Home/business/Meta nie chce przyznac ile zarabia na dezinformacji. Faszywe reklamy usmiercaja i promuja nieprawdziwe produkty

business

Meta nie chce przyznac ile zarabia na dezinformacji. Faszywe reklamy usmiercaja i promuja nieprawdziwe produkty

Meta zarabia na faszywych reklamach ktore sa wyswietlane na platformach takich jak Facebook czy Instagram. Model dziaania jest prosty reklamy po wykryciu sa usuwane a konta blokowane. Meta podkresla ze nie ma zamiaru wspierac dezinformacji. Problem jednak w tym ze pieniadze jakie generuja te reklamy zostaja w portfelu giganta. Ostatnio coraz wiecej srodkow trafia do niego z kampanii pojawiajacych sie w Polsce.

July 07, 2024 | business

W tym miesiącu Firma Marka Zuckerberga z jakiegoś powodu nie potrafi sobie jednak poradzić z oszustami. Jeśli usunie jednego, chwilę później pojawia się następny. Miliony na kłamstwach Serwis technologiczny WIRED w 2022 r. i zebrał dane, z jakich wynikało, że . Były to reklamy ostatecznie usuwane z platformy, bo przedstawiały "nieautentyczne zachowania". Margarita Franklin, szefowa ds. komunikacji bezpieczeństwa w Meta, powiedziała natomiast dziennikarzom WIRED, że Po ostatnich postach prezesa InPostu skontaktowaliśmy się z Meta, aby zapytać o stanowisko giganta. "Tworzenie reklam, które w zwodniczy sposób wykorzystują osoby publiczne do oszukiwania innych, jest niezgodne z naszymi zasadami. Usuwamy takie reklamy po ich wykryciu" — Biuro prasowe dodało, że "to nie jest nowy problem — oszuści wykorzystują każdą dostępną platformę i stale dostosowują się, aby uniknąć egzekwowania tych zasad. Dlatego Meta posiada wyspecjalizowane systemy do wykrywania clickbaitów z osobami publicznymi, inwestuje w przeszkolone zespoły weryfikacyjne, dzieli się wskazówkami na temat unikania oszustw i oferuje narzędzia do zgłaszania potencjalnych naruszeń". "Wiemy, że nie zawsze nam się to udaje i nadal inwestujemy w ulepszanie naszych systemów. Współpracujemy również z lokalną administracją i organami ścigania oraz podejmujemy działania prawne" — dodało biuro prasowe Mety. Platformy Zuckerberga stają się szkodliwe Oszuści wykorzystują platformy Meta do różnych celów. Promowanie propagandy lub dezinformacji w sposób zaprojektowany tak, aby przedstawiane informacje wyglądały wiarygodnie (np. są umieszczane w serwisach, które przypominają znane media), mają służyć do zmiany opinii publicznej. Takie kampanie reklamowe mogą być prowadzone przez wrogie rządy, niezależne grupy lub firmy public relations i marketingowe. Czasami możemy zobaczyć Czasami celem jest sianie paniki i szerzenie negatywnych informacji. Nie brakuje też reklam, z których dana organizacja czy osoba ma generować czysty zysk. Jeśli zamieścimy treści kontrowersyjne i sensacyjne, za jedno kliknięcie — przekierowanie użytkownika na naszą stronę — zapłacimy zaledwie kilka groszy. Wówczas, jeśli na naszej stronie zamieścimy odpowiednie reklamy displayowe, linki afiliacyjne i inne elementy do monetyzacji ruchu, W ostatnich miesiącach liczba fałszywych reklam się zwiększa, bo . Kiedy na platformach Mety pojawiają się już oszukańcze reklamy, firma ostatecznie je blokuje i usuwa każde konto i stronę powiązaną z daną kampanią. Problem polega jednak na tym, że narzędzia i pracownicy Mety nie nadążają w dobie AI, albo stosowane przez nich rozwiązania są za mało skuteczne i wymagają dopracowania. Efekty są bowiem takie, że Poniżej wiadomość sklepu Komputronik do swoich klientów i fanów: Ma być lepiej Meta inwestuje "znaczące zasoby" w wykrywanie oszustw i zapobieganie im na platformie, a także w Tworzenie reklam, które wykorzystują osoby publiczne w zwodniczy sposób w celu wyłudzenia pieniędzy, jest niezgodne z zasadami Mety — , w tym zawieszanie i usuwanie kont, stron i reklam, które je naruszają. Gigant zachęca użytkowników do zgłaszania podejrzanych reklam, aby można było przeprowadzać dochodzenia i podejmować odpowiednie działania, ale jednocześnie Dowiedzieliśmy się, że . Firma współpracowała też przez ostatnie dwa lata z kilkoma lokalnymi organami, m.in. z Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego w Polsce, aby wspierać monitorowanie i egzekwowanie prawa. Wszystko to jednak za mało, a Kiedy zapytaliśmy o to, ile firm lub osób fizycznych w Polsce zostało już zablokowanych za fałszywe reklamy, albo ile takich podmiotów ma już sprawy w sądzie, czy też ile pieniędzy łącznie trafiło do Mety od początku 2024 r. za reklamy oparte na dezinformacji i promowaniu dezinformacji za pomocą systemów reklamowych giganta, i. "Nie będziemy komentować ponad to, co już wysłaliśmy". Trudno uwierzyć, że firma z kapitalizacją rynkową na poziomie 1,36 biliona dolarów nie potrafi stworzyć wystarczająco skutecznych algorytmów i filtrów, aby fałszywe reklamy nie pojawiały się na jej platformach. Wystarczy bowiem, że uruchomimy kampanię reklamową, by średnio po tygodniu otrzymywać wiadomości prywatne od botów i oszustów, którzy rzekomo kontaktują się ze wsparcia technicznego Meta i chcą potwierdzić, że dana strona na Facebooku należy do nas: Meta, choć ciągle jest uważana za jedno z najlepszych i najtańszych miejsc do wyświetlania reklam i docierania do potencjalnych klientów, jest też miejscem niebezpiecznym, . Jeśli prowadzimy biznes, można tu zarobić pieniądze. Jednak o wiele łatwiej można je stracić.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS