Home/business/Przez rosnace ceny zyskuja programy lojalnosciowe. Czym przyciagaja sklepy

business

Przez rosnace ceny zyskuja programy lojalnosciowe. Czym przyciagaja sklepy

Juz 72 proc. Polakow deklaruje iz korzysta choc z jednego programu lojalnosciowego. Zdecydowanie najpopularniejszy jest ten prowadzony przez Biedronke.

By Piotr Mazurkiewicz | October 04, 2024 | business

W ciągu roku liczba osób korzystających z programówlojalnościowych wzrosła aż o 8 pkt proc., choć w latach wcześniejszych była onadość stabilna i oscylowała wokół 64–66 proc. – wynika z badania ARC Rynek i Opinia, które„Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Tomasz Sitarski Rabaty dyskontów przyciągają klientów Firma podkreśla, że wzrost liczby korzystających z takichakcji nie wynika z pojawienia się nowego gracza na rynku, który przyciągnąłbydużą liczbę nowych użytkowników. Wynik ten został wypracowany przez liderówrynku w kategorii sklepów spożywczych. Największy wpływ miały tutaj siecidyskontowe, takie jak Biedronka i Lidl. – W czasie ostatniegoroku byliśmy świadkami nasilenia się rywalizacji marketingowej tych dwóch sieci,intensywnie kreowały komunikacje do klientów, często wprost wskazując przewaginad głównym konkurentem na rynku oraz informując o coraz to nowych obniżkachcen. Istotnym elementem tej rywalizacji była również oferta promocyjnaskierowana wyłącznie do użytkowników programów lojalnościowych sieci – mówiSylwia Miszczyk, kierownik projektu badawczego w ARC Rynek i Opinia. –Przyczyniło się to skutecznie do rekrutacji nowych użytkowników, którzy chcącskorzystać z atrakcyjnych promocji, zasilili szeregi użytkowników programów tychsieci – dodaje. Czytaj więcej Spółka OLV, producent tzw. saszetek z napojami alkoholowymi pod marką Voodoo Monkey, poinformowała, że wycofuje całą partię produktów z rynku i natychmiast wstrzymuje ich produkcję. Z badania firmy wynika, że na korzystanie z kart lubaplikacji Moja Biedronka wskazało 46 proc. ankietowanych, a 24 proc. wymieniłoLidl Plus. Ogółem sieci ogólnospożywcze zdecydowanie prowadzą pod względempopularności programów lojalnościowych, w czołówce znalazły się jeszczeKaufland czy Żabka. Poza tym sektorem reprezentowany jest paliwowy Orlen i siećdrogerii Rossmann. – Aplikacja jest ważnym kanałem komunikacji z klientem,szykujemy jej zupełnie nową odsłonę – zapowiada Tomasz Suchański, prezes ŻabkaPolska. Nie da się nie zauważyć, że rosnąca popularność programówlojalnościowych przypada również na okres wysokiego wzrostu cen. Są onetraktowane przez wielu, o ile nie przez większość konsumentów, jako jeden zesposobów na obniżenie rachunków. Wiele sieci wprowadza bowiem dodatkowepromocje dostępne tylko dla uczestników programów lojalnościowych i widać, żetakich akcji jest zdecydowanie coraz więcej. Biedronka liderem Także analitycy ARC Rynek i Opinia zauważają, że kliencichętniej angażują się w korzystanie z programów, jeśli oferowane są imdedykowane korzyści (wyłącznie dlaczłonków programów) w postaci zniżek, specjalnych ofert czy unikalnych nagród.Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na regularność korzystania, podobniejak w przypadku mechanizmu promocji, jest prostota. – Konsumenci doceniają programy lojalnościowe, które sąintuicyjne i nieskomplikowane. W tym kontekście kluczowym elementem sukcesujest łatwa w użyciu i przyjazna aplikacja mobilna, która umożliwia szybkie iwygodne korzystanie z programu, śledzenie postępów i dostęp do aktualnychpromocji. Intuicyjna i nieskomplikowana aplikacja sprzyja zatem częstszemusięganiu po telefon w czasie zakupów – podają eksperci z tej firmy. Czytaj więcej Sieć handlowa, która rozpoczyna właśnie ofertę publiczną akcji, ma już 10,5 tys. sklepów, ale za cztery lata ma być ich już 15 tys. I to nie koniec planów. Jeśli chodzi o wyniki badania, to wśród najczęściejwymienianych powodów korzystania z programów lojalnościowych konsumenciwskazali na częste robienie zakupów w sklepach danej sieci – odpowiedziało takaż 33 proc. Co czwarty wskazał zaś na prostotę – tak w korzystaniu z przejrzystejaplikacji, jak i jasnych zasad uczestnictwa w programie. Sieci handlowe doskonale zdają sobie sprawę z ich siłyprzyciągania. – Według danych na koniec pierwszej połowy 2024 roku ponad 18milionów Polaków zaoszczędziło miliardy złotych dzięki udziałowi w największymw Polsce programie lojalnościowym Moja Biedronka. Klienci korzystający zpromocji w ramach programu tylko od początku roku do końca maja br.zaoszczędzili na zakupach w Biedronce prawie 5,5 mld zł – mówi Marek Złakowski,dyrektor ds. rozwoju relacji z klientem i cyfryzacji w sieci Biedronka. – Większość z nich korzystało z powiązanej z kartą aplikacji Biedronka w swoichsmartfonach i spersonalizowanych ofert dzięki specjalnym propozycjom, które wyświetlają się w Shakeomacie – dodaje. Swój program lojalnościowy wprowadza też InPost – przezzbieranie InCoinów, punktów przyznawanych za odebrane paczki i inne aktywnościzwiązane z usługami marki, będzie można zdobyć nagrody. – Budujemy lojalność klientów od lat w oparciu o jakośćusług i aplikację mobilną. Zbieranie punktów nie będzie zwykłą nową funkcjonalnością w aplikacji – to przedewszystkim mnóstwo niespodzianek i wyzwań, które pozwolą nam na osiągnięciekolejnego poziomu zaangażowania użytkowników w usługi – mówi IzabelaKarolczyk-Szafrańska, szef marketingu InPost. – Będzie to wyjątkowy elementnaszej aplikacji mobilnej, który pozwoli im na zbieranie nagród i bonusów przycodziennych dostawach zakupów online – dodaje.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS