tourism
Hotelarze w dobrych nastrojach. Rezerwacji po wakacjach wiecej niz rok temu
Trzy czwarte hotelarzy dobrze ocenia sezon wakacyjny. Przyczyniy sie do tego wyniki sierpnia ktore byy lepsze od lipcowych zarowno w obiektach wypoczynkowych jak i biznesowych.
W sierpniu, dzięki dobrym wynikom obiektów wypoczynkowych, hotele poprawiły obłożenie w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, a tempo wzrostu cen utrzymało się na podobnym poziomie co miesiąc wcześniej - wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, przeprowadzonej na początku września. Hoteli z frekwencją poniżej 30 proc. było łącznie 8 proc., natomiast obłożenie powyżej 50 proc. zanotowało 85 proc. obiektów (8 pp. więcej niż lipcu), w tym 60 proc. powyżej 70 proc. (13 pp. powyżej lipca). Prawie trzy czwarte hoteli biznesowych uzyskało obłożenie powyżej 50 proc., w tym 38 proc. powyżej 70 proc. To wyniki lepsze niż w lipcu o ok. 10 pp. Frekwencji 30 proc. nie osiągnęło 13 proc. hoteli. Wśród obiektów wypoczynkowych obłożenie było jeszcze lepsze niż miesiąc temu - 94 proc. hoteli zapełniło się więcej niż w połowie (o 8 pp. lepiej), w tym 78 proc. miało obłożenie powyżej 70 proc. Obiektów, które zanotowały frekwencję poniżej 30 proc., było tylko 3 proc. Czytaj więcej Chociaż od kilku dni Polacy z przerażeniem obserwują, jak żywioł niszczy południowo-zachodnią Polskę, nie powinni rezygnować z wyjazdu w Karkonosze, Beskid Śląski, a nawet do Kotliny Kłodzkiej. Duża część hoteli funkcjonuje bowiem normalnie, a górskie szlaki znów stają się dostępne dla odwiedzających - informuje Travelist.pl. Obłożenie lepsze niż roku temu W jednej trzeciej hoteli frekwencja pogorszyła się w stosunku do sierpnia ubiegłego roku, w tym 16 proc. obiektów zanotowało obniżenie do 5 pp. Ale połowa hoteli poprawiła obłożenie, w tym 22 proc. obiektów uzyskało frekwencję wyższą do 5 pp. 17 proc. hoteli miało wyniki na tych samych poziomach co w zeszłym roku. Podobnie jak w lipcu, hotele biznesowe w sierpniu wypadły słabiej od wypoczynkowych. Dla 33 proc. wskaźnik obłożenia poprawił się w stosunku do sierpnia ubiegłego roku, z identycznym wskaźnikiem 11 proc. we wszystkich trzech grupach (wzrost do 5 pp., do 10 pp. i powyżej 10 pp.). 49 proc. hoteli zanotowało obniżenie obłożenia, w tym 26 proc. stanowiła grupa z frekwencją niższą do 5 pp. W większości obiektów wypoczynkowych (72 proc.) wskaźnik obłożenia poprawił się, w tym najliczniejszą grupę 39 proc. stanowiły obiekty, które zanotowały wzrost frekwencji do 5 pp. 17 proc. obiektów pogorszyło obłożenie, z najliczniejszą grupą 8 proc. hoteli z frekwencją niższą do 5 pp. W sierpniu średnie ceny rosły rok do roku, a tempo ich wzrostu utrzymało się na poziomie poprzedniego miesiąca. Odpowiedzi wskazują, że 70 proc. hoteli (o 1 pp. więcej niż w lipcu) podniosło ceny w stosunku do sierpnia 2023 r., w tym prawie połowa (49 proc.) odnotowała wzrost do 10 proc. 30 proc. hoteli uzyskało ceny na poziomie zeszłego roku lub niższe, w tym 16 proc. utrzymało te same ceny, a 10 proc. zanotowało spadek do 10 proc. Czytaj więcej Jest siedem celów, którymi w najbliższych miesiącach musi zająć się nasza organizacja - zapowiedział podczas IX Forum Hotelarzy IGHP prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Ireneusz Węgłowski. Wakacje na plusie Trzy czwarte hoteli ocenia sezon wakacyjny dobrze, w tym jedna trzecia poniżej oczekiwań. 15 proc. obiektów oceniło go źle, a dla 11 proc. nie ma on istotnego znaczenia. Co zrozumiałe, oceny różnią się w podziale na hotele biznesowe i wypoczynkowe. 54 proc. tych pierwszych ocenia wakacje dobrze (28 proc. poniżej oczekiwań), 21 proc. źle, a dla jednej czwartej nie mają one znaczenia. 94 proc. obiektów wypoczynkowych ocenia wakacje dobrze (53 proc. poniżej oczekiwań), żaden hotel nie zaznaczył odpowiedzi „źle” i dla 3 proc. nie mają one znaczenia. Pozytywne prognozy Dane dotyczące przyjętych rezerwacji na wrzesień są na wyższym poziomie niż miesiąc temu dla sierpnia. Wynika to przede wszystkim ze znacznie lepszych prognoz w hotelach biznesowych, ale również z dobrych prognoz w obiektach wypoczynkowych pomimo zakończenia okresu wakacji. 21 proc. hoteli (o 3 pp. mniej niż w lipcu) wskazuje aktualną frekwencję poniżej 30 proc. Obłożenie powyżej 50 proc. ma połowa obiektów (o 9 pp. więcej niż w lipcu). Grupa hoteli „środka”, tj. z prognozą obłożenia w zakresie 30-50 proc., wyniosła 30 proc. Czytaj więcej Na dzisiejszym posiedzeniu Rada Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego powołała na stanowisko sekretarza generalnego Krzysztofa Szadurskiego. 21 proc. hoteli biznesowych nie przekracza frekwencji 30 proc., a powyżej 50 proc. wskazuje 40 proc. Grupa hoteli z prognozą obłożenia w zakresie 30-50 proc. jest podobna i wynosi 39 proc. Wskaźniki aktualnego obłożenia dla obiektów wypoczynkowych to 61 proc. z frekwencją powyżej 50 proc., w tym jedna czwarta jest zapełniona w więcej niż 70 proc., a obiektów z obłożeniem poniżej 30 proc. jest 22 proc. W ankiecie przeprowadzonej online od 1 do 6 września wzięło udział 159 hoteli ze wszystkich województw. 70 proc. z nich to hotele miejskie, jedna trzecia sieciowe, 38 proc. biznesowe, 23 proc. specjalizujące się w turystyce wypoczynkowej, 39 proc. łączące segment biznesowy z turystycznym. 84 proc. ankietowanych hoteli ma nie więcej niż 150 pokojów, 61 proc. mniej niż 100 (średnio 93 pokoje).
PREV NEWSWielu z nas robi to na lotnisku. To ogromny bad. Mozesz wiele stracic
NEXT NEWSZniszczya go III Rzesza. Na Zamku Ksiaz odbuduja pokoj ksieznej Daisy
Raport. Turystyka szkodzi srodowisku. Zamiast coraz mniej robi to coraz bardziej
Cay czas rosnie emitowanie do atmosfery dwutlenku wegla przez przemys turystyczny. Nalezy natychmiast rozpoczac jego dekarbonizacje bo biernosc doprowadzi do podwojenia szkodliwosci tego sektora gospodarki w ciagu 20 lat alarmuja autorzy badania opublikowanego w czasopismie Nature Communications.
By Filip FrydrykiewiczMalenka wies na poudniu Polski uznana za jedna z najpiekniejszych na swiecie
Istebna to prawdziwa pereka Beskidu Slaskiego. Wies poozona w poudniowej Polsce od lat cieszy sie ogromna popularnoscia wsrod turystow. Jakis czas temu miejscowosc zostaa rowniez doceniona przez Swiatowa Organizacje Turystyczna. Co warto zobaczyc w Istebnej
Dawno niewidziane trzycyfrowe podwyzki w biurach podrozy
Optymizm wroci do klientow biur podrozy. Touroperatorzy moga sobie pozwolic na mae korekty cen w gore. Najbardziej zyskuja Wyspy Kanaryjskie Wochy i Grecja - pokazuje najnowsze badanie Traveldaty.
By Filip FrydrykiewiczEnergylandia zima. To z pewnoscia was zaskoczy w Winter Kingdom
Zima rzadko myslimy o parkach rozrywki. W gowie mamy raczej jarmarki bozonarodzeniowe lodowiska czy gorskie wypady na narty. Tymczasem Energylandia udowadnia ze w tej chodniejszej porze roku mozna zaoferowac gosciom cos jakosciowego i dostarczajacego wiele frajdy. Winter Kingdom zimowa odsona parku to propozycja ktora przekonuje nie tylko fanow adrenaliny ale takze tych szukajacych swiatecznego klimatu w najlepszym wydaniu.
Turystyka zrownowazona to nie wybor ale koniecznosc
Jeszcze nie tak dawno mowio sie o turystyce zrownowazonej w kontekscie wchodzacych dopiero w zycie trendow dzisiaj wdrazanie jej zasad to proces ktory juz sie toczy. Nie mamy wyboru musimy sie do tego waczyc - mowi dyrektor departamentu wsparcia turystyki w POT Jacek Janowski podczas ostatniej konferencji Spotkanie Liderow Turystyki.
By Nelly KamińskaBugaria miaa najlepszy sezon turystyczny w historii. Rekord z 2019 roku przebity
107 miliona turystow odwiedzio Bugarie od stycznia do wrzesnia tego roku wynika z danych tamtejszego Urzedu Statycznego na ktore powouje sie niemiecki portal branzy turystycznej Reise vor9. To o 25 procent wiecej niz przed pandemia.
By Marzena German