Home/business/100 najcenniejszych marek swiata. Apple wciaz liderem

business

100 najcenniejszych marek swiata. Apple wciaz liderem

Najdrozsza firma swiata po raz 5. z rzedu jest Apple wciaz ceniony jest luksus a wsrod najdrozszych najszybciej rosnie cena Ferrari - wynika z rankingu Najlepsze marki globalne obejmujacego sto najdrozszych przedsiebiorstw. Jego autorem od 24 lat jest Interbrand specjalizujacy sie w rozwoju najwiekszych swiatowych marek.

October 13, 2024 | business

Apple jest warte 488,9 miliarda dolarów - o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Autorzy rankingu twierdzą, że “Apple chciał mieć pewność, że jego premiery będą zgodne z wartościami dotyczącymi prywatności. Przedłożył długoterminowe zaufanie nad krótkoterminowe korzyści” - wyraził opinię cytowany w raporcie globalny dyrektor ds. ekonomii marki w Interbrand, Greg Silverman. Drugą, najcenniejszą firmą świata jest Microsoft. Przedsiębiorstwo założone przez Billa Gatesa jest warte 352,5 mld dolarów. W ciągu roku wartość korporacji wzrosła o 11 proc. Teraz najsłynniejsza wyszukiwarka świata kosztuje 291,3 mld dolarów. W pierwszej dziesiątce są jeszcze Samsung, wart 100,8 miliarda, 10 proc. więcej niż w 2023 r. Toyota - 72,8 mld dolarów - o 13 proc. więcej niż przed rokiem. Na 7. miejscu jest Coca-Cola, za nią jest Mercedes-Benz. Dziewiąty jest McDonald’s, a dziesiąty - BMW. W pierwszej dwudziestce jest też m.in. Tesla, Nike, Instagram, IBM i Facebook. Autorzy raportu zwracają uwagę, że w cenie wciąż są luksusowe marki. Najbardziej, o 21 proc., urósł w rankingu Ferrari (13,1 miliarda dolarów) i Louis Vuitton (50,9 mld). O 15 proc. zwiększyły swoją wartość Hermès (34,7 mld) i Prada (8,3 mld). – argumentuje dyrektor ds. globalnej strategii Interbrand, Manfredi Ricca. Markami, które po raz pierwszy znalazły się w rankingu Best Global Brands, są np. Nvidia. Największy producent procesorów jest wart 20 mld dolarów. Produkującą biżuterię Pandorę wyceniono na 7,1 mld dolarów, a Range Rovera na 6,6 mld dol. – ocenia Silverman. Autorzy rankingu wyrazili opinię, że w ciągu ostatnich 25 lat marki straciły ogromną szansę. – twierdzi globalny dyrektor generalny Interbrand, Gonzalo Brujó. Uważa, że “chociaż marketing zorientowany na wyniki generuje krótkoterminowe korzyści finansowe, brak strategicznych inwestycji w branding kosztował marki utratę co najmniej 3,5 biliona dolarów w tworzeniu wartości”.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS