Static Ad
Static Ad
Blogs
Home/technology/Strzelanka ktorej tworcow zainspirowa Doom FEAR i Half-Life odniosa niespodziewany sukces na Steam. Swietna sprzedaz i ambitne plany na rozwoj Selaco

technology

Strzelanka ktorej tworcow zainspirowa Doom FEAR i Half-Life odniosa niespodziewany sukces na Steam. Swietna sprzedaz i ambitne plany na rozwoj Selaco

Retroshooter Selaco odnios duzy sukces na Steamie pozostajac wciaz we wczesnym dostepie. Tworcy z niezaleznego Altered Orbit Studios chwala sie wynikami sprzedazy i snuja ambitne plany na przyszosc.Informacja Strzelanka ktorej tworcow zainspirowa Doom FEAR i Half-Life odniosa niespodziewany sukces na Steam. Swietna sprzedaz i ambitne plany na rozwoj Selaco zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 3 stycznia 2025.

January 03, 2025 | technology

Wiadomość gry 3 stycznia 2025, 20:39 autor: Michał Harat Strzelanka, której twórców zainspirował Doom, FEAR i Half-Life, odniosła niespodziewany sukces na Steam. Świetna sprzedaż i ambitne plany na rozwój Selaco Retroshooter Selaco odniósł duży sukces na Steamie, pozostając wciąż we wczesnym dostępie. Twórcy z niezależnego Altered Orbit Studios chwalą się wynikami sprzedaży i snują ambitne plany na przyszłość. Źródło fot. Altered Orbit Studios i Spis treści: Boomer shooter nowej generacji? Co dalej z Selaco? Selaco , FPS w stylu retro inspirowany kultową klasyką pokroju Dooma, F.E.A.R.-a, czy Half-Life’a , osiągnął bardzo imponujący wynik sprzedażowy. Twórcy z Altered Orbit Studios poinformowali na platformie X, że ich debiutancki projekt rozszedł się już w liczbie 100 000 egzemplarzy . Należy też zaznaczyć, że gra wciąż znajduje się we wczesnym dostępie – jest to więc naprawdę duże osiągnięcie. Jak deweloperzy podkreślili w dalszej części swojego oświadczenia, ich celem było osiągnięcie progu 25 tysięcy sprzedanych kopii w trakcie pierwszych 12 miesięcy od premiery gry we wczesnym dostępie (31 maja 2024 r.). Ku ich ogromnemu zaskoczeniu, udało im się sprzedać aż 4-krotnie więcej w o połowę krótszym czasie. Twórcy nie kryją też swojej wdzięczności dla graczy: Ruszyliśmy bez wydawcy, pokładając całą wiarę w samej grze i naszej społeczności, która miała pomóc rozprzestrzeniać wiadomość [o tytule – dop. red.]. Dowieźliście i jesteśmy wdzięczni! Boomer shooter nowej generacji? W grze wcielamy się w Dawn – szefową ochrony ostatniego bastionu ludzkości, planety Selaco. Inspiracje pierwszym F.E.A.R.-em można w grze zauważyć szczególnie w wysokim poziomie sztucznej inteligencji przeciwników, którzy współpracują w walce i dynamicznie reagują na poczynania gracza. Produkcja oferuje także w pełni zniszczalne środowisko, naprawdę widowiskowe starcia rodem z Dooma oraz wymagającą, mocno zręcznościową walkę. Selaco powstało na mocno zmodyfikowanym silniku GZDoom i zdecydowanie potrafi sprostać współczesnym standardom (trailer obejrzycie poniżej – gra wygląda obłędnie). Warto też dodać, że ten niezależny tytuł ma na Steamie aż 93% pozytywnych recenzji (z ponad 3300 wszystkich wystawionych) i kosztuje 95,50 zł (na ten moment Selaco oferuje 1 rozdział, który wystarczy Wam na około 10 godzin rozgrywki – w 2024 gra doczekała się też ponad 10 aktualizacji). Warto dodać, że Selaco nie przyciąga tłumów – przynajmniej w jednej chwili. Rekord aktywności gry z okolic premiery wynosi 1528 jednoczesnych graczy. Od 1 grudnia jednak nie bawiło się w niej równocześnie więcej niż 200 osób. W chwili, gdy piszę te słowa, tytuł jest zaś uruchomiony na 114 kontach. Podane przez deweloperów dane sprzedażowe są więc tym większym zaskoczeniem. Co dalej z Selaco? Tuż przed Nowym Rokiem twórcy zamieścili na platformie firmy Valve wpis informujący graczy, jakie są ich plany na przyszłość względem produkcji. Najważniejszy aspekt to praca studia nad drugim i trzecim rozdziałem gry. Jak podkreślają deweloperzy – będą one znacznie krótsze niż pierwszy, ale za to jeszcze „bardziej intensywne, jeśli chodzi o akcję w każdej minucie rozgrywki”. Na dokładne terminy, w których ukażą się kolejne fragmenty produkcji, przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać. Altered Orbit Studios pracuje też nad przejściem na nową wersję silnika , która ma m.in. poprawić ogólną wydajność gry i jej kompatybilność z różnymi konfiguracjami sprzętowymi. W bieżącym roku pojawią się też nowe elementy fabularne inne niż kolejne rozdziały (pierwszy kwartał 2025 r.), bardziej rozbudowane „safe roomy” (kupimy w nich np. pominięte zestawy broni), a nasi wrogowie otrzymają jeszcze „więcej sztucznej inteligencji”... Wytłumaczę żart – będą mogli m.in. czołgać się i chować za osłonami. Twórcy mają ambitne plany, a ich pełną listę sprawdzicie we wspomnianym wpisie.

SOURCE : gry-online
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS