Home/business/WeNet zaczyna grac w innej lidze i stawia na AI. "To krok milowy dla naszego rozwoju" WYWIAD

business

WeNet zaczyna grac w innej lidze i stawia na AI. "To krok milowy dla naszego rozwoju" WYWIAD

Choc WeNet jako marka istnieje na rynku dopiero trzy lata jest poaczeniem bardzo znanych podmiotow Polskie Ksiazki Telefoniczne oraz Panorama Firm. Z Mateuszem Nowakiem wiceprezesem zarzadu WeNet i dyrektorem ds. strategii i przejec rozmawiamy o planach spoki po przejeciu Grupy Semergy o tym jak firma chce utrzymac dziesiatki tysiecy obsugiwanych klientow a takze pytamy jak stac sie biznesem z wyzszej ligi w tym wypadku mowimy o firmie ktora ma generowac ok. 350 mln z przychodu w skali roku. W Polsce WeNet wyrasta na giganta w segmencie marketingu cyfrowego.

October 01, 2024 | business

Grupa WeNet w swoim szerokim portfolio oferuje małym i średnim przedsiębiorcom szereg niezbędnych usług rozwijania ich biznesów w świecie online. Proponowane przez nas rozwiązania wspierają rozwój biznesów na każdym etapie działalności, oferując im usługi od marketingu lokalnego w oparciu o wizytówki Google, przez strony internetowe, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, a kończąc na sklepach internetowych. Dzięki nim prowadzenie biznesów staje się prostsze, a przedsiębiorcy stają się lepiej widoczni w internecie. Tak i to jest krok milowy dla rozwoju WeNetu. Proszę sobie wyobrazić, że stronę internetową dla klienta, z wykorzystaniem AI, jesteśmy w stanie opracować w ciągu trzech godzin, a nie, jak miało to miejsce wcześniej, paru tygodni. Oczywiście to dopiero pierwsza wersja strony, na podstawie wstępnego zarysu i klienci zwykle chcą w takich projektach jeszcze coś poprawić, ale i tak efekty wprowadzenia AI są doskonałe. AI jest wykorzystywana w procesie produkcyjnym wszystkich core'owych produktów WeNet. Dodatkowo nasi klienci mogą na własne oczy zobaczyć działanie sztucznej inteligencji na przykładzie , przejętej przez Grupę WeNet w październiku 2023 r., która umożliwia klientowi stworzenie strony internetowej w trzy minuty. Zdecydowanie i staramy się wdrażać AI tam, gdzie może ona wspomagać pracę człowieka. Praca naszych ekspertów nadal jest bardzo istotna, bo jednak ktoś musi ciągle nadzorować działania AI. Niemniej jednak wzrost produktywności jest gigantyczny, co oczywiście przekłada się na większe możliwości związane z realizowaniem projektów dla naszych klientów, w tym poprawę jakości naszych produktów. Szacujemy, że ponad 90 proc. naszych klientów prowadzi biznes stacjonarnie. Są to np. mechanicy samochodowi, biura rachunkowe, usługi budowlane i remontowe czy po prostu fizyczne punkty handlowe. Nasi klienci to zwykle małe lub średnie firmy, bardzo często jednoosobowe działalności gospodarcze. To firmy, które zwykle nie prowadzą biznesu bezpośrednio w internecie, ale jednak potrzebują obecności w sieci. Wymagania obecnych czasów sprawiają, że muszą mieć oni swoje strony internetowe, wizytówki, mapki z dojazdem na Google itd. Tak, aby potencjalny klient mógł je znaleźć. Z naszymi usługami wychodzimy im naprzeciw. Przejęcia to element składowy naszej strategii jako grupy. Od października 2023 r., po przejęciu WebWave, zyskaliśmy dodatkowe 15 tys. klientów i staliśmy się liderem w segmencie tworzenia stron internetowych. Z kolei w lutym bieżącego roku, po przejęciu Grupy Semergy (obecnie WeNet Synergy), czyli pięciu agencji SEO, staliśmy się liderem również w tym sektorze i łącznie mamy już ok. 77 tys. klientów. Będzie klub dla firm MŚP Najbliższy plan to uruchomienie WeNet Clubu. WeNet Club to nowa inicjatywa przygotowana wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi, adresowana do małych i średnich przedsiębiorców, którym zależy na rozwoju własnej firmy, jak i satysfakcji z jakości usług dostarczanych swoim klientów. W ramach klienci zyskają dostęp do wielu atrakcyjnych usług przygotowanych przez naszych partnerów i na preferencyjnych warunkach. Na start będą to pożyczki online, możliwość przenoszenia kredytów, by obniżyć raty, najem i leasing samochodów, terminale płatnicze, założenie konta firmowego oraz rozwój własnych programów lojalnościowych. Klienci dostaną więc nową wartość i będą mogli skorzystać z rzeczy, jakich WeNet domyślnie nie oferuje. Platforma WeNet Club to taka strefa korzyści dla biznesu, która daje ogromne możliwości do rozwoju małym i średnim biznesom, Tak, zgadza się. Mamy ok. 77 tys. klientów, z czego 93 proc. to klienci zadowoleni z naszych usług — tak wynika z ostatniego badania satysfakcji, jakie przeprowadzamy regularnie. Dzięki platformie WeNet Club firmy te będą mogły korzystać z dodatkowych i atrakcyjnych usług wiarygodnych, sprawdzonych przez nas partnerów. Liczymy na duże zainteresowanie. To przede wszystkim usługi dodane, tzw. value added services. Z naszego punktu widzenia rozwój usługi dodanych jest niezbędną strategią, aby umacniać swoje relacje z tymi klientami i budować ich lojalność. Z im większej liczby usług dany klient korzysta, tym bardziej staje się później związany z marką. Chcemy również, aby nasi klienci mieli poczucie unikalności oferty produktowej, dlatego w niedługim czasie mamy w planach rozszerzyć paletę produktową na WeNet Club o nowe produkty, w tym ciekawe propozycje ubezpieczeniowe. Powiem tak: kiedy ostatnio pokazywaliśmy pracownikom naszą skalę i wizję rozwoju, a także liczby potwierdzające fakt stania się liderem rynkowym, widać było duży wzrost satysfakcji i dumę personelu. Nasz prezes Jarosław Mikos powiedział też na jednej z rozmów, niedługo po podpisaniu umowy na przejęcie Grupy Semergy, że zaczęliśmy właśnie grać w innej lidze i tak to odczuwamy. Wszyscy jesteśmy zdeterminowani, aby działać i realizować dalsze wzrosty. Będziemy nadal umacniać pozycję w Polsce, ale będziemy też odważniej rozwijać się na rynkach zagranicznych. Dla przykładu niedawno z sukcesem wdrożyliśmy nasz flagowy produkt "Strony w 3 godziny" z użyciem AI na Słowacji. To potwierdza, że możemy z poziomu Polski stać się hubem produkcyjnym na inne rynki Europy, a przypominam, że Grupa WeNet jest już obecna w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii. Nie wykluczamy kolejnych transakcji. Przejęcia to nasza silna strona.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS