Home/science/Siwe wosy przez stres Naukowcy wyjasniaja

Siwe wosy przez stres Naukowcy wyjasniaja

Siwe wosy to przede wszystkim kwestia genow. To one w duzej mierze decyduja o tym czy nasza gowe zacznie zdobic kolor srebra. Czy jednak mozemy wpywac na proces siwienia na przykad poprzez stres Naukowcy wyjasniaja.

October 12, 2024 | science

Spis treści: Kiedy zaczynamy siwieć? , czyli zmiana koloru włosów, choć jest utożsamiana z podeszłym wiekiem, wcale nie rozpoczyna się po wielu dekadach naszego życia. można zauważyć po dwudziestym roku życia. Całość jest mocno rozłożona w czasie - od lat dwudziestych do pięćdziesiątki człowiek może znajdować kolejne siwe włosy, aż w końcu cała głowa zostanie pokryta charakterystycznym kolorem. Co ważne, nie dotyczy to każdego z nas. Doskonale wiemy, że siwe włosy to w dużej mierze kwestia genów. Chcąc poznać nasze szanse na siwienie powinniśmy rzucić okiem na własnych rodziców i dziadków. To oni przekazali nam genetyczny pakiet definiujący to, czy kolor naszych włosów będzie się zmieniał. Stres a siwienie. Naukowcy wyjaśniają Często zastanawiamy się, c . Może jest to kwestia diety, zdrowia lub innych czynników? Najczęściej wśród propozycji mogących oddziaływać na kolor włosów pojawia się stres. Nie brak nawet powiedzeń sugerujących, że od nadmiernego zdenerwowania można "osiwieć" - lub stracić włosy na głowie. Czy faktycznie tak jest? Naukowcy mają dla nas odpowiedź. Zgodnie z najnowszą wiedzą, stres faktycznie wpływa na siwienie. Co ciekawe, jest to dość prosty proces. Okazuje się, że wszystkiemu winny jest tzw. . To stan zaburzenia równowagi pomiędzy ilością szkodliwych wolnych rodników a przeciwutleniaczy, których celem jest neutralizowanie rodników. . Następuje przerwanie procesu produkcji melaniny. A tak się składa, że komórki te są bardzo podatne na uszkodzenie. Wiele czynników może oddziaływać na nie negatywnie, wśród nich wymienia się choćby stres emocjonalny czy ogólny zły stan psychiczny. Co więcej, dodatkowymi czynnikami jest duża ekspozycja na promieniowanie UV, a nawet palenie tytoniu. - jeżeli pominiemy oczywiście genetyczne uwarunkowania. Nie chcesz być siwy? Dbaj o zdrowie Jeżeli srebrzysty kolor włosów nie jest waszym marzeniem, to można poniekąd wpłynąć na . Często nie da się go jednoznacznie zatrzymać, ale jest kilka działań, które możemy podjąć profilaktycznie. Na pewno warto unikać stresu i dbać o swoje zdrowie psychiczne. W tym wypadku chodzi nawet nie o sam kolor włosów, a po prostu codzienny komfort. Co więcej, dobrze jest unikać nadmiernego wystawiania się na promieniowanie słoneczne, zwłaszcza latem. Dodajmy do tego odpowiednią dietę, ćwiczenia i nasz organizm nam za to podziękuje.