Home/business/Ramie w ramie z powodzianami wielowymiarowa pomoc

business

Ramie w ramie z powodzianami wielowymiarowa pomoc

Dziaania sieci Biedronka pokazuja ze w obliczu kryzysu solidarnosc i szybkie dziaanie sa kluczowe a byskawiczna pomoc pracownikom i mieszkancom terenow dotknietych przez ten straszny zywio staa na pierwszym miejscu.

October 06, 2024 | business

Sieć sklepów Biedronka razem z Fundacją Biedronki, świadome skali tragedii, natychmiast włączyły się w akcję niesienia pomocy, kierując działania zarówno do lokalnych społeczności, jak i pracowników, którzy zostali dotknięci przez powódź. Koszyk Bezpieczeństwa Koszyk Bezpieczeństwa Już w pierwszych godzinach kataklizmu wysłano transporty z wodą i żywnością do najbardziej poszkodowanych gmin. Dodatkowo w 391 sklepach na terenach zagrożonych powodzią sieć obniżyła średnio o 19 proc. ceny na produkty pierwszej potrzeby, tworząc tzw. Koszyk Bezpieczeństwa. W krótkim czasie w 3 lokalizacjach udało się bez zwłoki uruchomić sklepy zastępcze w postaci naczepy z podstawowymi produktami tak, aby klienci z tych terenów nie odczuli braku tych towarów w związku z czasowym zamknięciem placówek handlowych. Współpraca z organizacjami Biedronka, rozumiejąc, że skuteczna pomoc wymaga skoordynowanych działań, nawiązała współpracę z kluczowymi organizacjami charytatywnymi: Polskim Czerwonym Krzyżem, Caritas i Szlachetną Paczką. Wspólnie zorganizowano zbiórki pieniężne na kasach sklepów sieci Biedronka w całej Polsce, a zebrane środki, które przekroczyły już 2 mln zł, zostały przeznaczone m.in. na pomoc materialną w postaci zakupu artykułów gospodarstwa domowego, materiałów budowlanych, osuszaczy i nagrzewnic, sprawną logistykę i organizację pracy wolontariuszy, którzy docierają z pomocą do najbardziej potrzebujących, zapewnienie ciepłych posiłków dla poszkodowanych czy wsparcie rodzin dotkniętych powodzią w ramach programu Szlachetna Paczka. Zbiórki darów w sklepach Zbiórki darów w sklepach Biedronka zwróciła się również z prośbą o wsparcie poszkodowanych do swoich klientów, organizując zbiórki darów w sklepach na terenie kraju. 20-21 września w 737 sklepach Biedronka w regionach najbardziej dotkniętych powodzią (m.in. w miejscowościach Lubin, Brzeg, Ruda Śląska, Gorzów Wielkopolski) odbyła się zbiórka we współpracy z PCK, podczas której klienci przekazali aż 70 palet z artykułami pierwszej potrzeby. W kolejny weekend (27-28 września) do akcji włączyli się klienci z całej Polski. Wolontariusze Caritas zbierali wówczas żywność długoterminową, środki czystości i chemię gospodarczą w 477 sklepach Biedronka. Hojność klientów Biedronki po raz kolejny pokazała, jak wielka jest siła solidarności w obliczu tragedii. W ramach akcji udało się zebrać ponad 85 ton żywności. Wsparcie dla pracowników Biedronki: zapomogi i pomoc psychologiczna Biedronka pamiętała również o swoich pracownikach, którzy ucierpieli w wyniku powodzi. Sieć uruchomiła program wsparcia, w ramach którego ponad 500 osób otrzymało już bezzwrotne zapomogi w wysokości 1500 zł. Dodatkowo, pracownicy Biedronki mogą korzystać z platformy Mindgram, gdzie dostępna jest specjalistyczna pomoc psychologiczna, finansowa i prawna, ułatwiająca im poradzenie sobie z tą trudną sytuacją.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS