Blogs
Home/business/Sukces Wiedzmina powtorzony. Wymaga wiecej czasu

business

Sukces Wiedzmina powtorzony. Wymaga wiecej czasu

CD Projekt przy okazji prezentacji wynikow finansowych za trzeci kwarta poda najnowsze statystyki odnosnie do sprzedazy Cyberpunka 2077. W ciagu roku udao sie znalezc nabywcow na kolejne piec milionow egzemplarzy gry a do tego jeszcze na prawie cztery miliony dodatku "Widmo Wolnosci". Choc w zwiazku z niedorobkami debiut gry budzi ze emocje na rynku to obecnie nie pozosta po nich slad.

November 26, 2024 | business

Sukces został okupiony wielkim kosztem, bo gdy Wiedźmin 3 kosztował ponad 300 mln zł, to Cyberpunk 2077 aż 1,2 mld zł razem z marketingiem. Ale gra dawno już się zwróciła i przynosi od długiego czasu tylko zyski. Na 30 mln kopii Dziki Gon pracował przez zaledwie 14 miesięcy, a Cyberpunk 2077 - 47 miesięcy. W ostatnim roku sprzedaż głównego produktu nakręcił dodatek "Widmo Wolności", na który w ostatnich 12 miesiącach znalazło się aż 4 mln chętnych, a łącznie w 14 miesięcy sprzedaży . Dodatek na Steam kosztuje wciąż 99,99 zł. Licząc Cyberpunka razem z dodatkiem, czyli łącznie 38 mln kopii to już . Przy cenie 199 zł Cyberpunk 2077 mógł dać już 6 mld zł przychodów, ale nie wszystko trafiło do CD Projekt, bo część przejmują pośrednicy, jak np. Steam. Widmo Wolności to przychód rzędu 800 mln zł. Produkcja i marketing tego dodatku kosztowały 370 mln zł. Spadają przychody i zyski W trzecim kwartale br. CD Projekt miał 227 mln zł przychodu i zysk netto 78 mln zł. To odpowiednio o 49 proc. i 61 proc. mniej niż rok wcześniej w analogicznym okresie, więc powoli spółka będzie musiała szukać nowych źródeł wpływów, a może obniżać ceny. Na razie wiadomo, że w 2025 r. na urządzenia z serii Mac (z procesorami Apple Silicon, w tym iMac’a, Mac’a mini i MacBook’a) pojawi się edycja Ultimate Cyberpunka 2077 zawierająca podstawową wersję gry wraz z rozszerzeniem Widmo Wolności. Spółka zaczęła też współpracę z Netfliksem nad serialem animowanym ze świata Cyberpunka. W fazę produkcyjną wszedł już Polaris z uniwersum Wiedźmina i na koniec października pracowało przy nim aż 400 z 650 deweloperów CD Projekt, czyli nieco mniej niż w lipcu (410). Nieznacznie zwiększono do 64 deweloperów zespół projektu Orion, czyli kontynuacji Cyberpunka 2077, a wciąż ze świata Wiedźmina. O dwóch deweloperów do 18 zmniejszono zespół nowej "linii" produktu o kryptonimie "Hadar". Nakłady inwestycyjne grupy CD Projekt wyniosły 91 mln zł w porównaniu do 75 mln zł rok temu. 27 mln zł poszło na zakup aktywów niematerialnych i trwałych, a 64 mln zł na prace rozwojowe. Ta ostatnia kwota jest podobna do tej sprzed równo roku. Spółka na koniec września dysponowała 82 mln zł płynnych środków. Na lokatach powyżej 3 miesięcy spółka złożyła 292 mln zł, a na zakup obligacji przeznaczyła 32 mln zł.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS