Home/business/LinkedIn podpad UE. Spoka dostaa 310 mln euro grzywny za reklamy ukierunkowane

business

LinkedIn podpad UE. Spoka dostaa 310 mln euro grzywny za reklamy ukierunkowane

Irlandzka Komisja Ochrony Danych DPC dziaajaca w imieniu UE naozya w czwartek na platforme LinkedIn kare w wysokosci 310 mln euro za naruszenie prywatnosci danych uzytkownikow i wykorzystywanie tych danych w celach reklamowych.

October 24, 2024 | business

Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC), działająca w imieniu UE, nałożyła w czwartek na platformę LinkedIn karę w wysokości 310 mln euro za naruszenie prywatności danych użytkowników i wykorzystywanie tych danych w celach reklamowych. fot. Natee Meepian / / Shutterstock DPC uznał, że należąca do Microsoftu platforma społecznościowa naruszyła unijne przepisy o ochronie danych (RODO), nie zachowując "zgodności z prawem, uczciwości i przejrzystości" przetwarzania danych internautów w celach reklamowych. Komisja poinformowała, że przeprowadziła dochodzenie, które wykazało, że LinkedIn nie miał podstawy prawnej do gromadzenia danych i wykorzystywania ich do tego, żeby na ich podstawie kierować do użytkowników spersonalizowane reklamy. Chodzi o przekazy reklamowe trafiające do internautów m.in. na bazie ich zainteresowań lub historii wyszukiwania, do której dostęp ma platforma. "Przetwarzanie danych bez odpowiedniej podstawy prawnej jest wyraźnym i poważnym naruszeniem" – przyznał w oświadczeniu wicekomisarz DPC Graham Doyle. Sprawą w imieniu UE zajął się irlandzki organ, ponieważ to tam LinkedIn ma swoją europejską siedzibę. Jako pierwsze skargę na łamanie prywatności przez LinkedIn złożyło w 2018 r. francuskie stowarzyszenie La Quadrature du Net, promujące "prawa i wolności cyfrowe obywateli". Organizacja zarzuciła platformie, że zgoda uzyskiwana przez LinkedIn od użytkowników na wykorzystanie ich danych nie była udzielana dobrowolnie, ani nie była wystarczająco świadoma, a powiadomienia na ten temat nie były wystarczająco konkretne i jednoznaczne. Podobne skargi La Quadrature du Net skierowało wówczas przeciwko Google, Apple, Facebookowi i Amazonowi. Poza grzywną – pierwszą taką w historii LinkedIn – DPC nakazało platformie przestrzeganie zapisów RODO. LinkedIn oświadczył, że chociaż uważa, że działał zgodnie z unijnymi przepisami o ochronie danych, to pracuje nad zagwarantowaniem, że jego praktyki reklamowe spełniają wymagania. Z Brukseli Jowita Kiwnik Pargana (PAP) jowi/ szm/ Źródło: PAP

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS