Home/business/GPW poszerza oferte o kontrakty terminowe na akcje Grupy Zabka

business

GPW poszerza oferte o kontrakty terminowe na akcje Grupy Zabka

Po debiucie Grupy Zabka na Giedzie Papierow Wartosciowych w Warszawie GPW poszerza oferte o nowe instrumenty pochodne czyli trzy serie kontraktow terminowych na akcje tej spoki - przekazaa gieda we wtorkowym komunikacie.

October 22, 2024 | business

Wprowadzenie serii kontraktów terminowych ma być - jak wskazała - GPW - odpowiedzią na duże zainteresowanie akcjami Grupy Żabka. "Jeszcze przed debiutem Grupy Żabka otrzymaliśmy liczne zapytania od inwestorów dotyczące kontraktów terminowych na jej akcje" - podkreśliła warszawska giełda. Wyjaśniono, że na rynku dostępne są trzy serie kontraktów terminowych na akcje spółki. Każdy ma inny termin wygaśnięcia, tj. grudzień br., marzec 2025 r. i czerwiec 2025 r. Każdy obejmuje 100 akcji Grupy Żabka. "Dodatkowo, aby zapewnić płynność i ułatwić transakcje, kontrakty będą wspierane przez animatorów rynku" - zaznaczono. GPW wyjaśniła, że szybkie wprowadzenie takich kontraktów do obrotu jest możliwe, gdy "występuje duże zainteresowanie instrumentem bazowym i współpracuje się z animatorem rynku". Wskazała, że tak było w przypadku spółki, z tego powodu kontrakty terminowe zostały wprowadzone w kilka dni po jej debiucie. "Warto jednak pamiętać, że kontrakty terminowe są przeznaczone głównie dla inwestorów aktywnych, którzy akceptują wyższe ryzyko" - podkreśliła giełda. Jak przypomniano, spółka przeprowadziła publiczną ofertę, sprzedając 300 mln akcji po cenie 21,5 zł za akcję, co - jak przekazała giełda - czyni ją największym IPO na GPW od debiutu Allegro w 2020 roku. Wartość całej oferty wyniosła 21,5 mld zł. Przed godz. 15 we wtorek akcje Grupy Żabka wyceniano na 19,92 zł. Żabka to sieć sklepów convenience. Obejmuje sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience, liczącą w Polsce ponad 10 tys. sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową, do której należy marka Maczfit czy Platforma Dietly. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W połowie czerwca Grupa Żabka rozpoczęła działalność w Rumunii pod marką Froo.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS