Home/business/Zabka coraz blizej giedowego debiutu. Jest ostateczna cena jednej akcji

business

Zabka coraz blizej giedowego debiutu. Jest ostateczna cena jednej akcji

Grupa Zabka ustalia ostateczna cene akcji w ofercie publicznej na poziomie 2150 z za akcje - poinformowaa spoka w czwartkowym komunikacie. Debiut spoki na giedzie planowany jest na 17 pazdziernika.

October 10, 2024 | business

W komunikacie spółki poinformowano, że oferta obejmuje sprzedaż 300 mln istniejących akcji, z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału. Na podstawie ustalonej ostatecznej ceny akcji wartość oferty wyniesie 6,45 mld zł. Dodatkowo, oferta zawiera do 45 mln akcji dodatkowego przydziału, a w przypadku pełnego wykonania tej opcji, wartość oferty wzrośnie do 7,42 mld zł. Polska Agencja Prasowa informuje, że Grupa Żabka opublikowała prospekt emisyjny 1 października tego roku. Dokument określił przedział cenowy dla procesu budowania księgi popytu na poziomie 20-21,50 zł za jedną oferowaną akcję. Akcje zostały zaoferowane przez akcjonariuszy sprzedających, a w ofercie nie są emitowane nowe akcje. Kapitał zakładowy spółki składa się z 1 mld akcji. Grupa Żabka planuje debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych około 17 października. Z prospektu wynika również, że Grupa Żabka nie przewiduje wypłaty dywidendy w średnim terminie. Dotychczas spółka nie wypłacała dywidendy. Żabka to sieć sklepów convenience licząca w Polsce ponad 10 tys. placówek działających na zasadzie franczyzy. Sieć uzupełniają bezobsługowe sklepy autonomiczne pod szyldem Żabka Nano, a także oferta cyfrowa, do której należą marki jak Maczfit oraz Platforma Dietly. Zakupy spożywcze online są realizowane przez marki Jush! i Delio. W połowie czerwca Grupa Żabka rozpoczęła działalność w Rumunii pod marką Froo. W perspektywie średnioterminowej Grupa Żabka planuje otwierać w Polsce i Rumunii ponad 1 tys. nowych sklepów rocznie, a celem na ten rok jest uruchomienie około 1 tys. 100 placówek. Potencjał rynkowy grupa ocenia na ok. 19,5 tys. sklepów w Polsce oraz ok. 4 tys. sklepów w Rumunii. W okresie sześciu miesięcy zakończonym 30 czerwca br. sprzedaż do klientów końcowych wzrosła do 12 mld 893 mln zł, wobec 10 mld 532 mln zł w analogicznym okresie 2023 r. Przychody wyniosły 11 mld 148 mln zł, co stanowi wzrost o 21,5 proc. w ujęciu rocznym.

SOURCE : money
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS