Home/science/Niezwyke odkrycie na odlegej wyspie. Nowy gatunek "zaby z zebami"

Niezwyke odkrycie na odlegej wyspie. Nowy gatunek "zaby z zebami"

Nowy gatunek "zaby z zebami" Limnonectes cassiopeia zosta zidentyfikowany przez naukowcow z Uniwersytetu Kansas na filipinskiej wyspie Luzon. Odkrycie jest wyjatkowo niezwyke rowniez ze wzgledu na to ze nieopisany wczesniej gatunek w przeciagu ostatnich 20 lat by juz kilkanascie razy zebrany przez badaczy ale bednie uznawano je za mode osobniki zaby olbrzymiej z Luzon czytamy w serwisie Earth.com.

September 23, 2024 | science

"Żaba z zębami" swoją nazwę zawdzięcza dużym kostnym wyrostkom w dolnej szczęce u samców niektórych gatunków. Wyrostki te do złudzenia przypominają kły. — To wciąż trochę tajemnica, ale powszechnie przyjmuje się, że te kły służą do walki samców z samcami — komentuje Mark Herr, doktorant w Instytucie Różnorodności Biologicznej i Muzeum Historii Naturalnej na Uniwersytecie Kansas. Herr podkreśla, że niektórzy przedstawiciele gatunku mogą osiągać nawet rozmiary kurczaków. Żaba z zębami. Nowy gatunek Limnonectes cassiopeia została zidentyfikowana w trakcie kompleksowych badań genetycznych wszystkich żab kłowych na Filipinach. W ich trakcie udało się opisać kluczową cechę fizyczną, która odróżnia nowy gatunek — chodzi o mniejsze i niepigmentowane białe dyski palców. Odkrycie to dopiero pierwszy krok do dalszych badań gatunku , a naukowcy chcą teraz rozpocząć obserwację nowego gatunku w naturze — jego zachowania, wzorców rozrodu czy roli w ekosystemie. Badaczy interesuje szczególnie sposób używania kłów w walce.

SOURCE : wiadomosci