Home/business/Mex Polska w strategii zakada otwieranie ok. 6 nowych lokali rocznie i dwucyfrowy wzrost EBITDA

business

Mex Polska w strategii zakada otwieranie ok. 6 nowych lokali rocznie i dwucyfrowy wzrost EBITDA

Mex Polska przyja strategie na lata 2024-2028 - poinformowa operator sieci restauracji w komunikacie. Grupa planuje rozbudowe portfolio i zakada otwieranie okoo 6 nowych lokali rocznie. Zamiarem grupy jest osiaganie dwucyfrowego wzrostu zysku EBITDA rok do roku.

September 25, 2024 | business

Jak podano, Mex Polska zakłada koncentrację otwarć własnych lokali gastronomicznych wyłącznie w najbardziej atrakcyjnych dochodowo miastach jak: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Gdańsk, Gdynia, Katowice, oraz popularnych miejscowościach turystycznych jak Sopot i Zakopane. Kluczowe miasta generują obecnie około 95 proc. dochodów grupy. W planach jest utrzymanie tej tendencji w miastach o podobnie dużej skali, w tym ekspansja do Katowic, gdzie do końca 2024 roku planowane jest otwarcie dwóch lokali pod markami Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas. "Nasza strategia na lata 2024–2028 koncentruje się na dużych ośrodkach miejskich, ponieważ to właśnie tam widzimy największy potencjał do generowania zysków. Rynek gastronomiczny w Polsce jest stosunkowo płytki i tylko niewielka ilość miejsc oferuje realną możliwość osiągania wysokiej rentowności. Dlatego stawiamy na rozwój zróżnicowanego portfolio marek i dodawanie nowych konceptów, co pozwala nam skutecznie działać w tych kluczowych lokalizacjach" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Paweł Kowalewski. Grupa przewiduje otwarcie średnio sześciu nowych lokali rocznie, z naciskiem na wysokomarżowe lokalizacje, co jest uzależnione od pozyskania dochodowych miejsc spełniających kryteria. "Zamiarem grupy jest osiąganie dwucyfrowego wzrostu zysku EBITDA rok do roku, jednakże pod warunkiem pozyskiwania właściwych lokalizacji i realizacji założonego planu otwarć" - napisano. Rozbudowę portfolio grupa planuje zarówno poprzez wprowadzenie nowych marek, kreowanie własnych konceptów, jak i akwizycje rynkowe. Model franczyzowy grupa planuje rozwijać kierując swoje działania na mniejsze miasta, co pozwoli na zwiększenie obecności w regionach o mniejszej konkurencji i większym potencjale lokalnym. Mex Polska chce także utrzymać dzielenie się zyskiem poprzez wypłatę dywidendy. W prezentacji podano, że na podstawie obecnego stanu finansowego grupy, zarząd obecnie nie przewiduje konieczności pozyskiwania kapitałów w formie emisji akcji czy obligacji. Zaproponowane w strategii kierunki rozwoju będą realizowane głównie ze środków własnych, jednakże część nowych otwarć będzie finansowana albo kredytami bankowymi (lokale własne) albo ze środkami inwestorów (franczyza). W skład grupy kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 50 lokalami gastronomicznymi.

SOURCE : pb

LATEST INSIGHTS