Home/business/11 bit studios sprzedaz Frostpunka 2 zgodna z zaozeniami oceny rozczarowuja

business

11 bit studios sprzedaz Frostpunka 2 zgodna z zaozeniami oceny rozczarowuja

Giedowy producent gier okoopremierowa sprzedaz najnowszego tytuu ocenia jako zgodna z zaozeniami jednak przyznaje ze oceny graczy sa rozczarowaniem. Przygotowania do premiery The Alters ida pena para.

September 23, 2024 | business

W poniedziałek rano giełdowe 11 bit studios poinformowało o zwrocie kosztów poniesionych na produkcję „Frostpunka 2”. Tytuł, który oficjalnie zadebiutował w piątek wieczorem znalazł ponad 350 tys. nabywców. - Sprzedaż „Frostpunka 2”, jeśli chodzi o wolumen z okresie okołopremierowym, jest zgodna z naszymi założeniami. Daliśmy graczom bardzo dobry produkt, co potwierdzają oceny recenzentów – mówi Dariusz Wolak, szef IR 11 bit studios. Najnowsza produkcja polskiego studia została bardzo dobrze przyjęta przez media branżowe. Ocena na Metacritic, portalu agregującym recenzje, to obecnie 86, czyli wyżej niż pierwszej części gry, która jest oceniona na 84. Jednak oceny graczy są niższe - na platformie Steam pozytywną ocenę wystawiło 71 proc. graczy. To wyraźnie mniej niż wynosiły oceny pierwszej części, która w okresie popremierowym miała ponad 80 proc. pozytywnych ocen. - Rozczarowaniem dla nas są oceny wystawiane przez graczy. Nasze oczekiwania było wyższe. Analizujemy to, ale już na pierwszy rzut oka widać, że niskie noty wystawiają nam przede wszystkim fani „Frostpunka”, którzy oczekiwali, że „Frostpunk 2” będzie klonem tej gry, tylko trochę lepszym. Tymczasem „Frostpunk 2” to inna gra, choć mocno osadzona w uniwersum Frostpunka i mocno czerpiąca z pierwszej części gry. Ten przekaz, że „Frostpunk 2” będzie inną grą, staraliśmy się mocno artykułować. Być może powinniśmy robić to jeszcze mocniej – mówi Dariusz Wolak. Zwraca uwagę, że „Frostpunk 2” to większa i bardziej złożona od strony technicznej gra niż „Frostpunk”. Spółka na bieżąco reaguje na uwagi techniczne zgłaszane do gry i usuwy niedociągnięcia. - Nie jesteśmy jednak w stanie i pytanie, czy chcemy sprawić, że „Frostpunk 2” stanie się kopią „Frostpunka”. Druga część nie jest zamkniętym produktem. Będzie on rozwijany. Do gry dodawane będą rozszerzenia i płatne DLC. Nie wykluczamy, że odpowiemy w ten sposób część uwag zgłaszanych przez graczy, którzy kochają pierwszego „Frostpunka”, a odbili się od drugiej odsłony – informuje szef IR. Z komunikatu na temat zwrotu kosztów „Frostpunka 2” wynika, że do ich obliczania spółka uwzględniła płatności od Microsoftu za udostępnienie gry w usłudze Game Pass oraz wpływy ze sprzedaży wersji deluxe, która uwzględnia cenę za przyszłe DLC. - Przychody z obu tych źródeł składają się na zwrot kosztów „Frostpunka 2”, bo jesteśmy ich w 100 proc. pewni. Są tylko rozłożone w czasie. Płatności z Microsoftu są zagwarantowane umową. Przychody z wersji deluxe też de facto mamy już w kasie i będą widoczne w naszym bilansie. W komunikacie wyraźnie podkreśliliśmy, że tylko część z tych przychodów będzie rozpoznana w bieżącym kwartale – informuje przedstawiciel spółki. Część obserwatorów jest zdania, że 90 proc. promocja na "Frostpunka", która zakończyła się w sobotę, mogła skanalizować sprzedaż drugiej odsłony gry. W ocenie spółki decyzja o promocji nie była błedem. - Podejmując decyzję o uruchomieniu 90-proc. przeceny dla "Frostpunka" mieliśmy na uwadze chęć maksymalnego poszerzenia bazy fanów uniwersum", żeby w przyszłości móc ich zmonetyzować przy kolejnych produkcjach 11 bit studios, nie tylko przy "Frostpunku 2" - mówi szef IR. 11 bit studios zapowiedziało wcześniej, że premierę „Frostpunka 2” wykorzysta do promocji kolejnego tytułu, czyli „The Alters”. Jego debiut wcześniej był zapowiedziany niedługo po „Frostpunku 2”. - Przygotowania do premiery „The Alters” idą pełną parą. Tak jak deklarowaliśmy, wkrótce podamy konkretną datę premiery. Premiery „Frostpunka 2” i „The Alters” będą dzieliły pojedyncze tygodnie – powiedział Dariusz Wolak.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS