Home/business/Bloober Team czeka na Silent Hill 2 szlifuje Projekt C

business

Bloober Team czeka na Silent Hill 2 szlifuje Projekt C

Giedowy producent i wydawca gier wiaze duze nadzieje z pazdziernikowa premiera Silent Hill 2. W niedugim czasie ujawni szczegoy swojej najwiekszej produkcji nad ktora obecnie pracuje ponad 100 osob. Mysli tez o akwizycjach.

September 25, 2024 | business

Bloober Team wypracował w pierwszym półroczu 49 mln zł przychodów wobec 56 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 14,5 mln zł z niespełna 5 mln zł. Istotny wpływ na wyniki pierwszego półrocza miała współpraca z japońskim Konami, dla którego krakowska spółka produkuje grę „Silent Hill 2”, czyli remake wydanej w 2001 r. gry o tym samym tytule. Współpraca z Konami będzie też miała kluczowy wpływ na wyniki drugiego półrocza, gdyż premiera produkcji jest zaplanowana na 8 października. — Ostatni trailer „Silent Hill 2” został bardzo dobrze przyjęty przez społeczność graczy i branżowe media. 4 października mija embargo na recenzje i jesteśmy przekonani co do jakości tej gry. Uważam, że tytuł otworzy nową historię Bloober Teamu — mówi Piotr Babieno, prezes spółki. Choć prace na rzecz Konami kierowana przez niego spółka wykonuje w modelu work for hire, to model rozliczeń przewiduje, że może też liczyć na wpływy po premierze, które będą powiązane ze sprzedażą tytułu. — „Silent Hill 2” już nam przyniosło zyski z produkcji, ale będziemy też partycypowali w zyskach po premierze, jeśli projekt okaże się sukcesem finansowym. Jednak przede wszystkim ten tytuł ma pokazać, że potrafimy robić gry z najwyższej półki. Mogę powiedzieć, że Konami jest bardzo zadowolone ze współpracy — powiedział szef Bloober Teamu. Równocześnie z pracami nad „Silent Hill 2” krakowskie studio pracuje nad „Projektem C”, czyli survival horrorem opartym na własnym IP. Gra ma być wydana w modelu self-publishing. To dotychczas największa produkcja studia. Jej łączny budżet szacowany jest na ponad 20 mln USD. — Nad tytułem pracuje obecnie 107 osób, produkcja jest na zaawansowanym etapie. Jeszcze w tym roku poinformujemy o szczegółach tego projektu — mówi Piotr Babieno. Pierwotnie wydawcą „Projektu C” na mocy umowy z 2021 r. było Take Two Interactive, ale pod koniec maja rozwiązało umowę. W sierpniu podpisano porozumienie, na mocy którego wszelkie prawa i materiały marketingowe przeszły na stronę polskiej spółki. — Porozumienie przewiduje opłatę na rzecz Take Two Interactive, ale jest ona mniejsza niż poniesione przez nich koszty — informuje prezes Bloober Teamu. W ubiegłym roku giełdowa spółka nabyła większościowy pakiet udziałów w krakowskiej firmie Played With Fire specjalizującej się w grach VR. Nie wyklucza kolejnych akwizycji. — Przyglądamy się kolejnym firmom i zespołom deweloperskim, które moglibyśmy przejąć. Być może niedługo podpiszemy jakieś umowy w sprawie due diligence — mówi Piotr Babieno.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS