Home/tourism/Oto najstarsze samoloty w uzytku. Latajace muzea

tourism

Oto najstarsze samoloty w uzytku. Latajace muzea

Nie wszystkie linie lotnicze maja nowoczesna flote samolotow. Zdarzaja sie takie ktore korzystaja z przestarzaych maszyn. Jakie sa najstarsze samoloty na swiecie ktore nadal goszcza pasazerow na pokadzie

September 18, 2024 | tourism

Spis treści: Jak długo może latać samolot? Zużycie autobusu czy pociągu jesteśmy czasami w stanie określić na pierwszy rzut oka. Tak samo w przypadku samochodów, które od lat jeżdżą po drogach. Widzimy przecież licznik przebytych kilometrów. Auto po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów nadal jest w porządku, ale kupno używanego samochodu mającego na liczniku kilkaset tysięcy jest raczej ryzykowne. A jak wygląda sprawa w przypadku samolotów? Czy też sprawdza się licznik przebytych mil albo kilometrów, czy może brane są pod uwagę inne czynniki? W lotnictwie wszystko wygląda inaczej, niż na . Co do zasady samoloty projektowane są tak, aby służyły jak najdłużej. , choć te istniały jeszcze kilka lat temu. Były wyrażane w godzinach - samolot miał limit 30 000 godzin w powietrzu. Standard ten zmieniał się zależnie od kraju. Teraz częstszym sposobem na ocenę zużycia maszyny jest regularny przegląd techniczny oceniający poziom eksploatacji jego elementów. Nikogo nie dziwi widok 20-letniej maszyny zabierającej na pokład 200 osób. Największe linie starają się oferować nowszą flotę, choć są i takie, które operują na leciwych już maszynach. Ten samolot ma ponad 50 lat. To Boeing 737-200 Na pewno kojarzycie słynny model samolotu To jedna z najpopularniejszych maszyn pasażerskich na świecie. Historia tego samolotu jest długa i rozpoczęła się jeszcze w połowie ubiegłego wieku . Gdyby cofnąć się w czasie do momentu, w którym na niebie latał ... Cóż, nie potrzebujemy do tego wehikułu, bo niektóre linie lotnicze nadal korzystają z tej maszyny. Przykładem może być choćby kanadyjskie linie . Jeszcze do niedawna przewoźnik posiadał 4 modele tego samolotu o średniej wieku ponad 44 lat. To nie jedyne starocie w jego flocie, bo w użytku znajdowały się też m.in. przeszło 30-letnie modele 737-300. Ostateczna średnia wieku samolotów u tego przewoźnika nie wygląda tak strasznie. Po zakupie 737-800 spadła do niespełna 30 lat. Pierwsze modele 737-200 zostały dostarczone w , co oznacza, że konstrukcja maszyny ma . A jak wygląda wiek konkretnych modeli? Jest nieco lepiej. Rekordzistą w najstarszym używanym samolocie jest kanadyjska linia Nolinor Aviation z 737 z Stare samoloty nadal latają w Iranie Ciekawym miejscem do obserwowania ciągle w użytku może okazać się Iran. Na terenie tego sporego państwa działają linie lotnicze, które korzystają z dość leciwych już maszyn. Iran Air i Mahan Air to przewoźnicy, którzy mierzą się z konsekwencjami sankcji nałożonych na kraj. Te uniemożliwiają np. zakup nowych maszyn, a nawet utrudniają dostęp do części serwisowych. We flotach tych przewoźników znajdziemy na przykład Airbusy A300B2 z .

SOURCE : interiatech
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS