business
Przez rosnace ceny zyskuja programy lojalnosciowe. Czym przyciagaja sklepy
Juz 72 proc. Polakow deklaruje iz korzysta choc z jednego programu lojalnosciowego. Zdecydowanie najpopularniejszy jest ten prowadzony przez Biedronke.
W ciągu roku liczba osób korzystających z programówlojalnościowych wzrosła aż o 8 pkt proc., choć w latach wcześniejszych była onadość stabilna i oscylowała wokół 64–66 proc. – wynika z badania ARC Rynek i Opinia, które„Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Tomasz Sitarski Rabaty dyskontów przyciągają klientów Firma podkreśla, że wzrost liczby korzystających z takichakcji nie wynika z pojawienia się nowego gracza na rynku, który przyciągnąłbydużą liczbę nowych użytkowników. Wynik ten został wypracowany przez liderówrynku w kategorii sklepów spożywczych. Największy wpływ miały tutaj siecidyskontowe, takie jak Biedronka i Lidl. – W czasie ostatniegoroku byliśmy świadkami nasilenia się rywalizacji marketingowej tych dwóch sieci,intensywnie kreowały komunikacje do klientów, często wprost wskazując przewaginad głównym konkurentem na rynku oraz informując o coraz to nowych obniżkachcen. Istotnym elementem tej rywalizacji była również oferta promocyjnaskierowana wyłącznie do użytkowników programów lojalnościowych sieci – mówiSylwia Miszczyk, kierownik projektu badawczego w ARC Rynek i Opinia. –Przyczyniło się to skutecznie do rekrutacji nowych użytkowników, którzy chcącskorzystać z atrakcyjnych promocji, zasilili szeregi użytkowników programów tychsieci – dodaje. Czytaj więcej Spółka OLV, producent tzw. saszetek z napojami alkoholowymi pod marką Voodoo Monkey, poinformowała, że wycofuje całą partię produktów z rynku i natychmiast wstrzymuje ich produkcję. Z badania firmy wynika, że na korzystanie z kart lubaplikacji Moja Biedronka wskazało 46 proc. ankietowanych, a 24 proc. wymieniłoLidl Plus. Ogółem sieci ogólnospożywcze zdecydowanie prowadzą pod względempopularności programów lojalnościowych, w czołówce znalazły się jeszczeKaufland czy Żabka. Poza tym sektorem reprezentowany jest paliwowy Orlen i siećdrogerii Rossmann. – Aplikacja jest ważnym kanałem komunikacji z klientem,szykujemy jej zupełnie nową odsłonę – zapowiada Tomasz Suchański, prezes ŻabkaPolska. Nie da się nie zauważyć, że rosnąca popularność programówlojalnościowych przypada również na okres wysokiego wzrostu cen. Są onetraktowane przez wielu, o ile nie przez większość konsumentów, jako jeden zesposobów na obniżenie rachunków. Wiele sieci wprowadza bowiem dodatkowepromocje dostępne tylko dla uczestników programów lojalnościowych i widać, żetakich akcji jest zdecydowanie coraz więcej. Biedronka liderem Także analitycy ARC Rynek i Opinia zauważają, że kliencichętniej angażują się w korzystanie z programów, jeśli oferowane są imdedykowane korzyści (wyłącznie dlaczłonków programów) w postaci zniżek, specjalnych ofert czy unikalnych nagród.Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na regularność korzystania, podobniejak w przypadku mechanizmu promocji, jest prostota. – Konsumenci doceniają programy lojalnościowe, które sąintuicyjne i nieskomplikowane. W tym kontekście kluczowym elementem sukcesujest łatwa w użyciu i przyjazna aplikacja mobilna, która umożliwia szybkie iwygodne korzystanie z programu, śledzenie postępów i dostęp do aktualnychpromocji. Intuicyjna i nieskomplikowana aplikacja sprzyja zatem częstszemusięganiu po telefon w czasie zakupów – podają eksperci z tej firmy. Czytaj więcej Sieć handlowa, która rozpoczyna właśnie ofertę publiczną akcji, ma już 10,5 tys. sklepów, ale za cztery lata ma być ich już 15 tys. I to nie koniec planów. Jeśli chodzi o wyniki badania, to wśród najczęściejwymienianych powodów korzystania z programów lojalnościowych konsumenciwskazali na częste robienie zakupów w sklepach danej sieci – odpowiedziało takaż 33 proc. Co czwarty wskazał zaś na prostotę – tak w korzystaniu z przejrzystejaplikacji, jak i jasnych zasad uczestnictwa w programie. Sieci handlowe doskonale zdają sobie sprawę z ich siłyprzyciągania. – Według danych na koniec pierwszej połowy 2024 roku ponad 18milionów Polaków zaoszczędziło miliardy złotych dzięki udziałowi w największymw Polsce programie lojalnościowym Moja Biedronka. Klienci korzystający zpromocji w ramach programu tylko od początku roku do końca maja br.zaoszczędzili na zakupach w Biedronce prawie 5,5 mld zł – mówi Marek Złakowski,dyrektor ds. rozwoju relacji z klientem i cyfryzacji w sieci Biedronka. – Większość z nich korzystało z powiązanej z kartą aplikacji Biedronka w swoichsmartfonach i spersonalizowanych ofert dzięki specjalnym propozycjom, które wyświetlają się w Shakeomacie – dodaje. Swój program lojalnościowy wprowadza też InPost – przezzbieranie InCoinów, punktów przyznawanych za odebrane paczki i inne aktywnościzwiązane z usługami marki, będzie można zdobyć nagrody. – Budujemy lojalność klientów od lat w oparciu o jakośćusług i aplikację mobilną. Zbieranie punktów nie będzie zwykłą nową funkcjonalnością w aplikacji – to przedewszystkim mnóstwo niespodzianek i wyzwań, które pozwolą nam na osiągnięciekolejnego poziomu zaangażowania użytkowników w usługi – mówi IzabelaKarolczyk-Szafrańska, szef marketingu InPost. – Będzie to wyjątkowy elementnaszej aplikacji mobilnej, który pozwoli im na zbieranie nagród i bonusów przycodziennych dostawach zakupów online – dodaje.
PREV NEWSPrognozy gospodarcze. Obawy przed zwolnieniem tumia zakupy Polakow
NEXT NEWSRosna mozliwosci importu LPG z innych kierunkow niz Rosja. Beda wyzsze ceny
Rosna mozliwosci importu LPG z innych kierunkow niz Rosja. Beda wyzsze ceny
Ze wzgledu na niska cene rosyjskie paliwo cieszy sie w Polsce ogromnym zainteresowaniem. Od 20 grudnia wejdzie jednak unijny zakaz jego sprowadzania i importerzy juz zapowiadaja zwiekszenie zakupow z innych kierunkow. W efekcie wzrosna tez ceny LPG.
By Tomasz FurmanNowela wiatrakowa da wiecej mocy ale niepredko
Opublikowany przez Ministerstwo Klimatu i Srodowiska projekt liberalizujacy zapisy ustawy wiatrakowej pozwoli na zwiekszenie liczby i mocy nowych farm wiatrowych. Wbrew nadziejom moze jednak nie skrocic procesu inwestycyjnego.
By Bartłomiej SawickiJanusz P. zatrzymany. Wizjoner branzy alkoholowej czy oszust finansowy
Znany biznesmen i byy pose zosta zatrzymany a sad moze wydac decyzje o jego aresztowaniu. Przez lata z sukcesami zbiera pieniadze na swoje biznesy. Efekt 10 tys. poszkodowanych.
By Aleksandra Ptak-IglewskaJak wyduzyc zycie w mniej niz 10 minut dziennie. Szesc sposobow popartych naukowo
Dazenie do dugiego zycia nie musi byc skomplikowane. Nauka sugeruje ze kilka prostych nawykow stosowanych codziennie w tym cwiczenia zdrowa dieta utrzymywanie kontaktow towarzyskich i redukcja stresu moze wyduzyc zycie o nawet kilka lat.
Spadki na giedach. Swiatowe rynki pod wpywem konfliktu na Bliskim Wschodzie
Globalne giedy spady w czwartek gownie przez sabe notowania na rynkach akcji w Stanach Zjednoczonych i innych kluczowych regionach podczas gdy ceny ropy poszyboway w gore na skutek rosnacych napiec geopolitycznych zwiazanych z konfliktem na Bliskim Wschodzie podaje agencja Reuters.
Wszystkie spoki DANONE w Polsce doaczaja do ruchu B Corp
Wszystkie podmioty wchodzace w skad grupy spoek DANONE w Polsce doaczyy do miedzynarodowego ruchu Benefit Corporations i otrzymay certyfikat B Corp.