Home/business/"Pojazdy sie rozpadaja". Rosyjski producent przyznaje sankcje to problem

business

"Pojazdy sie rozpadaja". Rosyjski producent przyznaje sankcje to problem

Rosyjski producent samochodow Sollers jest krytykowany za to ze jego samochody ulegaja awariom na froncie. Jeden z byych czoowych urzednikow skarzy sie na awarie skrzyni biegow ciage wycieki i problemy z silnikiem w pojazdach marki UAZ. W odpowiedzi Sollers zrzuci wine na zachodnie sankcje ktore zmusiy go do szybkiej zmiany dostawcow.

October 22, 2024 | business

Rogozin był szefem rosyjskiej agencji kosmicznej Roskosmos, po czym został zwolniony w lipcu 2022 r. Z powodu braku propozycji nowego stanowiska z Moskwy, odświeżył swój publiczny wizerunek jako przywódca ochotników na froncie w Ukrainie. Przed pracą w Roskosmosie był także ambasadorem Rosji przy NATO i wicepremierem nadzorującym produkcję obronną. Od lipca publicznie narzekał na pojazdy UAZ, kiedy to napisał na swoim kanale Telegram, że . Rogozin wspominał, że widział, jak SUV patriot wyprodukowany przez UAZ utknął w nocy ok. 3 km od linii bojowych, zmuszając trzech rosyjskich żołnierzy znajdujących się w środku do ucieczki do pobliskiego lasu i powrotu z zestawem naprawczym, kiedy obserwowały ich ukraińskie drony. — napisał Rogozin. We wrześniu napisał z kolei, że jego UAZ zepsuł się z powodu wycieku płynu wspomagania, co zmusiło go do wezwania drugiego samochodu. Rogozin dodał jednocześnie, że Skrytykował jakość samochodów, jako tak niską, że ich produkcja mogłaby być równie dobrze aktem sabotażu. " " — napisał. Do czasu publikacji Sollers nie odpowiedział na prośbę o komentarz. Dmitrij Rogozin powiedział natomiast, że BARS-Sarmat, ochotnicza organizacja wojskowa, którą utworzył w ramach rosyjskiej rezerwy, podpisze umowę o współpracy z kierownictwem UAZ, aby zapewnić "kontrolę jakości" pojazdów wysyłanych na front. Sollers przekazał natomiast portalowi Gazeta.RU, że prowadzi rozmowy z Rogozinem i BARS-Sarmat, w tym dyskusję na temat produkcji niestandardowych pojazdów dostosowanych do konkretnych misji bojowych. Jej marka UAZ specjalizuje się w pojazdach terenowych, takich jak wojskowe samochody transportowe UAZ-469 i komercyjne SUV-y często używane przez rosyjskie wojska. Do października 2022 r. firma Sollers dzieliła fabrykę w Moskwie z Ford Motor Company z siedzibą w Michigan, jednak amerykańska firma wycofała się z Rosji. W listopadzie tego samego roku Mazda również wycofała się ze swojej fabryki joint venture we Władywostoku z Sollers. Japoński producent samochodów sprzedał swój udział za jedno euro i zachował prawo do odkupienia go za tę samą cenę w ciągu trzech lat. Ostatnie komentarze firmy na temat sankcji stanowią zaprzeczenie oświadczeń z września 2023 r., kiedy to stwierdziła, że umieszczenie firmy na czarnej liście Departamentu Skarbu USA nie wpłynie na jej działalność. , ponieważ już zrestrukturyzował swój łańcuch dostaw, aby przygotować się na ograniczenia. W czerwcu 2023 r. UAZ został również objęty sankcjami przez Unię Europejską. W sierpniu tego roku firma poinformowała, że w pierwszej połowie 2023 r. osiągnęła przychody w wysokości 452 mln 700 tys. dol., co stanowi wzrost o 27,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r., ze względu na "znaczny wzrost produkcji i sprzedaży pojazdów Sollers". Według oświadczenia firmy zysk netto wyniósł 16 mln 400 tys. dol.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS