technology
To gupi termin. To nic nie znaczy. Tworcy gier nie widza sensu by dzis uzywac okreslenia produkcja AAA
Czy korzystanie z terminu produkcja AAA ma dzis jeszcze sens Deweloperzy dyskutuja o tym jak nalezy rozumiec te kategorie.Informacja To gupi termin. To nic nie znaczy. Tworcy gier nie widza sensu by dzis uzywac okreslenia produkcja AAA zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 3 stycznia 2025.
Wiadomość gry 3 stycznia 2025, 20:10 autor: Danuta Repelowicz „To głupi termin. Nie ma żadnego sensu”. Twórcy gier nie widzą sensu, by dziś używać określenia „produkcja AAA” Czy korzystanie z terminu „produkcja AAA” ma dziś jeszcze sens? Deweloperzy dyskutują o tym, jak należy rozumieć tę kategorię. Źródło fot. SHIFT UP Corporation i Spis treści: Najmniejsze ryzyko strat Kłopot z niejednomyślnością Wątek przydatności terminu „produkcja AAA” powraca co jakiś czas, zwykle by kwestionować jego użyteczność. Dziś bowiem nie do końca wiadomo już, co to określenie oznacza, choć wciąż pozostaje ono wyznacznikiem standardu jakości. Wielu deweloperom wręcz utrudnia to pracę i nie potrafią dostosować się do narzuconych w ten sposób wymagań rynkowych. To głupi termin. Nie ma żadnego sensu. Myślę, że pochodzi z tej ery, której nie wspominam zbyt dobrze, kiedy wszystko się zmieniło, ale nie na lepsze”. – stwierdził Charles Cecil z Revolution Studios. Sentyment ten podziela wielu deweloperów, a o dzisiejsze pojmowanie owego terminu niektórych z nich zapytał serwis GamesRadar+ . Najmniejsze ryzyko strat Okazuje się, że termin AAA pierwotnie został zapożyczony z nomenklatury finansowej, gdzie oznaczał obligację o najmniejszym ryzyku niespłacenia przez emitenta. Zaczął pojawiać się we wczesnych latach 90. XX wieku w odniesieniu do tych gier, które miały zapewniony sukces finansowy. Kish Hirani ze studia Terra Virtua z kolei łączy pojawienie się terminu „AAA” z próbą uniezależnienia się gier wideo od filmów – miał on funkcjonować jako synonim blockbustera, a tworzenie tytułów tego typu zakładało nadanie grom statusu odrębnego, równie wartościowego medium . Od tamtego momentu jednak ów termin ewoluował i już na początku XXI wieku stał się synonimem statusu i jakości, niedoścignionym standardem dla aspirujących do „poważnego” przemysłu deweloperów . Z taką interpretacją spotkał się Alex Hutchinson, założyciel Typhoon Studios. Ciekawy jest także wątek udziału japońskich gier w kształtowaniu produkcji spod znaku „AAA”. Japońskie studia jako pierwsze zrozumiały, jak skutecznie tworzyć swoje dzieła na dużą skalę, podczas gdy deweloperzy z Wielkiej Brytanii czy Australii dopiero zaczynali ten proces, tworząc w domowych warunkach. Różnica w poziomie była tak ogromna, że potrzeba wyodrębnienia kategorii „AAA” pojawiła się samoistnie. Termin powraca zatem już od długiego czasu i początkowo był wyłącznie magnesem dla inwestorów, ale jako osobna kategoria zaistniał dopiero w odniesieniu do kasowych hitów pokroju Final Fantasy VII . Tytuł ten pojawia się w wypowiedziach wielu twórców, zatem zdecydowanie pozostawił trwały ślad w historii branży i dla wielu jest początkiem właściwej ery „AAA”. Źródło: Square Enix. Kłopot z niejednomyślnością Dzisiaj zdania na temat przydatności omawianego terminu są podzielone. Nie wszyscy są zgodni co do tego, co oznacza hasło „produkcja AAA”, a pytając o to różnych deweloperów, uzyskamy odmienne odpowiedzi. Stąd potrzeba odejścia od próby skategoryzowania gier za jego pomocą i traktowania go jako wyznacznika standardu jakości. Problemem jest w szczególności próba przeniesienia terminu na grunt różnych gatunków gier i platform. Jak zauważa James Dobrowski ze studia Sharkmob London, tytuł AAA na PS Vita to nie to samo, co produkcja tego typu na „dużą” konsolę. Również próby scharakteryzowania kategorii za pomocą mechanik i cech gatunkowych na niewiele się zdają . Wielkiego sensu nie ma także postrzeganie „produkcji AAA” w kategoriach bezpiecznej inwestycji: niedawne wydarzenia z branży pokazują , że nawet wielkobudżetowe gry nie niosą za sobą gwarancji sukcesu. Pojawia się zatem pytanie, czy obserwujemy schyłek ery AAA? Jeśli deweloperzy i cała branża nadal chcą korzystać z tego terminu, to chyba konieczny będzie konsensus. Z drugiej jednak strony niektóre firmy, jak choćby Ubisoft, zaczynają mówić o „grach AAAA” . Czyżby zatem historia powoli zataczała koło?
PREV NEWSRoboty wielkosci uamka rysika a silne jak sonie. Naukowcy stworzyli mikromaszyny inspirowane mrowkami
NEXT NEWSStyczniowe gry PS Plus to chyba za kare. Sony wciska wielki niewypa
Duchowy nastepca L.A. Noire w ktorego nie byo nam dane zagrac. Whore of the Orient to niedosze dzieo genialnego umysu
L.A. Noire zdobyo niemay poklask a planowane jako jego duchowy nastepca Whore of the Orient mogo powtorzyc ten sukces. Jednak dowodzonej przez Brendana McNamare ekipie nie dane byo doprowadzic tego projektu do konca.Informacja Duchowy nastepca L.A. Noire w ktorego nie byo nam dane zagrac. Whore of the Orient to niedosze dzieo genialnego umysu zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 5 stycznia 2025.
Assassins Creed Shadows zdecyduje o przyszosci Ubisoftu GTA 6 zaliczy obsuwe serie Half-Life czeka wielki powrot. Jason Schreier snuje prognozy na 2025 rok
Amerykanski dziennikarz Jason Schreier podzieli sie swoimi przemysleniami na temat branzy gier i wydarzen ktore moga miec miejsce w 2025. Zdaniem autora GTA 6 moze nas ominac za to wreszcie zobaczymy zapowiedz Half-Life 3.Informacja Assassins Creed Shadows zdecyduje o przyszosci Ubisoftu GTA 6 zaliczy obsuwe serie Half-Life czeka wielki powrot. Jason Schreier snuje prognozy na 2025 rok zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 5 stycznia 2025.
To przez zawarta w nich przemoc RPG-i akcji sprzedaja sie lepiej niz klasyczne RPG-i. Wspotworca Fallouta radzi zainteresowac sie spokojniejszymi grami
Tim Cain odnios sie do wiekszej popularnosci RPG-ow akcji nad ich klasycznymi odpowiednikami. Autor Fallouta podkresli ze polityka wielkich producentow zmieni sie dopiero wtedy gdy zaczniemy gosowac naszymi portfelami.Informacja To przez zawarta w nich przemoc RPG-i akcji sprzedaja sie lepiej niz klasyczne RPG-i. Wspotworca Fallouta radzi zainteresowac sie spokojniejszymi grami zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 5 stycznia 2025.
Czesc ciebie ma za soba wizyte poza galaktyka. Tak pracuja kosmiczne tasmy produkcyjne
Czesc ciebie ma za soba wizyte poza galaktyka. Tak pracuja kosmiczne tasmy produkcyjne
By Bogdan StechPopularne urzadzenia wyleciay z programu Czyste Powietrze. Sa juz skargi
Popularne urzadzenia wyleciay z programu Czyste Powietrze. Sa juz skargi
By Bogdan StechNowej opaty nie unikniesz. Rachunki za prad jednak wyzsze
Nowej opaty nie unikniesz. Rachunki za prad jednak wyzsze
By Bogdan Stech