Home/tourism/Rainbow sprzeda prawie 23 procent wiecej wakacji. Najmocniej rosnie Tunezja

tourism

Rainbow sprzeda prawie 23 procent wiecej wakacji. Najmocniej rosnie Tunezja

Biuro podrozy Rainbow o okoo 228 procent wiecej wycieczek na lato niz rok wczesniej o tej porze. - Przewidzielismy taki wzrost i bylismy na to przygotowani - deklaruje wiceprezes touroperatora Piotr Burwicz.

By Filip Frydrykiewicz | July 13, 2024 | tourism

Jak informuje spółka Rainbow Tours, należące do niej biuro podróży Rainbow sprzedało - od rozpoczęcia przedsprzedaży do 5 lipca - 472 355 imprez turystycznych na lato 2024 (wycieczki realizowane od kwietnia do października). To o 22,8 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego sezonu, kiedy zanotowała 384 762 sprzedanych imprez. Zarząd spółki zaznacza, że wartość sprzedanych ofert ujmie dopiero w raporcie z przychodów, czyli w okresie od kwietnia do października 2024 roku. - Taki wzrost sprzedaży nas nie zaskoczył, liczyliśmy się z większym popytem - wyjaśnia wiceprezes biura podróży Rainbow Piotr Burwicz. - Od lat widzimy rosnące zainteresowanie zagranicznym wypoczynkiem. Polskie społeczeństwo goni pod tym względem społeczeństwa zachodnie, klasa średnia ma bowiem coraz więcej pieniędzy do dyspozycji. To między innymi efekt programów socjalnych - rodziny z dziećmi dostają 800+, młodzi ludzie startujący w życiu zawodowym są zwolnieni z podatku do 26 roku życia, a seniorzy dostają trzynastą i czternastą emeryturę. We wszystkich tych grupach widzimy wzrost liczby naszych klientów. Rynkowi turystyki wyjazdowej pomaga w tym roku też dosyć stabilna cena paliwa lotniczego oscylująca wokół 850 dolarów za tonę, czyli na średnim poziomie biorąc pod uwagę ostatnie lata, a także wzmocniona względem dolara i euro pozycja złotego. - Dzięki temu ceny wyjazdów zagranicznych są nawet minimalnie niższe niż rok wcześniej - o 2-5 procent, co dodatkowo stymuluje popyt - dodaje Burwicz. Jak mówi dalej, Rainbow był przygotowany na taką sytuację. Zapewnił sobie więcej miejsc w hotelach w najpopularniejszych kierunkach. Ostatnie miesiące przyniosły mu szczególnie wysoką dynamikę wzrostu w sprzedaży wakacji w Tunezji, Turcji i w Hiszpanii - zarówno kontynentalnej, jak i na Wyspach Kanaryjskich. - Po chwilowym zahamowaniu dynamiki sprzedaży na początku sezonu letniego od dwóch tygodni znowu widzimy ożywienie. Nie ma więc na naszym rynku paniki i wyprzedawania wyjazdów, nie ma tanich "last minute". Wiele więc wskazuje, że wynik powyżej 20 procent wzrostu uda nam się rozciągnąć na całą sprzedaż lata - podkreśla.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS