Static Ad
Static Ad
Blogs
Home/science/Henkel Polska i Fundacja Nasza Ziemia podsumowuja IV edycje projektu edukacyjnego Lekcja Niesmiecenia

science

Henkel Polska i Fundacja Nasza Ziemia podsumowuja IV edycje projektu edukacyjnego Lekcja Niesmiecenia

Wasnie zakonczya sie IV edycja ogolnopolskiego projektu edukacyjnego Lekcja Niesmiecenia organizowanego przez Henkel Polska we wspopracy z Fundacja Nasza Ziemia. Wzieo w niej udzia 166 szko z caej Polski. W tej edycji mozna byo wygrac 20 stacji do praktycznej nauki selektywnej zbiorki odpadow oraz az trzy granty finansowe a najbardziej aktywna szkoa zostaa uhonorowana tytuem i tablica pamiatkowa Ambasadora Niesmiecenia. To nagroda za szczegolny wkad w szerzenie idei dbania o srodowisko i inspirowanie lokalnej spoecznosci do codziennych dziaan na rzecz czystosci.

December 02, 2024 | science

Projekt “Lekcja Nieśmiecenia” już od 2020 roku inspiruje uczniów i nauczycieli do działań na rzecz ochrony środowiska, zachęcając do wdrażania zasad recyklingu, ograniczenia odpadów oraz dbałości o czystość otoczenia. W tegorocznej edycji konkursu dano możliwość udziału wszystkim placówkom oświatowym, zapraszając do rywalizacji nie tylko szkoły podstawowe, lecz również przedszkola czy szkoły artystyczne, młodzieżowe domy kultury, bursy szkolne czy młodzieżowe ośrodki wychowawcze. Tym razem uczestnicy mieli za zadanie opracować kampanię promującą dbałość o czystość i odpowiedzialne gospodarowanie odpadami, zwłaszcza w miejscach naturalnie pięknych. Projekt musiał zawierać plan działań, opis celów kampanii oraz wskazanie grupy docelowej, którą mogła być społeczność szkolna, lokalna lub rodzice. W pracy konkursowej uczniowie lub podopieczni placówki, we współpracy z koordynatorem, mieli również za zadanie przedstawić narzędzia promocyjne, takie jak film, plakat, piosenka czy komiks oraz określić, gdzie zostaną one zaprezentowane. Czwarta edycja Lekcji Nieśmiecenia pokazała, że każdy z nas może działać na rzecz lepszej przyszłości. W tym roku wzięło udział aż 166 szkół, co potwierdza, że edukacja ekologiczna inspiruje młode pokolenia do dbania o planetę. W obliczu wyzwań, takich jak zmiany klimatu czy zanieczyszczenie środowiska, kluczowe jest odpowiedzialne gospodarowanie zasobami i segregacja odpadów. Cieszymy się, że możemy wspierać młodzież w budowaniu świadomej, ekologicznej postawy – mówi Aleksandra Gawlas, Dyrektor ds. Marketingu w dziale Henkel Consumer Brands w Henkel Polska. Laureaci czwartej edycji Komisja konkursowa wyłoniła 20 laureatów konkursu. Dodatkowo, po raz pierwszy, szkoły i placówki oświatowe miały również możliwość wygrania grantów finansowych w wysokości 3000 zł, 2000 zł i 1000 zł. Laureatami grantów zostali: I Miejsce i nagrodę w wysokości 3000 zł otrzymała Szkoła Podstawowa nr 312 im. Ewy Szelburg-Zarembiny w Warszawie, II Miejsce i nagrodę w wysokości 2000 zł otrzymała Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana Pawła II w Trzebini, III Miejsce i nagrodę w wysokości 1000 zł otrzymała Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śląskich w Nędzy. Komisja konkursowa wyróżniła również „Ambasadora Nieśmiecenia 2024” – tym tytułem uhonorowano Szkołę Podstawową nr 8 im. Mikołaja Kopernika w Gnieźnie. W tym roku dodatkowo zapytaliśmy nauczycieli, którzy skorzystali z bezpłatnych materiałów edukacyjnych, o ich opinię. To, co nas napełniło prawdziwą radością, to stwierdzenie wszystkich zapytanych, że materiały są przydatne w pracy i wartościowe merytorycznie. To bardzo motywujące, bowiem taki był zamysł dla projektu „Lekcja Nieśmiecenia”: dostarczyć kadrze pedagogicznej pomoc dydaktyczną teoretyczną: w postaci ciekawie podanej wiedzy i praktyczną: w postaci stacji do nauki selektywnej zbiórki odpadów. Liczne i atrakcyjne zgłoszenia konkursowe oraz pobrania materiałów edukacyjnych są dla nas prawdziwą nagrodą. Bardzo za to zaufanie dziękujemy, a laureatom IV edycji z całego serca gratulujemy! – mówi Prezes Fundacji Nasza Ziemia, Beata Butwicka. O projekcie „Lekcja Nieśmiecenia” to projekt edukacyjny, który wspiera szkoły w procesie edukacji ekologicznej, związanej z segregacją odpadów. Ma na celu przekazanie dzieciom praktycznej wiedzy z zakresu ekologii oraz wyrabianie w nich właściwych zachowań i nawyków. Projekt jest skierowany do uczniów i nauczycieli do szkół podstawowych, przedszkoli oraz placówek oświatowych, którzy otrzymają bezpłatne, autorskie materiały do przeprowadzenia lekcji ekologii na temat właściwej segregacji odpadów. Projekt „Lekcja Nieśmiecenia” realizowana jest z zaangażowaniem marek należących do firmy, takich jak Syoss, Silan, Schwarzkopf Gliss, Bref, Palette, Perwoll, Persil, Schauma, Clin, Somat, Fa, E, Schwarzkopf taft, Pur. Inicjatywa wpisuje się w realizację pro-środowiskowych zobowiązań firmy Henkel. Celem tych działań jest tworzenie trwałych rozwiązań, które łączą odpowiedzialność społeczną z dbałością o planetę i ludzi. O firmie Henkel Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym, jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies jest światowym liderem rynku klejów, uszczelniaczy i powłok funkcjonalnych. Dział Consumer Brands zajmuje wiodącą pozycję na wielu rynkach świata, zwłaszcza w obszarze produktów do pielęgnacji włosów oraz środków piorących i czystości. Trzy najsilniejsze marki to Loctite, Persil i Schwarzkopf. W 2023 roku Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 22 mld euro i skorygowany zysk operacyjny w wysokości około 2,6 mld euro. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Firma posiada jasną strategię zrównoważonego rozwoju z konkretnymi celami, a idea ta ma w Henklu długą tradycję. Firma założona w 1876 zatrudnia dziś około 50 tysięcy pracowników na całym świecie, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół o silnej kulturze korporacyjnej, wspólnym systemie wartości i motcie: „Pioneers at heart for the good of generations”. Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl. Materiały graficzne są dostępne na stronie: http://www.henkel.com/press

SOURCE : wiadomosci
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS