Static Ad
Static Ad
Blogs
Home/technology/Oreo i Milka o smaku sztucznej inteligencji. Mondelez tworzy przekaski ze wsparciem AI

technology

Oreo i Milka o smaku sztucznej inteligencji. Mondelez tworzy przekaski ze wsparciem AI

Mondelez International wasciciel takich marek jak 7 Days Milka czy Oreo w coraz wiekszym stopniu wykorzystuje sztuczna inteligencje w swoim laboratorium badawczo-rozwojowym. To dobry przykad biznesu gdzie AI jest uzywana do czegos innego niz generowanie obrazkow lub tekstow.

December 28, 2024 | technology

Ale chodzi nie tylko o nowe iteracje i smaki generowane przez AI. Technologia potrafi również znacząco ułatwiać codzienną pracę dla zatrudnionego personelu. Może bowiem przyspieszać tworzenie przepisów na przeróżne przekąski, a także optymalizuje je, by pasowały do określonych profilów smakowych. To oznacza mniej pracy w laboratorium, szybszy czas produkcji oraz mniej degustacji wewnętrznych. Mniej degustacji może brzmieć jak wada dla kogoś, kto czyta niniejszy artykuł i jest fanem słodyczy, ale wszystko z czasem może się znudzić, a dodatkowo — zanim stworzymy finalny produkt, jaki trafia do klientów — trzeba "przejeść" sporo takich, które nie są zbyt smaczne. Cyfrowe badania, prawdziwe ciastka Pracownicy Mondelez prowadzą liczne badania i testy, wykorzystując do tego cyfrowe narzędzia i oprogramowanie. Później jednak trzeba testować poszczególne ciastka i ciasta, a degustacje nierzadko są konieczne przez cztery do pięciu razy w tygodniu. Mondelez, poza ciastkami Oreo, proponuje też np. czekoladę Cadbury, batony Clif czy ciasteczka Tate’s i Toblerone. Stale aktualizuje swoje klasyki i znane marki z pomocą AI. W centrum badawczo-rozwojowym w Ameryce Północnej znajdziemy budynek, w którym naukowcy używają narzędzi AI do tworzenia "optymalnych przepisów". Na czym to polega? Określają oni pożądane cechy, w tym smak, aromat i wygląd. . Narzędzie bierze pod uwagę również takie parametry jak koszt składników, wpływ na środowisko i profil odżywczy. Z tym ostatnim jest w ostatnich latach niemały problem, bo firmy takie jak Mondelez są pod coraz większą presję, aby tworzyć produkty zdrowsze i mniej kaloryczne. Dla kontekstu dodajmy, że w Stanach Zjednoczonych produkuje się ponad dwukrotnie więcej zalecanych kalorii dla każdej osoby w kraju — innymi słowy oferowane produkty często są bardzo smaczne, ale zbyt kaloryczne. Niezależnie od tego, sztuczna inteligencja usprawnia cały proces tworzenia nowych smaków i przekąsek, a także poprawiania już sprawdzonych przepisów. Co istotne, Firma wykorzystuje AI w sposób lokalny, bez przesyłania jakichkolwiek informacji na zewnątrz. Dzięki temu algorytmy mają zapewnione odpowiednie "bazy" przekąsek, na których mogą się wzorować, by metodą prób i błędów generować później nowe smaki. Bez wsparcia AI nowe produkty trafiały do prób pilotażowych lub produkcyjnych nawet do pięciu razy wolniej, niż ma to miejsce obecnie. ChatGPT niewiele zmienił Dostępna od ponad dwóch lat aplikacja ChatGPT sprawiła, że sztuczna inteligencja stała się popularna i przedostała się do mas, ale dla Mondelez nie było to szczególnie istotne odkrycie. . Zleca też prace tego rodzaju firmie wdrożeniowo-konsultingowej Thoughtworks, która wykonuje znaczącą część kodowania przy bliskiej współpracy z naukowcami i ekspertami Mondelez. Obecnie wykorzystanie AI odbywa się już na szeroką skalę i firma podaje, że efekty prac sztucznej inteligencji znajdziemy już w ponad 70 różnych projektach. Warto dodać, że , takich jak np. zmiana dostawcy kluczowych składników. Na opakowaniach nie znajdziemy natomiast informacji, że jakieś ciastko zostało "wygenerowane" przez AI. Systemy AI stale są też zasilane danymi, a współpraca zawsze odbywa się pod okiem tzw. opiekunów marek. Dzięki temu podstawowe wymagania są zawsze zachowane, a duża ilość danych powoduje, że nie powstają nieprzemyślane projekty. Kiedy więc następnym razem zdecydujemy się na popularne ciastka lub czekoladę, może się okazać, że smakują one nieco inaczej. Za te zmiany, być może, będzie odpowiadała sztuczna inteligencja. Ale spokojnie: wcześniej i tak degustacje przeprowadzali ludzie, uznając, że klient doceni dany smak.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS