Home/business/Niebezpieczny i uszkodzony. Statek z wybuchowym adunkiem utkna na morzu

business

Niebezpieczny i uszkodzony. Statek z wybuchowym adunkiem utkna na morzu

Statek Ruby przewozacy potencjalnie wybuchowy adunek azotanu amonu utkna na Morzu Ponocnym gdyz europejskie porty odmawiaja mu przyjecia. Wasciciele jednostki i wadze od tygodni szukaja rozwiazania sytuacji. Od 25 wrzesnia statek stoi na kotwicy u wybrzezy poudniowo-wschodniej Anglii.

October 19, 2024 | business

Maltański masowiec Ruby, przewożący 20 000 ton azotanu amonu , od wielu tygodni nie może znaleźć portu, który zgodziłby się go przyjąć. Ilość niebezpiecznego ładunku na pokładzie jest ponad siedmiokrotnie większa niż ta, która w 2020 roku spowodowała katastrofalną eksplozję w Bejrucie . Statek wyruszył 22 sierpnia z rosyjskiego portu Kandałaksza, ale podczas sztormu na Morzu Barentsa doznał uszkodzeń. Po inspekcji w norweskim porcie Tromsø, Ruby został zmuszony do opuszczenia go i kontynuowania podróży z pomocą holownika . Litwa odmówiła przyjęcia jednostki, żądając wcześniejszego rozładunku niebezpiecznego towaru. Od 25 września statek stoi na kotwicy u wybrzeży południowo-wschodniej Anglii, w pobliżu Cieśniny Dover, jednego z najbardziej ruchliwych szlaków żeglugowych na świecie. Dalsza część artykułu pod materiałem wideo Wyzwania związane z niebezpiecznym ładunkiem Brytyjska straż przybrzeżna zapewnia, że statek Ruby jest zdolny do żeglugi i posiada odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa. Jednak mimo to jednostka pozostaje zakotwiczona od września, a jej załoga, składająca się głównie z obywateli Syrii , nadal przebywa na pokładzie. Zarząd statku z siedzibą w Dubaju wyraził nadzieję na rozładowanie ładunku w brytyjskim porcie, co umożliwiłoby przeprowadzenie niezbędnych napraw w suchym doku. Eric Slominski, ekspert w dziedzinie transportu towarów niebezpiecznych, podkreśla, że sytuacja jest możliwa do opanowania. Zwraca uwagę, że ładunek Ruby był przeznaczony do produkcji nawozów, w przeciwieństwie do azotanu amonu w Bejrucie, który miał być wykorzystany do wytwarzania materiałów wybuchowych. Nicolas Tanic z francuskiej organizacji zajmującej się zanieczyszczeniami morskimi Cedre dodaje: "to nie jest produkt, z którym można się bawić, ale nie jest on wybuchowy. To środek podtrzymujący spalanie w pożarach". Konsekwencje dla portów i bezpieczeństwa morskiego Laurent Martens, dyrektor zarządzający francuskiego stowarzyszenia armatorów, wskazuje na inne powody, dla których porty mogą niechętnie przyjmować statki takie jak Ruby. "Jeśli statek osiądzie na mieliźnie w twoim kanale, zamyka to port. Jeśli osiądzie przy jednym z twoich doków, dok będzie nieużywany przez kilka miesięcy. To duże ryzyko przyjąć statek w trudnej sytuacji" - wyjaśnia Martens. Dodatkowo, rozładunek ładunku takiego jak ten na Ruby jest długotrwałą operacją, która "kosztuje setki tysięcy euro". Po katastrofie tankowca Erika w 1999 roku, która spowodowała wyciek około 20 000 ton ciężkiego oleju opałowego u zachodnich wybrzeży Francji, Unia Europejska zaostrzyła przepisy dotyczące bezpieczeństwa morskiego. Państwa członkowskie UE są teraz zobowiązane do zapewnienia miejsc schronienia dla statków w niebezpieczeństwie, aby uniknąć zanieczyszczenia środowiska. Jednak zasady te podlegają interpretacji, co pokazują przypadki statków MSC Flaminia w 2012 roku i Purple Beach w 2015 roku, które również przez długi czas nie mogły znaleźć portu schronienia.

SOURCE : money
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS