business
Wielki sukces cypryjskiego lotniska. Tajemnica popytu na loty do Larnaki
W czym tkwi zagadka ze na lotnisku Ben Guriona w Tel Awiwie nie ma praktycznie zachodnich przewoznikow a w portach przesiadkowych w Europie nie brakuje izraelskich pasazerow Przeciez do wiekszosci z nich izraelskie linie nie lataja.
Odpowiedźbrzmi: bo zachodnie linie nagle odkryły Larnakę. Cypryjskielotnisko oddalone o niespełna godzinę lotu od Izraela stało sięważnym centrum przesiadkowym. StolicaCypru nie jest taka ważna Linielotnicze z Europy nadal przesuwają datę powrotu na lotnisko w TelAwiwie w obawie o bezpieczeństwo swoich pasażerów i samolotów.Tymczasem Lufthansa, British Airways, Air France, LOT, Finnair igrecki Aegean otworzyły połączenia na Cypr. Wizz Air lata tamm.in. z Warszawy i Krakowa. Ito nie do stolicy — Nikozji, ale do Larnaki, która stała sięjednym z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Lotyna Cypr są nadal reklamowane jako wycieczkowe, a sama Larnaka, jakokurort. Rzeczywiście jest tam dzisiaj nadal ponad 20 stopniCelsjusza. Ale to nie dlatego samoloty wylatujące z wyspy są pełne.Lufthansa lata tam 4 razy dziennie, LOT 4 razy w tygodniu. Tyle, żewszystkich biją na głowę linie izraelskie wykonujące po 14 rejsówdziennie pomiędzy Tel Awiwem a Larnaką. Dla pasażerów lecących do i z Izraela lot z przesiadką w Larnace, apotem na którymś z dużych europejskich lotnisk, to podróżznacznie tańsza, niż bezpośrednio izraelskimi liniami, którewykorzystując swoje praktycznie monopolistyczne pozycje wywindowałyceny biletów. Czytaj więcej Właśnie mija rok od ataku Hamasu na Izrael. A na Bliskim Wschodzie sytuacja wciąż się zaognia. To nie znaczy jednak, że nie ma chętnych do latania w ten region. Jestwojna, ale Izraelczycy nie przestali latać Cowięcej. Izraelczycy stworzyli nową linię lotniczą – start-upaAir Haifa, która żyje wyłącznie z obsługi połączeń Tel-Awiw-Larnaka. Na razie przewoźnik ma dwa małe samoloty turbośmigłoweATR 62-600 i lata nimi na Cypr przynajmniej 6 razy dziennie. Cenabiletu, to 39 dol. w jedną stronę i 98 dol. za bilet powrotny. Dlaporównania w przypadku wybrania El Al cena biletu rośnie do 180dol., a w niskokosztowym IsrAir trzeba zapłacić 160 dol. za podróżw jedną stronę. — Wśródnaszych pasażerów najwięcej jest osób, które w Larnaceprzesiadają się na rejsy do i ze Stanów Zjednoczonych, bądź doEuropy. To, że mamy w kraju niepewną sytuację, wcale nie znaczy,że Izraelczycy przestali latać — mówił na spotkaniu z mediamiMichael Strassburger, założyciel Air Haifa i prezes funkcjonującegood miesiąca przewoźnika. Nieukrywał, że półtora roku temu, jeszcze przed atakiem Hamasu,myśląc o założeniu linii lotniczej miał zupełnie inne plany.Samoloty miały startować z Hajfy, która jest położona bliżejTel Awiwu, niż lotnisko Ben Guriona oddalone od centrum stolicy o 25km. Cowięcej w planach były także połączenia do Aten i izraelskiegokurortu nad Zatoką Akaba – Ejlatem. Wojna Izraela z Hamasem ateraz także z Hezbollahem zmieniła te plany. Najbezpieczniejszymlotniskiem w Izraelu jest dzisiaj Ben Gurion. Czytaj więcej Coraz trudniej jest dolecieć do Izraela. Połączenia ze światem zapewniają jedynie przewoźnicy z tego kraju, Wizz Air i Ethiopian Airlines. A nieregularnie pojawiają się w Tel Awiwie francuskie linie Air France. Jedynym przewoźnikiem, który ani na jeden dzień nie przerwał lotów są Air Seychelles, które nadal wywożą Izraelczyków na wakacje poza krajem. Złotywiek lotnictwa w Izraelu — Tak,wiem, że uruchomienie linii lotniczych podczas trwającej wojny wygląda na pomysł szaleńca. Ale co zrobić, kiedy właśnieweszliśmy w złoty wiek lotnictwa izraelskiego — mówił Michael Strassburger. Przed7 października zlotniska w Tel Awiwie latało łącznie ok 100 przewoźników. Odtego czasu większość z nich wycofała się (izraelscy przewoźnicy mają dzisiaj 78 proc. udział w rynku)i pozostałajuż tylko garstkaprzewoźników arabskich — Etihad, flydubai, rosyjskie Red Wings,które przesiadek doEuropy i USA nie są w stanie zaoferować.
PREV NEWSRewolucja w projektowaniu samolotow. Tak maja wygladac po 2030 r.
NEXT NEWSDodatek mieszkaniowy w 2024 roku komu przysuguje i jak go uzyskac
Manewry NATO na Zatoce Finskiej. Z udziaem USA oraz Francji
W poniedziaek na wodach Zatoki Finskiej m.in. u wybrzezy Helsinek i Turku rozpoczey sie manewry Freezing Winds 24. Uczestnicza w nich siy morskie z niemal wszystkich krajow basenu Morza Batyckiego oraz jednostki z USA i Francji.
Borrell Unia Europejska powinna pozwolic Ukrainie atakowac cele na terytorium Rosji
Szef dyplomacji UE Josep Borrell wyrazi w poniedziaek nadzieje ze panstwa czonkowskie Unii zgodza sie na uzycie przez Ukraine dostarczonej jej broni do uderzen na terytorium Rosji.
MKiS zakada przeduzenie na 2025 r. maksymalnej ceny za prad
Ministerstwo klimatu zakada przeduzenie na 2025 r. dziaania mechanizmu ceny maksymalnej za energie elektryczna dla odbiorcow energii w gospodarstwach domowych - wynika z zaozen projektu zmiany ustawy o ochronie odbiorcow energii.
W tym roku wolna Wigilia raczej nierealna. Pomys zamierza blokowac Polska 2050
Politycy Polski 2050 zamierzaja blokowac pomys wprowadzenia w tym roku wolnej Wigilii - ustalili dziennikarze RMF FM. To oznacza ze uczynienie jej dniem wolnym od pracy staje sie nierealne. Zdecydowanie przeciwny wprowadzeniu dodatkowego dnia wolnego jest Ryszard Petru. Wspiera go w tym Szymon Hoownia.
Dodatek dla sieroty zupenej. 620 z z ZUS
Osoby ktore pobieraja rente rodzinna i ktore straciy rodzicow moga otrzymac dodatek dla sieroty zupenej. Swiadczenie jest wypacane przez ZUS i wynosi obecnie 620 z. Do jakiego wieku przysuguje
Juz ponad po miliona wnioskow o wakacje skadkowe. ZUS poda nowe dane
Od 1 do 18 listopada przedsiebiorcy zozyli 5254 tys. wnioskow o wakacje skadkowe poinformowa w poniedziaek Zakad Ubezpieczen Spoecznych. Kazdy uprawniony przedsiebiorca ktory chce skorzystac z tej formy wsparcia w grudniu tego roku powinien zozyc wniosek do konca listopada.