Home/business/PKP Intercity kupuja pietrowe pociagi. Tyle trzeba bedzie na nie czekac

business

PKP Intercity kupuja pietrowe pociagi. Tyle trzeba bedzie na nie czekac

PKP Intercity ogosiy przetarg na 42 pietrowe pociagi elektryczne. Przetarg dotyczy nie tylko ich dostawy ale rowniez utrzymania przez okres 30 lat. Spoka przewiduje mozliwosc zamowienia dodatkowych maksymalnie 30 pociagow wraz z ich serwisowaniem. Pierwsze pociagi maja byc gotowe nie wczesniej niz za ponad 3 lata.

October 15, 2024 | business

W sumie wraz z usługą ich utrzymania - poinformował branżowy serwis rynek-kolejowy.pl. Z kolei dostawa wszystkich zamówionych pojazdów w ramach przetargu podstawowego - w terminie 77 miesięcy (6 lat i 5 miesięcy). Portal "RK" zwraca uwagę na fakt, że tak może zaskakiwać. "To bardzo dużo czasu, jeśli weźmiemy pod uwagę, że np. pierwsze Flirty dla PKP Intercity musiały być gotowe w dwa lata po podpisaniu umowy w liczbie 20 sztuk" - wskazał serwis. Są jednak również plusy. Jak zauważył portal, długi czas realizacji zamówienia może umożliwić wzięcie udziału w przetargu wielu producentom, a także daje szansę na dopracowanie pociągów. Realizacja całości zamówienia (zamówienie podstawowe wraz z prawem opcji) ma zakończyć się w terminie do 89 miesięcy od dnia zawarcia umowy. od momentu podpisania protokołu odbioru końcowego pierwszego z nich. Co ważne, okres utrzymania pojazdów zakończy się oddzielnie dla każdego pojazdu. , współczynnika efektywności kosztowej, a także terminu dostawy pociągów. W sierpniu minister infrastruktury zapowiadał, że . "Pojawią się tam, gdzie jest największe zapotrzebowanie i natężenie ruchu, by dbać o przepustowość linii" - mówił Dariusz Klimaczak. "To będą też trasy, na których wiemy, że musimy poprawić komfort podróży" - dodał. "RK" przypomina, że właśnie ogłoszony przetarg to już . Spółka początkowo planowała nabyć zestawy typu push-pull, jednak ze względu na wielokrotne przekroczenie budżetu zrezygnowano z tego pomysłu. Porzucić plany postanowił nowy zarząd spółki, który ogłosił przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne. Zasada działania takiego pociągu jest podobna do EZT. Jednakże w przeciwieństwie do EZT te pociągi można dowolnie skracać i wydłużać oraz można wymieniać lokomotywę. Rzecz w tym, że takie pojazdy muszą być dostosowane do tego systemu sterowania.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS