Home/business/Kupujemy zywnosc ale nie chodzimy do sklepu. Trend rosnie jak na drozdzach

business

Kupujemy zywnosc ale nie chodzimy do sklepu. Trend rosnie jak na drozdzach

Rynek e-grocery jest w Polsce ciagle stosunkowo mao popularny na tle Europy. Rowniez dlatego w najblizszych latach ma szanse szybko sie rozwijac. Jak tumaczy czonek zarzadu PayU moze zadziaac "efekt Biedronki i Lidla".

September 25, 2024 | business

— W kolejnych latach spodziewamy się kontynuacji szybkiego rozwoju e-grocery oraz mody, jeśli chodzi o e-commerce — dodaje Daniel Blumczyński. . Na pewno kluczowe będzie tutaj zbudowanie szybkich kanałów dostawy tego samego dnia. Te procesy już się rozpoczęły i będą tylko przyspieszać — dodaje. Jak mówi przedstawiciel PayU, przykładami mogą być integracje z systemami Glovo czy Wolt. — Coraz więcej Polaków będzie najprawdopodobniej zamawiać produkty spożywcze w sieci, wciąż jednak kupując także tradycyjnie, w sklepach czy na targowiskach. Wspomniane diety pudełkowe zamawiane online, które są częścią zakupów spożywczych, także będą nadal się rozwijać, choć już dzisiaj liczba ich nabywców jest znacząco wyższa niż np. 2-3 lata temu. Systematycznie powiększająca się baza e-konsumentów oraz rosnąca częstotliwość ich zakupów internetowych, będą jednymi z motorów wzrostu dla całego e-commerce, ale także dla segmentu e-grocery — dodaje. — Polska jest ciągle znacząco poniżej średniej europejskiej pod względem wartości zakupów e-grocery. To pokazuje potencjał i kierunek do dalszego rozwoju dla naszego rynku — mówi również Daniel Blumczyński.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS