Home/tourism/To ostatnie miesiace biletu za 49 euro. Musi zdrozec

tourism

To ostatnie miesiace biletu za 49 euro. Musi zdrozec

W tym roku za bilet miesieczny uprawniajacy do przejazdow kolejami regionalnymi po caych Niemczech paci sie jeszcze 49 euro. Za rok trzeba bedzie wydac na niego wiecej.

By Marzena German | July 10, 2024 | tourism

O bilecie za 49 euro, na podstawiektórego po całych Niemczech można jeździć przez miesiąc , mówisię od kilku miesięcy. Projekt uznany został za sukces, a z samegobiletu korzystać mogą zarówno mieszkańcy Niemiec jak i turyści zzagranicy. Uprawnia on do przejazdów kolejami regionalnymi. Czytaj więcej Drezno musiało zwrócić już 1,4 miliona euro osobom, na których konto oszuści internetowi zamówili dotowane, tanie bilety miesięczne na komunikację miejską. Chodzi o te dostępne w ramach projektu „Bilet po Niemczech za 49 euro”. Tani bilet, pasażer zadowolony O ile z perspektywy podróżnychrozwiązanie jest atrakcyjne, o tyle dla zarządzających projektemdość kłopotliwe, szczególnie biorąc pod uwagę koszty. Na tenrok udało się utrzymać pierwotną cenę biletu, 49 euro, aletrzeba się liczyć z podwyżką od nowego roku. - Ministrowie transportu krajówzwiązkowych zgodzili się, by w 2025 roku podnieść cenę biletów– poinformował minister transportu Nadrenii Północnej-WestfaliiOliver Krischer, cytowany przez agencję informacyjną DPA. W tejsprawie zwołana została w Düsseldorfie konferencja ministrówtransportu wszystkich landów. Czytaj więcej Francja zapowiedziała wprowadzenie tego lata miesięcznego biletu kolejowego za 49 euro. W przeciwieństwie do niemieckiego pierwowzoru Deutschlandticket bilet francuski będzie miał jednak ograniczenia terytorialne i będzie dostępny tylko dla młodych pasażerów. Rząd Niemiec musi zdecydować, ile dopłaci do biletu Jak relacjonuje niemiecki portal branżyturystycznej Reise vor-9, nie wiadomo jeszcze jak podwyżka miałabyostatecznie wyglądać. Kolejne decyzje zapadną prawdopodobnie pokonferencji ministrów zaplanowanej na jesień tego roku. Przy oceniepod uwagę mają być wzięte wszystkie liczby, dane i inne zmienne,„w szczególności decyzje polityczne rządu federalnego, którewciąż nie zapadły” – stwierdził Krischer. Imienny bilet uprawniający do podróżowania kolejami regionalnymi, autobusami i komunikacją miejską jest w Niemczech bardzo popularny. W lecie zeszłego roku korzystało z niego miesięcznie 10 milionów podróżnych. Nie tylko mieszkańców kraju, ale także turystów. Ideą przyświecającą jego wprowadzeniu jest zachęcenie ludzi do korzystania z transportu zorganizowanego. Niemniej władze federalne i regionalne, muszą do tej operacji dopłacać.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS