Home/business/Polskie banki powyzej swiatowej sredniej w obszarze cyfryzacji usug bankowosci detalicznej

business

Polskie banki powyzej swiatowej sredniej w obszarze cyfryzacji usug bankowosci detalicznej

W ciagu ostatnich dwoch lat banki przesuney priorytety z dodawania i rozwijania nowych funkcjonalnosci na doskonalenie istniejacych rozwiazan oraz optymalizacje doswiadczen uzytkownikow - wynika z raportu Deloitte. Polskie banki utrzymuja wyniki powyzej swiatowej sredniej w obszarze cyfryzacji usug bankowosci detalicznej.

October 20, 2024 | business

W ciągu ostatnich dwóch lat banki przesunęły priorytety z dodawania i rozwijania nowych funkcji na doskonalenie istniejących rozwiązań oraz optymalizację doświadczeń użytkowników - wynika z raportu Deloitte. Polskie banki utrzymują wyniki powyżej światowej średniej w obszarze cyfryzacji usług bankowości detalicznej. fot. Listiana1979 / / Shutterstock Deloitte podał, że w tegorocznej, szóstej edycji badania „Digital Banking Maturity 2024”, badaniem objęto blisko 350 instytucji finansowych z 44 krajów na sześciu kontynentach. Ocenie poddano trzy obszary: analizę ponad 1000 funkcjonalności cyfrowych, badanie preferencji konsumentów w zakresie 18 najważniejszych aktywności bankowych oraz identyfikację zasad i najlepszych praktyk projektowania doświadczeń użytkowników (UX). Autorzy raportu wskazali, że można mówić o pewnej stagnacji we wdrażaniu nowych funkcjonalności w aplikacjach bankowych. Coraz więcej instytucji kładzie nacisk na doskonalenie już istniejących funkcji oraz poprawę ogólnego doświadczenia użytkownika, zamiast skupiać się wyłącznie na wdrażaniu nowości. Według Deloitte również w Polsce liderzy sektora bankowego coraz częściej koncentrują się na przeprojektowaniu swoich aplikacji. Autorzy raportu wskazują, że w ostatnim czasie widoczne jest wyraźne spowolnienie w zakresie wprowadzania na rodzimym rynku nowych funkcjonalności, a w niektórych przypadkach dochodzi nawet do ich przeglądu i wycofywania tych mniej użytecznych. "Banki w Polsce można podzielić na dwie grupy. Pierwsza grupa to dotychczasowi liderzy, którzy w ostatnich dwóch latach, podobnie jak czołówka światowa, skupili się na ponownym udoskonalaniu projektu swoich aplikacji, aby jak najbardziej wspierać użytkowników w korzystaniu z kanałów cyfrowych" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Przemysław Szczygielski, partner w Deloitte. "Drugą grupę stanowią te instytucje, które do tej pory miały słabiej rozwinięte kanały digitalowe i teraz próbują dodawać nowe funkcjonalności oraz rozszerzać ofertę dla klientów, szczególnie w zakresie podstawowych funkcji bankowości" - dodał. Według Deloitte na polskim rynku wyróżnia się pięć banków, których działalność odznacza się na tle pozostałych instytucji z branży finansowej. Eksperci wyróżnili ING Bank Śląski, mBank, PKO BP, Santander Bank Polska oraz Alior Bank. seb/ ana/ Źródło: PAP Biznes

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS