Home/entertainment/Alan Wake 2 na PS5 Pro - jedna z najadniejszych gier w historii

entertainment

Alan Wake 2 na PS5 Pro - jedna z najadniejszych gier w historii

Alan Wake 2 otrzyma specjalna atke dla PS5 Pro ktora wprowadzi ray tracing i znaczace poprawki wizualne. W trybie jakosci gra bedzie dziaac w 30 klatkach na sekunde z aktywnym ray tracingiem a w trybie wydajnosci - w 60 FPS-ach bez sledzenia promieni.

October 23, 2024 | entertainment

Nadchodzi w wersji na PlayStation 5 Pro, a Remedy ujawnia szczegóły dotyczące tego, co oznacza w przypadku ich gry oznaczenie "PS5 Pro Enhanced" (które pojawi się przy wszystkich tytułach, których twórcy zdecydują się na ulepszenia możliwe dzięki zwiększonej mocy obliczeniowej nowego PlayStation 5). Po zapowiedzi nowej konsoli Sony wiele gier, w tym Alan Wake 2, otrzyma darmowe aktualizacje, które umożliwią pełne wykorzystanie mocy ulepszonego sprzętu. A co to konkretnie oznacza? Znacznie lepsze efekty wizualne, w tym ray tracing, oraz poprawioną wydajność. W trybie jakości na PS5 Pro Alan Wake 2 zadziała w rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę. To właśnie ten tryb wprowadzi , którego brak w podstawowej wersji gry na PlayStation 5. Dzięki temu efekty świetlne, odbicia na powierzchniach oraz detale otoczenia będą prezentować się znacznie lepiej - zarówno na przezroczystych, jak i nieprzezroczystych obiektach. Jeśli jednak zależy wam na płynniejszej rozgrywce, Remedy przygotowało tryb wydajności, w którym gra osiągnie 60 FPS-ów, także w rozdzielczości 4K. Co ciekawe, nie skorzysta on z dobrodziejstw ray tracingu, ale zaoferuje znacznie lepszą jakość obrazu niż podstawowa wersja gry na . Twórcy poprawili takie elementy jak stabilność obrazu, dokładność cieni oraz oświetlenie wolumetryczne. przyznało, że dodanie ray tracingu do tak złożonego wizualnie tytułu nie było łatwe. W grze o tak bogatym i szczegółowym świecie, jak Alan Wake 2, śledzenie promieni światła wiąże się z ogromnymi wymaganiami dla sprzętu. Każdy promień musi zostać przetworzony i odpowiednio zacieniony, a co za tym idzie - proces wymaga wielu zasobów. PS5 Pro z 45-procentowym wzrostem mocy obliczeniowej umożliwiło Remedy zbudowanie odpowiednich struktur danych, które pozwoliły na bezkompromisowe wykorzystanie ray tracingu w najbardziej złożonych scenach, takich jak gęsto zalesione obszary, które pojawiają się w segmentach gry związanych z Sagą. Jednak, jak podkreśla Remedy, dodanie ray tracingu to nie tylko wizualna poprawka - wymaga ona także dodatkowego przetwarzania, aby usunąć szum powstający przy niskiej liczbie próbek. Jest to jeden z większych wyzwań dla silników gier, takich jak Northlight, który napędza Alan Wake 2, i choć technologia ta wprowadza znaczące poprawki, wiąże się również z pewnymi kompromisami. . Dzięki nowej architekturze GPU PS5 Pro może poradzić sobie z cieniowaniem i przetwarzaniem tych elementów. Czyżbyśmy otrzymali w efekcie jedną z najładniejszych gier w historii?

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS