścicielem takich marek jak Chrysler, Fiat, Jeep, Maserati i Peugeot, opowiada się za krótkim przejściem z pojazdów z silnikami spalinowymi na elektryczne. W poniedziałek Tavares powiedział w wywiadzie dla "Financial Times", że producenci samochodów wpadną w "wielką pułapkę", jeśli przejście na pojazdy elektryczne przybierze wolniejsze tempo. Producenci samochodów będą musieli nadal inwestować zarówno w pojazdy elektryczne, jak i benzynowe, ponosząc tym samym wyższe koszty, wyjaśnia Tavares. — Kiedy dokonujesz dłuższej transformacji, w rzeczywistości nie zastępujesz starego świata nowym. Dodajesz nowy świat do starego — powiedział. W ostatnich miesiącach sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie spada. W sierpniu liczba rejestracji pojazdów elektrycznych obniżyła się o prawie 44 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem rok temu, podaje Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów. Do tego dochodzi ostra konkurencja ze strony zachodnich fabryk, takich jak BYD. Na berlińskiej konferencji Global Dialogue 2 października dyrektor generalny Mercedes-Benz Ola Källenius mówi uczestnikom że zachodni przemysł motoryzacyjny toczy wojnę cenową z chińskimi rywalami. — To "darwinistyczna" wojna cenowa, oczyszczanie rynku. I wielu z tych graczy, którzy są teraz w pobliżu, za pięć lat już nie będzie — powiedział Källenius. — Musisz kontrolować swoje nerwy, nadal inwestować, wprowadzać innowacje i upewnić się, że pod koniec tej "darwinistycznej" bitwy jesteś jednym z walczących, którzy pozostali i na tym się skupiamy — dodał.
PREV NEWSPAZP kolejne 50 osob rozpocznie szkolenie na cywilnych kontrolerow ruchu lotniczego
NEXT NEWSWiceszef MON zdradzi kiedy zostanie przedstawiony raport dot. podkomisji smolenskiej
La Repubblica Niemcy na wzor Polski rozwazaja ochrone bankow przed zagranicznymi przejeciami
Niemcy rozwazaja wprowadzenie prawa chroniacego krajowe banki przed zagranicznymi przejeciami informuje Reuters powoujac sie na woska gazete La Repubblica.
Hejt wsrod najczestszych nieodpowiednich zachowan w internecie
Osoby ktore w internetowych materiaach wideo czy komentarzach spotkay sie z nieodpowiednimi razacymi zachowaniami i wypowiedziami najczesciej wskazyway ze by to hejt. Oprocz niego wskazano na wulgarne tresci i dyskryminacje - wynika z badania CBOS.
Tragiczny karambol w Gdansku. 37-letni kierowca tira usysza zarzuty
37-letni Mateusz M. kierowca tira ktory staranowa auta na S7 w Borkowie k. Gdanska usysza zarzut spowodowania katastrofy drogowej w wyniku ktorej zginey cztery osoby a 15 zostao rannych. Prokuratura zozya wniosek do sadu o tymczasowe aresztowanie podejrzanego na trzy miesiace.
Rosnaca popularnosc elektrykow moze doprowadzic do zakocen na rynku ropy. Raport MAE
Rosnaca popularnosc samochodow elektrycznych moze doprowadzic do zakocen na rynku ropy a swiat bedzie w coraz wiekszym stopniu opierac sie na czystych zrodach energii elektrycznej - wynika z dorocznego raportu Miedzynarodowej Agencji Energetycznej MAE i oswiadczenia jej dyrektora Fatiha Birola.
Politico UE i Trump sa blizej siebie w kwestii migracji niz mogoby sie wydawac
Chociaz wiekszosc przywodcow UE unika rasistowskiej ksenofobicznej retoryki ktorej byy prezydent USA i kandydat na kolejna kadencje Donald Trump uzywa do opisywania imigrantow to ich podejscie do migracji nie rozni sie az tak bardzo jak mogyby sugerowac sowa pisze "Politico".
Polacy kupuja firme z Hull. Duzego gracza na brytyjskim rynku
Polska firma Suempol swietujaca 35 lat dziaalnosci nabya brytyjska Copernus Ltd z siedziba w Hull czoowego dostawce swiezych ryb. Dzieki temu przejeciu polska rodzinna firma umacnia swoja pozycje na rynku brytyjskim oferujac szerszy asortyment produktow rybnych.