business
Nie zyje jeden z najbogatszych ludzi swiata. Stworzy marki ktore zatrudniaja ponad 660 tys. pracownikow
"Skromny" indyjski lider biznesu cieszacy sie swiatowym uznaniem - napisaa w czwartek o zmarym Ratanie Tacie brytyjska stacja BBC. Byy prezes indyjskiej spoki holdingowej Tata Sons zmar w srode w Bombaju w wieku 86 lat. Zarzadza licznymi firmami od plantacji herbaty po hute stali.
"Skromny" indyjski lider biznesu, cieszący się światowym uznaniem - napisała w czwartek o zmarłym Ratanie Tacie brytyjska stacja BBC. Były prezes indyjskiej spółki holdingowej Tata Sons zmarł w środę w Bombaju w wieku 86 lat. Zarządzał licznymi firmami: od plantacji herbaty po hutę stali. fot. Danish Siddiqui / / Reuters / Forum Premier Indii Narendra Modi określił Tatę jako wyjątkowego lidera oraz niezwykłego człowieka. "Zapewnił on stabilne przywództwo jednej z najstarszych i najbardziej prestiżowych indyjskich spółek biznesowych. Jednocześnie jego wkład wykraczał daleko poza zarząd firmą" - napisał Modi na platformie X. Ratan Tata ukończył studia architektoniczne na Uniwersytecie Cornella. Do spółki Tata dołączył w 1961 roku, a od 1991 roku pełnił funkcję prezesa, by ostatecznie przejść na emeryturę w roku 2017. Tata Group to grupa kapitałowa założona w 1868 roku, w której skład wchodzi obecnie prawie sto firm, w tym największy w Indiach producent samochodów, największa prywatna huta stali i wiodąca firma outsourcingowa. Według BBC przedsiębiorstwa te zatrudniają łącznie około 660 tys. osób na całym świecie. Ich roczne przychody przekraczają 100 mld dolarów. Firma była pionierem lotnictwa cywilnego w Indiach , uruchamiając w 1932 roku linie lotnicze, które później przekształciły się w Air India, a następnie zostały przejęte przez rząd. Państwowe linie ponownie wróciły pod zarząd Tata Group w 2021 roku. Jak zauważyła BBC, punktem kulminacyjnym w karierze Ratana Taty był zakup w 2000 roku Tetley, drugiej co do wielkości firmy herbacianej na świecie. Było to największe przejęcie międzynarodowej marki przez indyjską firmę. W czerwcu 2008 roku Tata kupiła Jaguara i Land Rovera od Forda za 2,3 mld dolarów. Firma w 2009 roku wprowadziła na rynek Tata Nano, niewielkie auto, które kosztowało około 100 tys. rupii, czyli 2 tys. dolarów. Miało pomieścić do pięciu pasażerów. Ze względu na niewielką popularność tego samochodu, w 2018 roku wstrzymano jego produkcję. Spółka Tata obejmuje m.in. firmy Tata Steel, Tata Motors, Tata Power i firmę informatyczną Tata Consultancy Services.(PAP) mzb/ szm/ Źródło: PAP
PREV NEWS800 do zmiany Pose Polski 2050 przedstawia pomys na kryterium dochodowe
NEXT NEWSRzad zakaze uzywania beznikotynowych e-papierosow w miejscach publicznych
Relacja mistrzuczen w realiach XXI wieku czyli rozwoj przez mentoring
Prawie co czwarta firma i ponad jedna trzecia duzych uczelni w Polsce siega po programy mentoringowe.
By Anita BłaszczakRosnie wiara w ciecie stop w I poowie 2025 roku
Wsrod ekonomistow zwiekszya sie w ciagu ostatnich miesiecy wiara w to ze obnizki stop procentowych w Polsce rusza juz w pierwszej poowie 2025 r. wynika z kwartalnych prognoz w konkursie organizowanym przez Parkiet.
By Mikołaj FidzińskiIda podwyzki cen samochodow spalinowych. Producenci dolicza kary za emisje CO2
Od stycznia producenci zapaca kary za przekroczenie zaostrzonych limitow emisji CO2. Aby nie przerzucac ich na klientow musieliby zwiekszyc sprzedaz elektrykow na ktore popyt sabnie.
By Adam WoźniakOd stycznia podwyzki cen aut benzynowych i diesli ale elektryki moga taniec
W ostatnich tygodniach roku rynek nowych samochodow czeka sprzedazowy boom. Nowe regulacje dotyczace emisji CO2 wchodzace w zycie od 1 stycznia 2025 r. moga przyniesc wzrost cen o kilkakilkanascie tysiecy zotych.
By Adam WoźniakSzef Agencji Uzbrojenia Nie kupimy szybciej uzbrojenia bez zmiany prawa
Jezeli chcemy pozyskiwac wiecej pociskow 155 mm to formua Narodowej Rezerwy Amunicyjnej musi zostac dogebnie zrewidowana a jej zaozenia urealnione adekwatnie do aktualnej sytuacji na rynku zbrojeniowym mowi gen. Artur Kuptel szef Agencji Uzbrojenia.
By Maciej MiłoszBanki kusza klientow procentami
Od 6 do 8 proc. mozna zyskac na najlepszych produktach oszczednosciowych w polskich bankach o ile spenimy warunki promocyjnych ofert.