Blogs
Home/business/Faustyna konczy prace Katarzyna apie opoznienie. Nowe wiesci z wielkiej inwestycji

business

Faustyna konczy prace Katarzyna apie opoznienie. Nowe wiesci z wielkiej inwestycji

Budowa tunelu kolejowego pod odzia postepuje. Tarcza TBM Faustyna ma zakonczyc prace w tym roku podczas gdy TBM Katarzyna czeka na wyniki badan geologicznych. Opoznienia moga wpynac na harmonogram projektu.

November 18, 2024 | business

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią jest w toku, a prace nad nim prowadzone są przez dwie tarcze TBM: Faustynę i Katarzynę. Faustyna, mniejsza z tarcz, zbliża się do zakończenia swojej misji, co ma nastąpić jeszcze w tym roku. Obecnie znajduje się w pobliżu torowiska kolejowego linii numer 15, między dworcami Łódź Żabieniec i Łódź Kaliska. Drążą tunel średnicowy w Łodzi Większa tarcza, Katarzyna, napotyka na trudności. Jej prace zostały wstrzymane po katastrofie budowlanej, która miała miejsce na początku września , kiedy to zawaliła się część budynku przy ul. 1 Maja 23. Maszyna zatrzymała się na głębokości 17 metrów. Po wznowieniu prac w listopadzie, ponownie je przerwano z powodu niestabilności gruntu pod kamienicą. Dalsza część artykułu pod materiałem wideo Obecnie TBM Katarzyna znajduje się pod budynkiem przy ul. 1 Maja 21. Wykonawca wzmacnia podłoże, aby zabezpieczyć budynek przed osiadaniem. Dodatkowe badania geologiczne mają zapewnić bezpieczeństwo nieruchomości przed wznowieniem prac. W związku z pracami, ponad 40 mieszkańców z al. 1 Maja 19 i 23 zostało relokowanych. Mieli oni możliwość odwiedzenia swoich mieszkań, aby zabrać potrzebne rzeczy. Dostęp do kamienic jest kontrolowany i możliwy tylko za zgodą kierownika budowy. Wielka inwestycja w Łodzi Tunel średnicowy ma połączyć Dworzec Fabryczny w Łodzi z innymi stacjami, co skróci czas przejazdu pociągów na trasie Warszawa – Poznań i Wrocław. Projekt obejmuje 7,5-kilometrowy tunel, który dzieli się na dwie części : dwutorowy odcinek drążony przez Katarzynę i cztery jednotorowe tunele kopane przez Faustynę. Zgodnie z planem, drążenie tunelu powinno zakończyć się w połowie przyszłego roku, a prace wykończeniowe potrwają kolejne 18 miesięcy. Pociągi miałyby ruszyć w grudniu 2026 r ., jednak opóźnienia mogą przesunąć ten termin na 2027 r.

SOURCE : money
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS