Blogs
Home/technology/Ile zaoszczedzisz zastepujac pracownikow agentami AI Gigant udostepni kalkulator

technology

Ile zaoszczedzisz zastepujac pracownikow agentami AI Gigant udostepni kalkulator

Firma Salesforce znany dostawca oprogramowania CRM i usug chmurowych silnie inwestuje w automatyzacje procesow biznesowych i agentow AI. Rozwija platforme Agentforce umozliwiajaca tworzenie autonomicznych narzedzi majacych dziaac w systemie 247 do wsparcia pracownikow i klientow. Teraz ogosia ze szuka 1000 handlowcow by sprzedawac nowa usuge. Udostepnia tez kontrowersyjny kalkulator do obliczania oszczednosci.

November 14, 2024 | technology

Po znaczących redukcjach w 2023 r. firma zaczęła wracać do łask inwestorów i jej akcje za ostatnie 12 miesięcy wypracowały 60 proc. zysku. Teraz na nowo cieszą się zainteresowaniem, bo Gigant wyceniany na 326 mld dol. ogłosił, że na poważnie zacznie... sprzedawać agentów AI. Tak, Pracownik wirtualny, pracownik idealny Wyobraźmy sobie, że ktoś zamawia w naszym sklepie internetowym nowy telewizor. Następnego dnia ta osoba wysyła wiadomość do działu obsługi klienta, pytając o status zamówienia. Na odpowiedź czeka dosłownie kilka sekund i otrzymuje ją od agenta AI — wirtualnego pracownika, który został wytrenowany do pracy z tego rodzaju zadaniami. Prosi o numer zamówienia lub adres e-mail, a następnie sprawdza w bazie, gdzie aktualnie znajduje się przesyłka. Wysyła wiadomość, dołącza do niej dane do kuriera, a nawet pyta, czy klient życzy sobie, aby telewizor został rozpakowany i skonfigurowany przez specjalistów. Jeśli klient wyrazi zgodę, agent wysyła zapytanie do zaprzyjaźnionej firmy i zleca jej wykonanie zadania na miejscu w domu klienta. Dążenie do maksymalizowania produktywności jest wysokie we wszystkich przedsiębiorstwach. Salesforce podchodzi do tego zagadnienia bardzo agresywnie, a prezes firmy, . Benioff zapowiedział, że Salesforce zatrudni w najbliższym czasie 1000 pracowników do sprzedaży nowego produktu. — Agentforce stał się dostępny zaledwie dwa tygodnie temu, a już słyszymy niesamowite opinie od naszych klientów — skomentował Benioff. Salesforce liczy na to, że agenci AI staną się szybko bardzo ważnym produktem i jego klienci zaczną wykorzystywać te narzędzia na szeroką skalę. Mogą "zatrudniać" wirtualnych pracowników opartych na AI, przez co potrzebują mniej pracowników z krwi i kości — w ten sposób redukują koszty i podnoszą zysk. Agenci działają 24/7, nie popełniają prostych błędów, literówek, nie oczekują podwyżek czy nie chorują. Już teraz wiele prac wykonują bez nadzoru ze strony człowieka, a w przyszłości będzie ich jeszcze więcej. Salesforce już liczy zyski Co ciekawe, Salesforce nie chce oferować agentów AI w abonamencie. Firma doszła do wniosku, że może sprzedawać narzędzia tego typu drożej, bo i tak będą one opłacalne dla jej klientów — I tak agenci oferowani są w cenie ok. 2 dol. za jedną konwersację AI. Firma uruchomiła nawet kalkulator do obliczania zwrotu z inwestycji. Wpisujemy w nim, ilu mamy pracowników w dziale obsługi klienta, ile płacimy za jednego pracownika rocznie, ile średnio konwersacji z klientami pracownik odbywa w ciągu dnia i ile proc. konwersacji przekażemy agentom AI w ciągu trzech lat. Dla przykładu podaliśmy, że . Przyjęliśmy, że oddamy 50 proc. konwersacji agentom AI w ciągu trzech lat i , czyli 918 tys. zł. To daje ponad 305 tys. zł na rok. Po zatrudnieniu 1000 handlowców i zaczęli redukować zatrudnienie. Inni producenci oprogramowania, w tym Microsoft, ServiceNow czy UiPath, również rozwijają już autonomicznych agentów.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS