Home/business/Jak pracownicy oceniaja benefity

business

Jak pracownicy oceniaja benefity

Czterech na pieciu pracujacych Polakow uwaza ze sa bardzo zaangazowani w wykonywane obowiazki suzbowe. Rownoczesnie niemal poowa przyznaje ze nie otrzymuje konkretnych swiadczen pozapacowych.

October 07, 2024 | business

Z badania „Zaangażowanie i benefity 2024” Enpulse i Nais wynika, że większość Polaków przykłada się do wykonywanych obowiązków służbowych. Równocześnie ponad połowa respondentów (52 proc.) przyznaje, że ich szef wspiera aktywności budujące zaangażowanie w zadania. Przeciwnego zdania jest co piąty ankietowany (21 proc.), a co czwarty nie jest pewny, czy jego przedsiębiorstwo robi coś w tym zakresie. – Zaangażowanie pracowników jest kluczowym elementem sukcesu każdej organizacji. Przekłada się na wyższą efektywność oraz mniejszą rotację pracowników, co w dłuższej perspektywie wpływa pozytywnie na wyniki finansowe i zwiększa konkurencyjność firmy na rynku. Problemem jest to, że wiele firm tego nie dostrzega i nie pracuje świadomie z zaangażowaniem, co niestety może przynieść więcej szkód niż korzyści – podkreśla Magda Pietkiewicz, ekspert rynku pracy oraz twórczyni platformy Enpulse. Jak wskazują wyniki badania, według ponad połowy respondentów (56 proc.) benefity pozapłacowe stanowią ważny element budowania zaangażowania pracowników w wykonywane obowiązki służbowe. Odmiennego zdania jest co czwarty ankietowany. Ze wspomnianego badania wynika, że takie świadczenia oferuje pracownikom większość przedsiębiorców. – Nieco ponad połowa (56 proc.) respondentów przyznaje, ze może liczyć na świadczenia finansowe, a 76 proc. zadeklarowało, że ich firma zapewnia im benefity pozapłacowe. Wynika z tego, że pracodawcy częściej oferują swoim pracownikom benefity pozapłacowe niż te pieniężne. To pozytywna rozbieżność, która świadczy o tym, że przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać, jak wartościowe może okazać się oferowanie pracownikom benefitów takich jak prywatna opieka medyczna, karty na lunch czy ubezpieczenie na życie. Świadczenia pozapłacowe pomagają bowiem podtrzymać motywację i budują pozytywny wizerunek pracodawcy. Istotne jest jednak, by odpowiadały na potrzeby pracowników – mówi Tomasz Józefacki, założyciel platformy Nais. Ponad połowa respondentów przyznaje, że benefity pozapłacowe oferowane w ich firmach są właściwie dopasowane do ich potrzeb i spełniają ich oczekiwania, ale prawie 25 proc. badanych nie jest zadowolonych z otrzymywanych świadczeń. – Niemal połowa badanych proszonych o podanie świadczeń pozapłacowych, jakich oczekiwaliby od swojego pracodawcy, wskazywała konkretne benefity. Oznacza to, że pracownicy doskonale wiedzą, czego im brakuje. To cenna informacja dla pracodawców, którzy powinni pamiętać, że źle dopasowane benefity mogą przekładać się na obniżenie poczucia sprawczości i motywacji do działania. Benefity, z których nikt nie korzysta, to także zbędny wydatek i dodatkowy koszt dla organizacji – zwraca uwagę Tomasz Józefacki.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS