Home/business/Analityczne narzedzia w sukurs firmom

business

Analityczne narzedzia w sukurs firmom

Ponad poowa MSP ma trudnosci z odnalezieniem danych w swoich systemach. Co moze byc dla nich ratunkiem

October 17, 2024 | business

Coraz więcej właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw zmaga się z wyzwaniami technologicznymi. Problemem dla nich jest również zarządzanie firmowymi danymi. Z raportu World Economic Forum wynika, że 55 proc. przedstawicieli MŚP ma trudności z odnalezieniem ich w swoich systemach. Natomiast 54 proc. przedsiębiorców działających w tym sektorze boryka się z utrzymaniem infrastruktury IT. Remedium na tę sytuację może być stosowanie przez właścicieli firm innowacyjnych narzędzi analitycznych. Patryk Bogula, prezes Echo Analytics, zauważa, że wyzwaniem dla właścicieli przedsiębiorstw, zwłaszcza małych i średnich, jest monitorowanie kluczowych wskaźników operacyjnych w czasie rzeczywistym. Jak dodaje, warto, aby szybko reagowali na zmieniające się warunki rynkowe. – Innowacyjne narzędzia analityczne umożliwiają optymalizację procesów operacyjnych w firmach i podejmowanie decyzji przez ich właścicieli na bazie aktualnych danych. Kluczowe jest również to, aby te rozwiązania były elastyczne - po to, aby przedsiębiorcy mogli je dostosować do specyficznych potrzeb swoich firm i możliwości ich rozwoju, niezależnie od branży, w której działają – podkreśla Patryk Bogula. Z badań Komisji Europejskiej wynika, że MŚP mają trudności z wdrażaniem nowych technologii z powodu braków kadrowych i kompetencyjnych. W Europie problem z tym ma aż 74 proc. firm z tego sektora. Patryk Bogula zwraca uwagę na korzyści wynikające z analizy danych. – Wykorzystanie zaawansowanej analityki w MŚP umożliwia szybkie identyfikowanie tych firmowych obszarów, które wymagają poprawy. To przekłada się na wzrost efektywności operacyjnej przedsiębiorstwa. Zastosowanie modułu KPI, który odpowiada za monitorowanie wskaźników w czasie rzeczywistym, pomaga przedsiębiorcom szybko reagować na sytuacje, w których spada wydajność firmy – wyjaśnia prezes Echo Analytics. Dodaje, że przedsiębiorcy, którzy efektywnie wykorzystują firmowe dane, zyskują przewagę konkurencyjną. na rynku. – Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości, powinno mieć dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych – podkreśla Patryk Bogula. Prezes Echo Analytics nie ma wątpliwości, że technologie powinny służyć także pracownikom. Zwraca uwagę na grywalizację w biznesie. Chodzi o korzystanie w firmach z mechanizmów znanych ze świata gier. – Grywalizacja, poprzez wprowadzanie takich elementów jak punkty, poziomy czy wyzwania, pomaga nie tylko w optymalizacji procesów biznesowych, lecz także w podnoszeniu zaangażowania pracowników. Dzięki temu stają się oni bardziej zmotywowani. Natomiast technologie wspierają ich codzienną pracę, ułatwiają osiąganie celów i wzmacniają współpracę w zespołach – zaznacza Patryk Bogula.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS