business
Po jaki alkohol najczesciej siegaja Polacy Dane nie pozostawiaja zudzen
Najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce jest piwo. Tzw. "mapki" sa sprzedawane w znacznie mniejszych ilosciach.
Falę oburzenia w sieci wywołało wejście na rynek napojów alkoholowych sprzedawanych w tubkach, które łudząco przypominają musy owocowe dla dzieci. Likiery w saszetkach o pojemności 100 lub 200 mln produkuje ta sama firma, która wytwarza musy owocowe dla najmłodszych. Alkohol ma kilkanaście procent, jest dostępny w wersjach smakowych, ale można też kupić czystą wódkę. Co piją Polacy? Kontrowersje związane z alkotubkami sprowokowały dyskusję wokół ilości spożywanego przez Polaków alkoholu. Niedawno minister zdrowia Izabela Leszczyna zapowiedziała, że będzie dążyć do ograniczenia konsumpcji używek (alkohol, papierosy). Kilka tygodni temu głośno spierano się o pomysł zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych w godzinach wieczornych oraz wprowadzenia częściowej prohibicji w dużych miastach. W powszechnej opinii kwestia picia alkoholu kojarzy się w Polsce z popularnymi "małpkami", czyli małymi buteleczkami z wysokoprocentowym alkoholem. Jak się jednak okazuje, to wcale nie ten rodzaj napojów alkoholowych jest najbardziej popularny w naszym kraju. Jak podaje serwis podatnikinfo.pl, najczęściej spożywanym w Polsce alkoholem jest piwo. Codziennie w kraju jest sprzedawanych 16 mln sztuk tego napoju (mowa o 0,5 litrowych opakowaniach), z czego 1 mln to bardzo popularne w ostatnich czasach piwa bezalkoholowe. Z kolei "małpki" są sprzedawane w Polsce w ilości 1,4 mln sztuk dziennie. "Porównując tylko te dwie liczby – 1,4 mln sztuk napojów spirytusowych do 16 mln sztuk piwa – okazuje się, że to nie «małpki» są najczęstszym wyborem. Co więcej, zaledwie co jedenasty klient wybiera «małpkę» zamiast piwa. Dodatkowo, według danych Centrum Monitorowania Rynku, również w godzinach porannych (od 5:00 do 12:00) sprzedaż piwa jest prawie dwukrotnie wyższa niż alkoholi w małych pojemnościach" – wskazuje serwis. Czytaj też: Alkotubki zostaną wycofane ze sprzedaży. Jest komunikat producenta Czytaj też: Tusk reaguje ws. alkotubek: Postawiłem na baczność wszystkich urzędników
PREV NEWSPartyjni nominaci Lewicy obsadzaja instytucje utrzymywana z podatkow
NEXT NEWSLimity przyjec dla studentow z zagranicy Rektorzy ostrzegaja
Rynek odrzuca ciecie stop proc. o 50 pb przez Fed
Rynek pracy w USA wypad znacznie lepiej niz przewidywano. Imponujaca liczba 254 tys. nowych miejsc pracy i spadek stopy bezrobocia do 41 proc. ucinaja spekulacje odnosnie mozliwego mocniejszego ciecia stop procentowych przez Fed w listopadzie. Zatem w tym momencie scenariuszem bazowym jest ruch o 25 pb. Rynek dostosowa swoja wycene przez co dolar zyska na wartosci a zoto zostao znacznie przecenione ale wciaz pozostaje powyzej 2630 USD.
TSUE Facebook musi ograniczyc wykorzystanie danych uzytkownikow do spersonalizowanych reklam
Firma Meta musi ograniczyc wykorzystanie danych osobowych zebranych z nalezacego do niej portalu spoecznosciowego Facebook do spersonalizowanych reklam - orzek w piatkowym wyroku Trybuna Sprawiedliwosci UE w Luksemburgu.
Tencent i rodzina Guillemontow rozwazaja wykupienie Ubisoftu
Chinska firma technoogiczna oraz Guillemont Brothers konsultuja sie w celu znalezienia sposobu na ustabilizowanie znajdujacego sie w kopotach Ubisoftu wynika z nieoficjalnych informacji agencji Bloomberg. Jedna z omawianych mozliwosci obejmuje poaczenie si w celu wycofania firmy z obrotu publicznego.
Sprzedaz obligacji spada o poowe
Powoli rozkreca sie jesienny sezon emisji obligacji kierowanych do inwestorow indywidualnych. Zapisy zbiera Olivia Fin a od poniedziaku doaczy do niej Kruk. Juz teraz wartosc ofert przekroczya ubiegoroczne. W tle nieznacznie ale jednak osuwaja sie wyceny na Catalyst.
Unijne ca na chinskie elektryki. Wiadomo jak zagosowaa Polska
Nie byo jednomyslnosci w unijnym gosowaniu nad wprowadzeniem ce na samochody elektryczne z Chin. Ostatecznie panstwa czonkowskie uzgodniy wprowadzenie taryf celnych na chinskie elektryki a Polska oddaa gos na tak.
Badz drugim Bradem Pittem
Dlaczego zakupy z nawyku moga byc korzystne w jakim celu warto miec krotkowidza w zespole marketingowym i jaka funkcje spenia marka sekrety decyzji konsumenckich odkrywa przed nami Phil Barden kreator globalnych kampanii dla T-Mobile i Unilever oraz autor ksiazki Odkoduj puapki myslenia w biznesie.