Home/business/Najbardziej lojalni w pracy sa optymisci

business

Najbardziej lojalni w pracy sa optymisci

Budowanie lojalnosci wsrod pracownikow jest kluczowym wyzwaniem kazdej organizacji. Tegoroczna edycja raportu Edelman Trust Barometer Special Report Trust at Work rzuca nowe swiato na to co motywuje pracownikow do wiekszego angazowania sie w prace oraz do podejmowania innowacyjnych wyzwan.

October 21, 2024 | business

Co jednak istotne, badanie ujawnia ogromną różnicę w poziomie optymizmu ekonomicznego pomiędzy pracownikami wyższego i niższego szczebla – różnica ta wynosi aż . Aż patrzy optymistycznie na swoją przyszłość, podczas gdy tylko podziela ten entuzjazm. Możliwości rozwoju kariery i budowanie zaufania Jednym z kluczowych czynników budujących lojalność jest zapewnienie pracownikom Badania agencji Edelmana udowadniają, że pracownicy, którzy wiedzą, że mają realne szanse na rozwój, czują się pewniej i bardziej angażują się w swoją pracę. Firmy, które oferują , oraz , nie tylko wpływają na motywację swoich pracowników, ale także budują zaufanie do organizacji. Transparentność procesów awansu i zaangażowanie przełożonych w rozwój podwładnych jest jednym z najważniejszych kroków nowoczesnego employer brandingu. Poczucie sprawczości i wpływ na decyzje organizacji Zgodnie z raportem, pracownicy oczekują, że będą mieli , zwłaszcza w kwestiach dotyczących nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Pracownicy, którzy czują, że ich zdanie jest brane pod uwagę, są i zmiany technologiczne. Regularne konsultacje i umożliwienie udziału w projektach związanych z wdrażaniem nowych technologii, nie tylko zwiększa zaangażowanie pracowników, ale również minimalizuje obawy związane z automatyzacją i zmianami technologicznymi. Wartości organizacji i polityka CSR Pracownicy coraz częściej oczekują, że ich pracodawca będzie działał w zgodzie z wartościami społecznymi i ekologicznymi. Z raportu wynika, że aż zadeklarowało, że są gotowi , co świadczy o silnej zmianie w obszarze ich wartości i coraz większym zaangażowaniu społecznym. Pracodawcy, którzy w sposób autentyczny realizują cele i oraz dbają o tworzenie miejsc pracy wspierających rozwój osobisty i społeczny, mają większe szanse na utrzymanie motywacji pracowników. Poczuć, że jest się częścią czegoś większego Lojalny pracownik to pracownik, który widzi przed sobą możliwości rozwoju, ma wpływ na decyzje organizacji i czuje, że wartości firmy są zgodne z jego własnymi. Organizacje muszą inwestować nie tylko w wynagrodzenia, ale też w zapewnienie pracownikom poczucia sprawczości oraz prowadzenie działań w obszarze CSR. — Otwarta komunikacja, jasne zasady pracy, wspierający przełożeni, poczucie, że mam pozytywny wpływ na otaczający mnie świat i jestem ważnym elementem większej całości oraz oczywiście sprawiedliwe, czyli na przykład nadążające za inflacją, wynagrodzenie — to wszystko może i brzmi banalnie, ale to podstawa, na której dopiero możemy budować jakiekolwiek dodatkowe działania — komentuje Jarosław Bańda, Managing Director firmy doradczej Lighthouse Tegoroczny raport Edelman Trust Barometer udowadnia, że działania te nie tylko zwiększają zaangażowanie pracowników, ale również pozytywnie wpływają na wizerunek organizacji, jej innowacyjność oraz zaufanie, jakim darzą ją zarówno pracownicy, jak i społeczeństwo.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS