Home/business/Jakich benefitow oczekuja pracownicy

business

Jakich benefitow oczekuja pracownicy

Zatrudnieni chca pracowac krocej elastyczniej i w trybie hybrydowym. Jakie dodatki do pensji sa przez nich najbardziej pozadane

October 24, 2024 | business

Z przygotowanego przez Pluxee Polska raportu „Benefit Trendbook 2025” wynika, że benefity postrzegane są przez zdecydowaną większość pracowników jako coś, co pozwala im zadbać o przyjemności własne i bliskich (82 proc. wskazań) oraz jako bonus (78 proc.). Jakie dodatki są dla nich ważne? Dla 91 proc. istotny jest elastyczny czas pracy, a 43 proc. chciałoby pracować cztery dni w tygodniu po osiem godzin dziennie. Jedynie 14 proc. ankietowanych pozostałoby przy 5-dniowym modelu, ale w wymiarze sześciu godzin dziennie. Tymczasem przedsiębiorcy najchętniej widzieliby podwładnych w biurze przez pięć dni w tygodniu po osiem godzin. - Obserwujemy zmierzch modelu żyję po to, by pracować. Czas wolny – w postaci skróconego dnia lub tygodnia pracy, dodatkowych dni płatnego urlopu czy elastyczne podejście do godzin pracy – to obecnie jeden z najbardziej pożądanych benefitów pozapłacowych. Przy czym nowa postawa pracowników nie wynika jedynie z różnicy pokoleniowej. Podejście zetek czy milenialsów dbających o równowagę między pracą a życiem prywatnym rezonuje na ich kolegów i koleżanki z pokoleń X czy Baby Boom – podkreśla Katarzyna Turska, dyrektor HR w Pluxee Polska. Jakie jeszcze benefity są ważne dla pracowników? Z raportu wynika, że na szczycie listy dodatków do pensji znalazły się prezenty okazjonalne (55 proc. odpowiedzi). Pracownicy byliby zadowoleni również z pakietów medycznych (54 proc.), dofinansowania dojazdów do firmy oraz ubezpieczenia na życie i zdrowie (po 41 proc.). Wśród najbardziej pożądanych benefitów znalazły się również: dofinansowanie posiłków (36 proc.), wsparcie finansowe (pożyczki, kredyty), świadczenia sportowe, kulturalne i rekreacyjne (po 32 proc.) oraz inwestycje w rozwój (21 proc.). Eksperci podkreślają, że jeśli przedsiębiorcy chcą zachęcić podwładnych do pracy z biura, muszą zadbać o odpowiednio przemyślane benefity. Powinny one odpowiadać potrzebom zatrudnionych. Jak jednak wynika z raportu Pluxee, ponad połowa pracowników (54 proc.) czuje, że nie ma wpływu na ofertę benefitów. Tymczasem są one dla nich tak ważne, że 51 proc. badanych rozważałoby zmianę miejsca zatrudnienia, gdyby w firmie zabrakło oczekiwanych dodatków do wynagrodzenia. - Wiele osób wciąż aktywnie szuka pracy, a z uwagi na zmiany demograficzne pula talentów się kurczy. W ostatnich miesiącach 36 proc. firm odczuło trudności z rekrutacją pracowników. Kiedyś skoczkami nazywano pracowników, którzy pracowali w jednej organizacji 2–3 lata. Dziś taki staż pracy w jednej firmie, zwłaszcza dla młodych pokoleń, to norma. Ta zmiana doskonale obrazuje to, jak bardzo współcześni pracodawcy muszą dbać o swoją konkurencyjność i transparentność, aby zatrzymać pracownika na dłużej. Atrakcyjny koszyk świadczeń może stać się kartą przetargową w wyścigu o talenty – podkreśla Arkadiusz Rochala, dyrektor zarządzający w Pluxee Polska.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS