Home/tourism/Szwajcarzy dumni ze swojego kraju. Wizyty turystow ich ciesza

tourism

Szwajcarzy dumni ze swojego kraju. Wizyty turystow ich ciesza

Szwajcarzy widza w turystyce wazna gaaz swojej gospodarki tylko nielicznym turysci przeszkadzaja - wynika z badania opinii spoecznej.

By Marzena German | July 15, 2024 | tourism

Dyrektor Switzerland TourismMartin Nydegger i prezes Konferencji Regionalnych DyrektorówTurystyki Szwajcarii Damian Constantin przedstawili wyniki badaniaprzeprowadzonego wśród mieszkańców kraju, które miało pokazaćnastawienie społeczeństwa do turystyki. Według raportu „Akceptacjaturystyki” Szwajcarzy pozytywnie postrzegają ten sektor idoceniają jego znaczenie dla gospodarki. Dla większości nie jestpowodem do zmartwień, negatywnie ocenia go tylko 5 procentankietowanych. 78 procent twierdzi, że sądumni ze swojego kraju, który postrzegany jest na świecie jakoatrakcyjny kierunek turystyczny. Branżę turystyczną szczególniepozytywnie oceniają osoby z nią związane zawodowo, ale teżmieszkańcy regionów i miast turystycznych. Jakie, zdaniem Szwajcarów,korzyści daje turystyka? Gospodarcze, dla rynku pracy, przyczyniasię też do rozwoju infrastruktury, oferty kulturalnej irekreacyjnej. Turystyka wiąże sięjednak także z problemami. Respondenci najczęściej wskazują nawyższe ceny (10,4 procent), zwiększanie zanieczyszczenia iśmiecenie (9,7 procent), większy ruch w komunikacji publicznej (9,6procent), ograniczenie przestrzeni życiowej mieszkańców (9,4procent) oraz szkody w środowisku naturalnym (8,4 procent). Kwestiete są wymieniane głównie wśród respondentów z ośrodkówturystycznych. Mieszkańcom doskwiera teżczasem brak szacunku ze strony turystów. Autorzy badania podkreślająjednak, że problemy te nie wynikają stricte z turystyki, ale mającharakter bardziej ogólny. Na razie Szwajcaria nie maproblemu z nadmierną turystyką, choć pojawiają się miejscazatłoczone. Branża turystyczna jest świadoma tego problemu ibardzo poważnie traktuje obawy mieszkańców, nawet jeśli artykułujeje tylko ich niewielka część. – Chcemy zająć się tymproblemem na kilka sposobów - poprzez informowanie i podnoszenieświadomości wspólnie z zainteresowanymi stronami, przezprowadzenie kampanii i tworzenie ofert specjalnie dla mieszkańców,ale też przez różnicowanie oferty turystycznej, jak niedawnawycieczka rowerami elektrycznymi po lodowcu z Valais do centrumSzwajcarii, do Gryzonii – wymienia Damian Constantin, prezes RDK. Pomysł zakłada teżrozwijanie oferty niszowej, np. promowanie szlaków turystycznych irowerowych wśród podróżnych z Azji i Stanów Zjednoczonych. Martin Nydegger, dyrektorSwitzerland Tourism, odnosząc się do miejsc będących na granicypojemności turystycznej mówi, że mają one charakter lokalny iczasowy. – Traktujemy takie sytuacje bardzo poważnie. Nierealizujemy naszej turystyki obok społeczeństwa, ale wraz z nim –zapewnia. Działania marketingowe, alei samych przedsiębiorców opierają się na zarządzaniu ruchemturystycznym. Sezon jest wydłużany, a kraj jest pokazywany na całymświecie jako oferujący bardzo zróżnicowane formy wypoczynku izwiedzania. Dzięki programowi branżowemu Swisstainable (połączenieangielskich słów Swiss, Szwajcaria, i sustainable, zrównoważony)branża stale rozwija zrównoważoną turystykę i dba, aby wprzyszłości sektor nie zakłócał harmonii życia mieszkańców.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS