Blogs
Home/business/Grupa Polsat Plus podsumowaa III kwarta. Wzrost zysku netto o ponad 144 proc.

business

Grupa Polsat Plus podsumowaa III kwarta. Wzrost zysku netto o ponad 144 proc.

III kw. 2024 r. by bardzo dobry dla Grupy Polsat Plus zarowno pod wzgledem finansowym jak i operacyjnym - przekazaa spoka w komunikacie prasowym. Przychody wzrosy rok do roku o 36 proc. skorygowany zysk EBIDTA o 144 proc. a zysk netto o ponad 144 proc. W III kw. 2024 r. Grupa Polsat Plus zwiekszya zasieg 5G Plusa do 25 mln osob a 5G Ultra o predkosci do 1 Gbs do 16 mln osob. Grupa Polsat-Interia bya liderem w kategorii mobile. Od poczatku roku Grupa wyprodukowaa juz 722 GWh energii z wasnych mocy produkcyjnych OZE. W Koninie...

November 20, 2024 | business

Internet stacjonarny Plusa i Netii dociera do ponad 10 mln gospodarstw domowych, w których mieszka blisko 23 mln osób. Została wzmocniona oferta kanałów Polsat Sport/Polsat Sport Premium i Eleven Sports, m.in. o Bundesligę, Ligue 1 McDonald’s i Formula 1 - podano w komunikacie. - W III kw. rozwijaliśmy się w każdym segmencie działalności. W zasięgu 5G Plusa jest 25 mln osób, 5G Ultra - 16 mln, a nasz internet stacjonarny jest dostępny dla blisko 23 mln osób. Dbamy o atrakcyjną ofertę programową, w tym ciekawą jesienną ramówkę oraz bogactwo najlepszego sportu. Do Eleven Sports wracają wyścigi Formula 1 oraz Bundesliga. Z odnawialnych źródeł energii produkujemy coraz więcej czystej, zielonej energii, a w Koninie uruchomiliśmy testową produkcję zielonego wodoru - mówi Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w III kw. o 3,6 proc. r/r do ok. 3,6 mld zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 14,4 proc. do 886 mln zł, a zysk netto - o ponad 144 proc. do 250 mln zł. - To bardzo dobry kwartał pod względem finansowym - przychody oraz skorygowany zysk EBITDA Grupy wzrosły rok do roku odpowiednio o 3,6 proc. i 14,4 proc. Wyniki Grupy coraz mocniej wspiera segment zielonej energii - tylko w III kwartale wygenerował 82 mln zł EBITDA - mówi - Bardzo dobre wyniki operacyjne, w tym rosnące ARPU od klientów kontraktowych B2C oraz B2B, przełożyły się na wzrost przychodów detalicznych o 3,6 proc. Dług netto do EBITDA mamy pod kontrolą na poziomie 3,4x - dodaje. Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w III kw. br. o 5 proc. r/r do 77,2 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,5 proc. do 7,2 proc. - W III kw. br. liczba klientów multiplay wzrosła r/r o blisko 50 tys. Łącznie z ofert multiplay korzysta 2,5 mln osób, czyli 43 proc. wszystkich naszych klientów - mówi . - W efekcie bardzo dobrej sprzedaży usług telefonii oraz internetowych średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł o 5 proc. r/r. ARPU klientów biznesowych wzrosło o 4 proc., a klientów prepaid pozostaje na wysokim, stabilnym poziomie. Cały czas możemy się pochwalić niskim wskaźnikiem odejść klientów na poziomie 7,2 proc. - dodaje. Grupa Polsat Plus posiada ponad 68 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie zaawansowanych usług ICT, w tym rozwiązań chmurowych, data center i cyberbezpieczeństwa, średni przychód od tych klientów wzrósł w III kw. br. o 4 proc. r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie. Grupa Telewizji Polsat utrzymuje wysokie i stabilne wyniki oglądalności oraz pozycję na rynku reklamy, zgodnie ze strategią. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła 21,7 proc. w III kw. br. (6,7 proc. kanału głównego Polsat i 15 proc. kanałów tematycznych) oraz 21,8 proc. w okresie 9 miesięcy (7 proc. kanału głównego Polsat i 14,8 proc. kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 3 proc. do 297 mln zł w III kw. oraz o 5,2 proc. do 965 mln zł w okresie 9 miesięcy, zapewniając TV Polsat udział w rynku reklamy TV na poziomie odpowiednio 27,6 proc. i 28 Proc. Jesienna ramówka cieszy się dużym zainteresowaniem, co będzie miało pozytywne odzwierciedlenie w wynikach IV kw. Grupa Polsat Plus wzmacnia pozycję w segmencie online. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w III kw. co miesiąc średnio 19,4 mln użytkowników, którzy generowali 1,8 mld odsłon stron. Grupa Polsat-Interia pozostaje w bieżącym roku liderem w kategorii mobile - była nr 1 w 7 na 10 miesięcy, w tym w październiku. Ponadto w październiku zajęła 2 pozycję w klasyfikacji generalnej portali horyzontalnych, z bardzo niewielką stratą do miejsca nr 1. W III kw. br. Grupa Polsat Plus wyprodukowała 301 GWh zielonej energii (81 GWh z wiatru, 32 GWh ze słońca i 188 GWh z biomasy) - o 57 proc. więcej r/r. Łącznie w okresie 9 miesięcy było to 722 GWh zielonej energii (198 GWh z wiatru, 77 GWh ze słońca, 447 GWh z biomasy) - o 49 proc. więcej r/r. - W III kw. wyprodukowaliśmy ponad 300 GWh zielonej energii - o 57 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Do tego dynamicznego wzrostu przyczyniło się uruchomienie kolejnych farm wiatrowych w Człuchowie i Przyrowie o łącznej mocy 123 MW. Tylko w III kw. segment zielonej energii wygenerował 82 mln zł EBITDA i ponad 200 mln zł przez 9 miesięcy - mówi - Systematycznie uruchamiamy kolejne moce produkcyjne w OZE. Zgodnie z harmonogramem przebiega budowa największej farmy wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW. W Koninie uruchomiliśmy testową produkcję zielonego wodoru i tym samym mamy już pełny łańcuch wartości gospodarki wodorowej - dodaje. Po Warszawie i Rybniku stacje wodorowe NESO zostały uruchomione w Gdańsku i Gdyni, a wkrótce do użytku zostaną oddane także punkty we Wrocławiu i Lublinie. Kolejnych 5 powstanie przy drogach sieci TEN-T. Fabryka autobusów wodorowych w Świdniku wyprodukowała NesoBusy dla Rybnika (20 sztuk) i Gdańska (10 sztuk), a w trakcie realizacji są zamówienia dla Chełma (26 sztuk), Konina (5 sztuk) i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (8 sztuk).

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS