business
Peter Pernot-Day SHEIN Nalezy miec strategie globalna ale tez pamietac o dziaaniach lokalnych
Poszukujemy preznych rynkow energicznych i zdolnych pracownikow ktorzy pomoga nam zrealizowac nasza misje. I wasnie to znalezlismy w Polsce mowi Peter Pernot-Day dyrektor ds. strategicznych i korporacyjnych na Ameryke Ponocna i Europe w SHEIN.
Na czym polega model produkcji na żądanie stosowany w SHEIN? Firma SHEIN powstała, aby zapewnić każdemu dostęp do najnowszych trendów w modzie. W tym celu korzystamy z konkretnych technologii. Opracowaliśmy model produkcji na żądanie, który jest zupełnym przeciwieństwem tradycyjnego sposobu produkcji odzieży. Nie skupiamy się na podaży, tylko na popycie. Produkujemy tylko tyle ubrań, żeby zaspokoić istniejący popyt. Jak to robicie? Dzięki technologii. Wszystko zaczyna się od przyjaznego dla klienta procesu zakupu w aplikacji mobilnej lub sklepie internetowym. Potem korzystamy z najlepszego w branży systemu zarządzania łańcuchem dostaw, dzięki któremu możemy produkować bardzo małe partie odzieży. Zazwyczaj produkujemy od 100 do 200 sztuk z przeznaczeniem na cały świat i sprawdzamy popyt. Dzięki temu możemy zaproponować naszym klientom szeroką ofertę ubrań i dać im możliwość wyboru. Efekt jest dwojaki. Po pierwsze, ubrania mniej kosztują, po drugie, nasi klienci dzięki swoim ubraniom mogą wyrazić siebie. Według nas to właśnie jest w modzie najpiękniejsze. Oczywiście dla konsumentów ogromne znaczenie ma cena. Z czego wynikają niskie ceny produktów SHEIN? Klienci mają coraz większe trudności z zaspokojeniem podstawowych potrzeb, ponieważ na całym świecie rosną koszty życia. Moim zdaniem tak zaawansowana technologia jak nasza umożliwia zakup odzieży w bardziej przystępnych cenach i pozwala dotrzeć do coraz większej liczby klientów. Nie tylko ogranicza to ilość odpadów, ale także korzystnie wpływa na to, co dla klientów najważniejsze – na stan ich portfeli. SHEIN ma w Polsce kilka magazynów. Jaką rolę odgrywają i jakie jest ich znaczenie na poziomie europejskim i szerzej? Polski rynek ma dla nas kluczowe znaczenie, a lokalny zespół znajduje się w czołówce, jeżeli chodzi o efektywność działań tu na miejscu. Wprawdzie europejska siedziba główna firmy jest w Irlandii, ale centrum naszej działalności znajduje się w Polsce, gdyż to tutaj zlokalizowane są nasze centra zwrotów i realizacji zamówień. Ogłosiliśmy właśnie rekrutację do nowego zespołu technicznego w Warszawie, który będzie odpowiedzialny za poprawę działania strony, rozwój aplikacji, analizę danych, cyberbezpieczeństwo i zgodność z przepisami dotyczącymi prywatności. Zatrudniamy pracowników w Polsce, ponieważ na tutejszym rynku nie brakuje utalentowanych osób. Dlaczego to właśnie Polska została wybrana jako miejsce lokalizacji magazynów SHEIN? Polska gospodarka dynamicznie się rozwija, w efekcie bardzo wiele się tu dzieje pod względem ekonomicznym. Wprowadzanych jest wiele innowacji, nowe modele biznesowe, realizowane są inwestycje w infrastrukturę. Podstawą polskiej gospodarki jest dynamika, a SHEIN jest dynamiczną firmą. Poszukujemy prężnych rynków, energicznych i zdolnych pracowników, którzy pomogą nam zrealizować naszą misję. I właśnie to znaleźliśmy w Polsce. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z dokonanej tu inwestycji i cieszymy się, że tak wiele wspaniałych osób pracuje dla nas w Polsce. Jak ocenia pan dotychczasowy rozwój SHEIN na polskim rynku? Polski rynek ma dla nas kluczowe znaczenie w Unii Europejskiej. Jest równie ważny, jak rynek francuski, niemiecki, włoski i hiszpański. Polska jest dla nas niezmiennie bardzo ważna. Zanotowaliśmy tu znaczny rozwój, ale co ważniejsze, mamy w Polsce utalentowanych pracowników, zatrudnionych w centrach zwrotów i realizacji zamówień. Jak wspomniałem, w Warszawie rozpocznie także pracę nowy zespół. Polacy mają w sobie mnóstwo energii i entuzjazmu. Bardzo nas to cieszy. Na pierwszym miejscu w strategii biznesowej bardzo wielu organizacji znajduje się współpraca z lokalnymi społecznościami, władzami i partnerami. Jak współpraca z lokalnymi partnerami i instytucjami wygląda w przypadku państwa marki? Globalna firma musi się angażować w życie lokalnej społeczności. Oczywiście należy mieć strategię globalną, ale trzeba też pamiętać o działaniach na poziomie lokalnym. Dlatego w każdym kraju, w którym prowadzimy działalność, stawiamy na transparentną współpracę z lokalnymi władzami i przestrzeganie przepisów. Staramy się docierać również do organizacji non profit działających w danym regionie i angażować się w działania partnerskie. Podjęliśmy kilka inicjatyw charytatywnych. Wspieramy finansowo działania na rzecz lokalnej społeczności, dzięki czemu młodzież ma szansę na lepszą przyszłość. To część naszej lokalnej strategii. Jesteśmy dużą firmą i działamy w wielu krajach, ale najważniejsze jest to, co robimy dla lokalnych społeczności, gdyż to w nich żyją nasi klienci. Właśnie tak chcemy działać na każdym z naszych rynków. Również w Polsce. PARTNER ROZMOWY: SHEIN
PREV NEWSWrzesniowe dywidendy nie powinny zawiesc
NEXT NEWSPrzy rozwoju morskich farm wiatrowych na Batyku jest miejsce dla lokalnych firm
Kolejny dzien walki z powodzia do Gogowa w niedziele ma dotrzec fala wezbraniowa
W poudniowo-zachodniej Polsce trwa walka z powodzia. W niedziele okoo godz. 14.00 kulminacyjna fala na Odrze ma dotrzec do Gogowa. We Wrocawiu o godz. 7.00 zbierze sie sztab powodziowy z udziaem m.in. premiera Donalda Tuska i minister edukacji Barbary Nowackiej.
Podatek od pustostanow zmieni sytuacje mieszkaniowa "Problematyczna liczba" OPINIA
Lewica chce podatku od pustostanow. Ugrupowanie mowi o niemal 2 mln mieszkan ktore w Polsce stoja puste. Liczba ta choc czesto przewijajaca sie w mediach jest jednak problematyczna. Czy mimo tego podatek od pustostanow ma szanse zmienic sytuacje mieszkaniowa w naszym kraju - pisze Kamil Fejfer w opinii dla Money.pl.
Polska na krawedzi "Wymagany nowy model wzrostu"
Aby kontynuowac rozwoj powinnismy skoncentrowac sie na transformacji energetycznej oraz zwiekszaniu innowacyjnosci mowi dla WNP.pl prof. Teresa Czerwinska wiceprezeska Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Proces ten musi postepowac szybciej zwaszcza po wojnie w Ukrainie ktora uwydatnia nasza zaleznosc od dostaw energii.
Zetki i kult produktywnosci. Walka o rownowage w swiecie ciagego pedu
Technologia miaa sprawic ze bedziemy pracowac mniej. Tymczasem efekt jest odwrotny. Nigdy wczesniej w historii nie bylismy tak zapracowani jak dzis. Codziennie przetwarzamy taka ilosc informacji jaka czowiek w XV w. pochania przez cae zycie. Gownym zrodem tych tresci sa media cyfrowe. Pokolenie Z nazywane pierwszym ktore dorastao ze smartfonem w doni jest bombardowane danymi na niespotykana dotad skale. Czy mozna sie dziwic ze Zetki czuja sie wypalone zanim jeszcze na dobre wkrocza na rynek pracy
W Gdansku powstaje fabryka wiez wiatrowych. "Nie obawiamy sie o zbyt"
Znalezlismy swoj kawaek podogi w morskiej energetyce wiatrowej. Juz w maju wypuscimy z fabryki pierwsze wieze zapowiedzia Micha Dabrowski prezes Agencji Rozwoju Przemysu. Zakad ktory powstaje w Gdansku bedzie produkowa elementy konstrukcyjne dla poteznych turbin wiatrowych o mocy nawet powyzej 15 MW. Trwaja juz intensywne rozmowy z potencjalnymi kupcami. ARP nie ukrywa ze liczy na wspoprace z PGE i Orlenem. Nie obawiamy sie o zbyt zapewnia Dabrowski.
Gigantyczna stawka. W tych wyborach Olaf Scholz walczy o polityczne zycie
Brandenburgia to niezbyt ludny land bez wiekszego znaczenia gospodarczego czy politycznego. Teraz jednak na te czesc kraju zwrocone sa oczy caych Niemiec. W Berlinie czuc napiecie i coraz wieksze zniechecenie do wadz.