Blogs
Home/business/Black Friday wciaz dziaa na kupujacych jak magnes

business

Black Friday wciaz dziaa na kupujacych jak magnes

Ponad 64 proc. Polakow zapowiada ze w tym roku bedzie szukac okazji podczas Black Friday.

November 18, 2024 | business

W tym roku 64,2 proc. Polaków zamierza skorzystać z okazji zakupowych w ramach Black Friday — wynika z badania UCE Research i Grupy Offerista. W zeszłym roku odsetek wyniósł 63,2 proc. 18,9 proc. natomiast nie zamierza skorzystać z ofert w Czarny Piątek, podczas gdy rok temu tak twierdziło 18,3 proc. 16,9 proc. nie potrafi jeszcze się określić, czy skorzysta z zakupowych okazji, w zeszłym roku niezdecydowanych było 18,5 proc. Kobiety rzadziej niż mężczyźni zamierzają wziąć udział w Black Friday (61,8 vs 66,8 proc.). W 2023 r. było podobnie (59,7 vs 66,9 proc.). Wiadomo też, że najaktywniejsze będą osoby w wieku 18-34 lata. Rok temu było identycznie. — Młode osoby najczęściej biorą udział w akcjach, które są stricte pod nie tworzone i mocno kreowane w internecie, a Black Friday idealnie wpisuje się w ten model. Trzeba też pamiętać, że sieci handlowe w dużej części promują w ramach tego święta zakupów produkty, których nabywcami są właśnie młodzi i aktywni konsumenci — mówi Robert Biegaj, ekspert branży retailowej i współautor badania z Grupy Offerista. Najczęściej z okazji planują skorzystać konsumenci z miast liczących 200-499 tys. mieszkańców lub ze wsi i z miejscowości do 5 tys. Poprzednio dotyczyło to Polaków z tak samo dużych miast oraz z miejscowości zamieszkanych przez 5-19 tys. osób. Zakupy w ramach Black Friday przeważnie zamierzają robić osoby, które miesięcznie zarabiają na rękę 7000-8999 zł lub 5000-6999 zł i mają wykształcenie wyższe bądź średnie. Rok temu deklarowali tak głównie konsumenci z dochodami przekraczającymi 9000 zł lub w przedziale 7000-8999 zł. W zakresie poziomu wykształcenia było identycznie. — Analizując wielkość miejscowości, widać dwa różne bieguny, ale tak właśnie wygląda handel w Polsce. Konsumenci z małych i ze średnich miasteczek też chcą być trendy i również poszukają dobrych okazji, szczególnie wśród markowych rzeczy, żeby wybić się w swoim środowisku. Z kolei patrząc na zarobki, można zauważyć, że siła nabywcza stoi po stronie tych, którzy zarabiają w okolicach średniej krajowej lub nieco powyżej — mówi Robert Biegaj.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS