Home/business/Ubezpieczyciele radza powodzianom jak zadbac o mienie i szybko zaatwic odszkodowanie

business

Ubezpieczyciele radza powodzianom jak zadbac o mienie i szybko zaatwic odszkodowanie

W rejonach dotknietych kataklizmem firmy ubezpieczeniowe wzmacniaja placowki skracaja procedury radza co robic zeby uatwic i przyspieszyc wypate odszkodowania. PZU poinformowao juz o ponad 3000 zgoszonych szkod.

By Piotr Skwirowski | September 16, 2024 | business

– Rynek ubezpieczeniowy jest gotowy do niesienia szybkiej pomocy –zapewnia Polska Izba Ubezpieczeń. Zakłady ubezpieczeń maksymalnie uprościły procedury likwidacji szkódtak, że jest ona możliwa nawet w ciągu jednego dnia. Firmy uruchomiły specjalneinfolinie. Od piątku zwiększyły siły do obsługi południa Polski. Monitorują sytuację ikontaktują się ze swoimi klientami. Czytaj więcej Premier Donald Tusk zapowiedział 10 tys. zł pomocy doraźnej dla poszkodowanych przez powódź oraz wsparcie na remonty i odbudowy mieszkań i domów w wysokości do 100 tys. zł i 200 tys. zł. – Do klientów na terenach objętych alertami wysyłane są sms-y zostrzeżeniami i prośbą o kontakt, gdyby potrzebna była pomoc. To już praktykawszystkich zakładów w Polsce przy tego typu masowych szkodach. Zakłady teżmaksymalnie upraszczają procedury tak, że wypłata jest możliwa w ciągu nawetjednego dnia. Oczywiście sytuacja nadal jest dynamiczna i wiele jeszcze możesię wydarzyć. Na razie wszyscy pochłonięci są ratowaniem siebie i dobytku przedżywiołem. To jest najważniejsze – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezeszarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń. - PIU przypominarównież, jak się w sytuacji zagrożenia zachować, jakie kroki podjąć. Uczulamy,by reagować na polecenia służb. W szacowaniu strat i likwidacji szkód pomożemyszybko, gdy minie bezpośrednie zagrożenie życia i zdrowia – dodaje. Jak postępować w razie zagrożenia powodziowego? PIU radzi jak postępować, gdy pojawi się komunikat o wysokim stanie wódi zagrożeniu powodziowym. Wskazuje, że w takiej sytuacji należy zgromadzić żywnośćo długoterminowej ważności spożycia, nadającą się do jedzenia bezgotowania. Trzeba też przygotować zapas wody, zaopatrzyć się w podstawowe lekii środki higieniczne oraz opatrunkowe. Potrzebne mogą być także ciepła odzież, latarki i koce. Należy też zadbaćo żywotność baterii w telefonie i zatankować samochód. Kolejny krok to zabezpieczenia mienia. Tu PIU podpowiada przeniesienie wartościowychrzeczy i dokumentów na najwyższą kondygnację. W gospodarstwie należy zabezpieczyćzbiorniki ze środkami chemicznymi, np. pestycydami, środkami owadobójczymi,farbami, lakierami, rozpuszczalnikami. Trzeba też upewnić się, że wszyscyczłonkowie rodziny wiedzą, co robić w razie powodzi. W trakcie powodzi trzeba mieć przygotowaną apteczkę, zawierającąużywane przez ciebie leki, ciepłe ubranie, śpiwory, koce oraz niezbędny zapasjedzenia i wody pitnej. Należy pamiętać o kosztownościach i najważniejszychdokumentach, a także wyłączyć instalację elektryczną i gazową, zakręć zaworyinstalacji wodnej. Nie wolno używać wody ze studni. A jeśli w trakcie powodziprowadzący akcję ratunkową zadecydują o ewakuacji, należy zastosować się do ichpoleceń. PIU odradza wjeżdżanie na zalane drogi, zaleca by natychmiast z nichzawrócić. Do domu można wrócić, gdy pozwolą na lokalne służby. Po powrocie należy z pomocą fachowców sprawdzić instalację gazową, elektryczną iwodną. Kolejny krok to dezynfekcja i osuszanie zalanych pomieszczeń. Należy wyrzucićcałą żywność, która miała kontakt z wodami powodziowymi i pić tylko butelkowanąwodę, dopóki lokalne władze nie ogłoszą, że sieć wodociągowa jest bezpieczna. Powodzie w Polsce. Jak zgłosić szkodę ubezpieczycielowi? PIU przypomina ogólne zasady postępowania, gdy mienie uległozniszczeniu w wyniku ekstremalnych zjawisk pogodowych i sposób zgłoszenia szkodydo ubezpieczyciela. Przede wszystkim więc należy zabezpieczyć mienie przeddalszym zniszczeniem. - Jeśli do zabezpieczenia mienia musisz szybko wykonać naprawę – zróbto. Ubezpieczyciel zwróci koszty niezbędnych prac. Pamiętaj o zachowaniurachunków za naprawy – podpowiada Polska Izba Ubezpieczeń. Czytaj więcej Partia Jarosława Kaczyńskiego popełniła błąd, organizując partyjny protest w czasie powodzi w południowo-zachodniej części Polski. Zreflektowała się późno i zmienia przekaz. Teraz próbuje narzucić narrację na temat złej pomocy rządu dla potrzebujących. Radzi by, o ile to możliwe, fotografować uszkodzenia. Wystarczą zdjęciatelefonem komórkowym. Można sprzątać dom i teren wokół domu, ale do czasuprzybycia rzeczoznawcy ubezpieczyciela należy pozostawić w jednym miejscuzniszczone przedmioty. Bez konsultacji z ubezpieczycielem nie należy dokonywać remontów. Szkodę należy zgłosić ubezpieczycielowi niezwłocznie, przez jego stronęwww albo telefonicznie. Numer można znaleźć na polisie, u swojego agenta lub nastronie ubezpieczyciela. Przed rozmową trzeba przygotować numer polisy i kontabankowego. Ubezpieczyciele należy poinformować o tym, co się dokładnie stało io tym, czy są zdjęcia dokumentujące szkody. Po zgłoszeniu szkody ubezpieczycielprzekazuje informacje o dalszym postępowaniu. PZU: są już pierwsze wypłaty odszkodowań dla poszkodowanych w powodzi W poniedziałek n ajwiększy polski ubezpieczyciel poinformował o ponad 3000 zgłoszeń od poszkodowanych wpowodzi . W piątek na Dolny Śląsk dotarły Mobilne Biura PZU Pomoc, w tym dużyautobus, które mogą być rozstawione w każdej chwili, by ułatwić poszkodowanym załatwienieod ręki wszystkich formalności związanych ze zgłoszeniem szkód, oględzinamioraz uzyskaniem i wypłatą odszkodowań. Mobilne Biura pełnią też rolę centrówkoordynujących działania dziesiątek mobilnych ekspertów firmy w terenie. Wśród nich są także pracownicyprzeszkoleni z obsługi dronów i w nie wyposażeni. - Wykorzystanie dronów mocno przyspiesza ocenęrozmiarów szkód i cały proces ich obsługi – informuje PZU. Firma poinformowała także o uruchomieniu uproszczon ego tryb u obsługi szkód - należnewypłaty, wyliczone na podstawie wywiadów z poszkodowanymi i dostarczonych przeznich zdjęć, mogą być jeszcze tego samego dnia przekazane na ich konta. - Już w niedzielę 15 września wypłaciliśmypierwsze zaliczki naszym klientom – powodzianom – informuje PZU . Ubezpieczyciel zwiększył także obsadę swojej telefonicznejinfolinii, aby sprawnie przyjmować nadzwyczajną liczbę zgłoszeń, a takżeutworzy ł szybką ścieżkę do obsługiklientów, u których wystąpią szkody w następstwie obecnej sytuacji pogodowej.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS