business
Film z tekstu w 16 sekund Meta prezentuje Movie Gen
Firma Meta Platforms wasciciel Facebooka wprowadzia nowe narzedzie sztucznej inteligencji zdolne do generowania lub edytowania wideo na podstawie prostych polecen tekstowych. Krok ten zwieksza konkurencje z rywalami takimi jak OpenAI i Google w wyscigu o najbardziej zaawansowana technologie AI na swiecie podaje agencja Bloomberg.
Nowy produkt Meta, nazwany Movie Gen, pozwala na tworzenie nowych filmów trwających do 16 sekund na podstawie opisu tekstowego. Może również generować dźwięk do filmów, edytować istniejące wideo lub przekształcić zdjęcie w spersonalizowany film z udziałem prawdziwej osoby. Obecnie Movie Gen jest dostępny jedynie dla wybranych pracowników firmy i kilku zewnętrznych partnerów, w tym filmowców. Meta — będąca także właścicielem Instagrama, WhatsAppa i Messengera — planuje jednak w przyszłym roku zintegrować to narzędzie ze swoimi aplikacjami. Kierownictwo firmy nadal debatuje nad najlepszym sposobem wdrożenia tej funkcji, ale celem jest zachęcenie większej liczby osób do tworzenia lub edycji postów wideo, jak przekazał Connor Hayes, wiceprezes Meta ds. produktów generatywnej AI. Movie Gen jest częścią szerszej inicjatywy firmy w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji, która wykorzystuje ogromne ilości danych do szkolenia narzędzi zdolnych do automatycznego tworzenia nowego tekstu, dźwięku czy wideo. Meta zainwestowała miliardy dolarów w ostatnich latach w technologię AI i już wprowadziła chatbota o nazwie Meta AI do większości swoich aplikacji, który może odpowiadać na pytania użytkowników lub prowadzić z nimi rozmowy. Meta jest jedną z wielu dużych firm technologicznych skupiających się na modelach AI generujących wideo, które są bardziej skomplikowane i kosztowne w budowie niż te generujące tekst. OpenAI, wspierane przez Microsoft, posiada własne narzędzie do generowania wideo o nazwie Sora, które zadebiutowało na początku tego roku i może tworzyć filmy trwające do minuty, choć technologia ta nie jest jeszcze dostępna publicznie. DeepMind, spółka zależna Alphabet (właściciela Google), również wprowadziła w tym roku narzędzie do generowania wideo o nazwie Veo.
PREV NEWSPLN traci wobec USD po danych z USA rentownosci SPW w gore
NEXT NEWSKupuj trzymaj sprzedaj. Rekomendacje tygodnia 402024
Rynek odrzuca ciecie stop proc. o 50 pb przez Fed
Rynek pracy w USA wypad znacznie lepiej niz przewidywano. Imponujaca liczba 254 tys. nowych miejsc pracy i spadek stopy bezrobocia do 41 proc. ucinaja spekulacje odnosnie mozliwego mocniejszego ciecia stop procentowych przez Fed w listopadzie. Zatem w tym momencie scenariuszem bazowym jest ruch o 25 pb. Rynek dostosowa swoja wycene przez co dolar zyska na wartosci a zoto zostao znacznie przecenione ale wciaz pozostaje powyzej 2630 USD.
TSUE Facebook musi ograniczyc wykorzystanie danych uzytkownikow do spersonalizowanych reklam
Firma Meta musi ograniczyc wykorzystanie danych osobowych zebranych z nalezacego do niej portalu spoecznosciowego Facebook do spersonalizowanych reklam - orzek w piatkowym wyroku Trybuna Sprawiedliwosci UE w Luksemburgu.
Tencent i rodzina Guillemontow rozwazaja wykupienie Ubisoftu
Chinska firma technoogiczna oraz Guillemont Brothers konsultuja sie w celu znalezienia sposobu na ustabilizowanie znajdujacego sie w kopotach Ubisoftu wynika z nieoficjalnych informacji agencji Bloomberg. Jedna z omawianych mozliwosci obejmuje poaczenie si w celu wycofania firmy z obrotu publicznego.
Sprzedaz obligacji spada o poowe
Powoli rozkreca sie jesienny sezon emisji obligacji kierowanych do inwestorow indywidualnych. Zapisy zbiera Olivia Fin a od poniedziaku doaczy do niej Kruk. Juz teraz wartosc ofert przekroczya ubiegoroczne. W tle nieznacznie ale jednak osuwaja sie wyceny na Catalyst.
Unijne ca na chinskie elektryki. Wiadomo jak zagosowaa Polska
Nie byo jednomyslnosci w unijnym gosowaniu nad wprowadzeniem ce na samochody elektryczne z Chin. Ostatecznie panstwa czonkowskie uzgodniy wprowadzenie taryf celnych na chinskie elektryki a Polska oddaa gos na tak.
Badz drugim Bradem Pittem
Dlaczego zakupy z nawyku moga byc korzystne w jakim celu warto miec krotkowidza w zespole marketingowym i jaka funkcje spenia marka sekrety decyzji konsumenckich odkrywa przed nami Phil Barden kreator globalnych kampanii dla T-Mobile i Unilever oraz autor ksiazki Odkoduj puapki myslenia w biznesie.