Blogs
Home/business/Wazny szczego przy rezerwacji hotelu. Roztargnienie moze duzo kosztowac

business

Wazny szczego przy rezerwacji hotelu. Roztargnienie moze duzo kosztowac

Za dwa miesiace ruszaja ferie zimowe i w hotelach przybywa rezerwacji. Niektore obiekty stosuja nieuczciwe praktyki pobierajac 100 proc. ceny za pobyt jako zadatek ktory w przypadku anulowania rezerwacji nie podlega zwrotowi - ostrzega Urzad Ochrony Konsumenta i Konkurencji. UOKiK podkresla ze jest to niezgodne z prawem i uznaje takie dziaania za naruszajace zbiorowe interesy konsumentow.

November 24, 2024 | business

UOKiK od dziesięciu lat ostrzega przed nieuczciwymi praktykami stosowanymi w hotelach. W 2014 roku powoływał się na ośrodek w Jastrzębiej Górze, który wymagał wpłaty z góry całej kwoty za pobyt tytułem zadatku. Z praktyki wynika, że konsumenci mają problem z rozróżnieniem zadatku od zaliczki. “Takie przedpłaty są wymagane przez sprzedawców wtedy, gdy skorzystanie z usługi czy wydanie produktu odbędzie się za jakiś czas” - czytamy w uzasadnieniu urzędu. Najczęściej gwarantują one konsumentowi, że dojdzie do realizacji usługi, a przedsiębiorcy – że dostanie zapłatę. - informuje UOKiK. Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji podpowiada, jak ustrzec się przed nieuczciwymi praktykami. Zachęca do ustalenia, czy wpłacane na rzecz rezerwacji pieniądze są zaliczką, czy zadatkiem. - podpowiada UOKiK. Po wpłacie zaliczki, gdy rezerwujący zrezygnuje z wyjazdu, może liczyć na zwrot pieniędzy. - ostrzega urząd. Jeśli zaś to hotel odwoła rezerwację, wysokość odzyskanej kwoty też zależy od tego, czy wpłacono zadatek czy zaliczkę. - czytamy w dokumencie UOKiK. Mogą też wystąpić okoliczności nadzwyczajne, z powodu siły wyższej, na przykład katastrofalnych zjawisk atmosferycznych, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności. - informuje UOKiK. Może się też zdarzyć, że to obiekt będzie zmuszony do anulowania rezerwacji z powodu działania siły wyższej, np. awarii centralnego ogrzewania, za którą nie ponosi odpowiedzialności. Powodem decyzji hotelu mogą być też okoliczności, za które odpowiedzialność ponoszą obie strony. Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji zachęca, aby w przypadku nieuczciwych praktyk zgłosić sprawę do rzecznika konsumenta lub do UOKiK. Informuje, że zawiadomienie powinno zawierać dane nadawcy. UOKiK nie rozpatruje bowiem anonimowych zgłoszeń.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS