business
PB Brief krotko i na temat
Mamy czwartek 17 dzien pazdziernika. To jest PB Brief poranny podcast Pulsu Biznesu a w nim... A w nim zawsze zestaw zapowiedzi najistotniejszych wydarzen zaczynajacego sie dnia i eksperckie rozmowy o najwazniejszych tematach ktorymi zyje rynek. Wszystko w czasie nie duzszym niz 15 minut.
Tak w skrócie wygląda ramówka nowego porannego podcastu „Pulsu Biznesu”, którego premierowy odcinek pojawi się na platformach podcastowych i stronie pb.pl 17 października o 7 rano. PB Brief będzie emitowany o tej godzinie codziennie od poniedziałku do piątku. Pomysł na syntetyczny poranny serwis podsunęli nam subskrybenci. W badaniach czytelników pb.pl, które regularnie prowadzimy, oraz bezpośrednich rozmowach telefonicznych z naszymi subskrybentami często pojawia się argument braku czasu i selekcji najważniejszych informacji. Rozwiązaniem, z którego nasi czytelnicy często korzystają, są newslettery, ale PB Brief pozwoli im na jeszcze bardziej syntetyczny dostęp do wiadomości. W kwadrans opowiemy, co dzieje się w kraju i na świecie, jakie ważne wydarzenia są w kalendarium dnia oraz przedstawimy pogłębione analizy najważniejszych tematów rynkowych. Gospodarzem audycji jest Marcin Dobrowolski, bardzo doświadczony dziennikarz radiowy i telewizyjny, który przed laty, w 2016 r., uruchomił pierwszy w „Pulsie Biznesu” podcast. Marcin będzie zapraszać do programu dziennikarzy „Pulsu Biznesu”, Bankier.pl. PRNews i SpotData, czyli tytułów należących do wydawnictwa Bonnier Business Polska. Po raz pierwszy zamiast zadawać pytania, sami będą na nie odpowiadać. W PB Brief chcemy dzielić się z czytelnikami naszą wiedzą, spostrzeżeniami, insiderskimi informacjami, które zdobywamy w trakcie dziennikarskiej pracy. Podcast będzie okazją, żeby powiedzieć coś więcej na dany temat, pokazać kontekst, rynkowe tło, wpływ na konkurencję itd. Chcemy, żeby nasi czytelnicy poznali nas od eksperckiej strony — potrafimy bowiem nie tylko słuchać, notować i wiarygodnie oraz rzetelnie pisać. Dzięki podcastowym rozmowom nie będzie wątpliwości, że wiemy, o czym piszemy. Punktem wyjścia do rozmów z dziennikarzami będą publikowane w „Pulsie Biznesu” artykuły, które, jak wszystkie nasze teksty, są dostępne tylko dla subskrybentów. Słuchaczy PB Brief, którzy nie są naszymi subskrybentami, zapraszamy do skorzystania z oferty freemium, czyli nieograniczonego w czasie i liczbie dostępu do wybranych artykułów. Wszystkie linki do poruszanych w podcaście wątków znajdą się w opisie podcastu. PB Brief jest pierwszym z rodziny podcastów „Pulsu Biznesu”. Już w październiku planujemy premierę nowej tematycznej serii, a później kolejne. Chcemy, żeby docelowo oprócz codziennego serwisu porannego na platformach podcastowych dostępnych co tydzień było kilka stałych audycji dotyczących różnych branż i obszarów tematycznych. W ramach grupy Bonnier Business dysponujemy unikatowym kontentem i doskonałymi ekspertami z wielu dziedzin, którymi chcemy dzielić się ze słuchaczami. W tym roku minęło 20 lat, od kiedy Ben Hammersley, dziennikarz „The Guardian”, ukuł termin podcast, łącząc dwa słowa: iPod i broadcasting. Dzisiaj rynek podcastowy ma miliony słuchaczy. Według badań Reuters Institute for the Study of Journalism przeprowadzonych w ubiegłym roku w 20 krajach, w tym w Polsce, 35 proc. społeczeństwa słucha podcastów przynajmniej raz w miesiącu. Potwierdzenie tych danych znajdujemy w raporcie Grupy Eurozet za 2023 r., który liczbę słuchaczy podcastów w naszym kraju określa na 10 mln. To o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Szybko rośnie liczba heavy userów, czyli słuchaczy włączających podcast przynajmniej raz w tygodniu: z 5,6 mln w 2022 r. do 7 mln w 2023 r. „Puls Biznesu” chce być częścią tego rynku i trendu, choć wiemy, że nie będzie łatwo. Nieprzerwanie od 28 lat dostarczamy jakościowej informacji i analiz. Utrzymaliśmy pozycję czołowego biznesowego medium dzięki Wam, Czytelnikom. Będzie nam niezwykle miło, jeśli oprócz papierowej i internetowej wersji „Pulsu Biznesu” sięgniecie również po nasze podcasty. Zapraszamy do słuchania PB Brief podczas porannej kawy, spaceru z psem, biegania, podwózki dzieci do szkoły. Podcast można odtwarzać o dowolnej porze dnia. Zawsze jest czas na dobrze podane wiadomości.
Czy Polacy sa dobrymi sasiadami Wyniki raportu i relacje z osiedli
Jak podaja eksperci ThinkCo w swoim raporcie "W dobrym sasiedztwie. Osiedla mieszkaniowe w Polsce" ok. 50 proc. badanych nie ma w poblizu zamieszkania nikogo komu mogliby zaufac a 20 proc. nie zna z imienia zadnego sasiada. Czy to znak ze warto przyjrzec sie naszym sasiedzkim relacjom
Xi Jinping siy rakietowe musza wzmocnic zdolnosci bojowe
Przywodca Chin Xi Jinping podczas inspekcji w jednej z brygad w prowincji Anhui wezwa wojska rakietowe do wzmocnienia zdolnosci bojowych i potencjau odstraszania - poday w sobote lokalne media. W siach rakietowych ktore dysponuja m.in. bronia atomowa doszo ostatnio do zmian personalnych.
Nielimitowany kawior i wybrane roczniki sampana. Tak linie lotnicze walcza o klientow
Swiatowe linie lotnicze przescigaja sie w opracowywaniu coraz bardziej wystawnych udogodnien od nielimitowanego kawioru po pokadowe galerie sztuki. Wszystko po to by skusic zamoznych klientow do kupna biletow w wyzszych klasach pisze "Financial Times". To wedug gazety efekt zakocen ancuchow dostaw i ograniczonej podazy nowych samolotow z nowoczesnymi i bardziej komfortowymi kabinami.
Minister finansow o zagrozeniach dla gospodarki. "Silniki wzrostu powoli wygasaja"
Minister finansow podczas sobotniego wystapienia ostrzeg ze Polska gospodarka musi sie zmienic aby utrzymac wzrost. Przyzna ze sa rezerwy w przypadku inwestycji firm a rozwoj nie moze opierac sie jedynie na konsumpcji.
Ministerstwo tnie fundusze dla polskiego statku badawczego. "Ogromny cios"
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyzszego wstrzymao finansowanie statku badawczego sy "Oceania". Jest to jedyny polski statek badawczy zdolny do prowadzenia dziaan poza Batykiem poinformowa Instytut Oceanologii PAN.
Niemcy. Producent sodyczy bankrutuje. Zaoga bez wypat
Niemiecki producent czekolady Leysieffer Genusskultur GmbH po raz trzeci ogosi upadosc. Firma z ponad stuletnia tradycja zmaga sie z powaznymi problemami finansowymi ktore doprowadziy do zozenia wniosku o ogoszenie upadosci na poczatku pazdziernika.