Home/business/Standardy synergia sukces. Reklamodawcy inicjuja przemiane rynku RELACJA

business

Standardy synergia sukces. Reklamodawcy inicjuja przemiane rynku RELACJA

Podczas debaty zorganizowanej przez Polska Organizacje Reklamodawcow POR przedstawiciele branzy reklamowej medialnej badawczej agencji mediowych marketingowej i sektora cyfrowego dyskutowali nad potrzeba wypracowania wspolnych standardow i synergii dziaan.

October 05, 2024 | business

Elżbieta Gorajewska rozpoczęła debatę od podkreślenia potrzeby współpracy na szeroką skalę: — Działamy w poszczególnych mediach, ale zróbmy coś, aby cały rynek, a nie tylko projekty jednostkowe, mogły się porozumieć i działać w synergii — zakomunikowała. Jej apel znalazł odzwierciedlenie w wypowiedziach wszystkich uczestników, którzy Dorota Żurkowska z Warner Bros. Discovery zwróciła uwagę na dynamiczny charakter polskiego rynku medialnego: — Jesteśmy rynkiem bardzo dynamicznym. , co powoduje, że musimy jako media za tym wszystkim nadążać. Mamy rozwiązania dla reklamodawców, które są innowacyjne na skalę światową — mówiła. Agnieszka Sora, prezeska IAA Polska, podkreślała zaś wartość współpracy: — Lubię przysłowie: . Wszelkiego typu współprace są dobre dla tych, którzy w nie wierzą i je rozpoczynają. Przytoczyła również przykład sukcesu systemu płatniczego BLIK, który powstał dzięki współpracy konkurencyjnych banków. Reklamodawcy jako liderzy zmian Jednym z głównych wniosków debaty było . — Na tym rynku brakowało przez lata leadershipu, jeśli chodzi o rozmowy o budowaniu synergii. Organizacja Reklamodawców otworzyła wielką szansę, by coś zmienić. Wszystko natomiast zaczyna się od dwóch rzeczy: wiedzy i kompetencji — zaznaczył Piotr Piętka z Publicis Groupe Polska. Anna Dzierzędzka z PepsiCo podkreśliła potrzebę wzmocnienia działów marketingu w organizacjach. — Rynek jest na tyle dojrzały, że na pewno wymyślimy model finansowy, który sprawi, że pewne standardy da się wdrożyć — mówiła. Do tego podkreśliła, że — Potrzebujemy, aby marketing był silniejszy w organizacjach, bardziej uzasadniony, a personel powinien być bardziej wyedukowany — dodała. Współpraca wszystkich graczy kluczem do sukcesu Ostatecznym celem ma być wypracowanie modelu współpracy pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku: reklamodawcami, mediami, agencjami i instytutami badawczymi. — Wychodzimy z założenia, że — mediów i reklamodawców — i ustalić zasady, na jakich ta współpraca ma polegać — komentowała Elżbieta Gorajewska. Włodzimierz Schmidt z IAB Europe zwrócił zaś uwagę na praktyczne aspekty takiej współpracy oraz wyzwania związane z globalizacją. — Cała cyfrowa strona reklamy stoi na standardach, jest oparta na technologiach i odpowiednich frameworkach. Najczęściej są one wypracowywane na poziomie globalnym lub europejskim. Podkreślił również znaczenie edukacji w dynamicznie zmieniającym się środowisku. — Praca w marketingu jest obecnie taka jak w medycynie. Trzeba się uczyć cały czas, bo jest duży postęp. Trzeba poznawać coś nowego, chodzić na szkolenia, kursy, bo jest tak dużo nowych technologicznych rzeczy, że trzeba je znać i wykorzystywać. Wspólny kierunek dla całej branży Debata pokazała jednoznacznie, że Reklamodawcy zostali wskazani jako naturalni liderzy, którzy powinni inicjować dialog i prowadzić do konsensusu. Jednak sukces będzie możliwy tylko wtedy, gdy wszystkie strony – media, agencje, badacze i marketerzy – usiądą razem do stołu i wspólnie wypracują akceptowalne rozwiązania. — Patrząc na region CEE, jesteśmy liderem i trzeba być z tego dumnym, ale musimy dążyć do najlepszych standardów z rynku angielskiego czy amerykańskiego. Bądźmy po prostu najlepsi. Mamy wielkie szanse, aby tworzyć zupełnie nowe rozwiązania i transformować postrzeganie marketingu w oczach prezesów — przekonywał. Elżbieta Gorajewska podkreśliła trzy kluczowe kroki do osiągnięcia sukcesu: Kierunek na przyszłość Wnioski z debaty są jasne: Wzmocnienie roli reklamodawców jako liderów, inwestycje w edukację i rozwój kompetencji oraz otwarty dialog między wszystkimi graczami rynku mogą przyczynić się do stworzenia standardów, które nie tylko podniosą efektywność działań marketingowych, ale również umocnią pozycję polskiego rynku na arenie międzynarodowej. — Mam optymistyczną naturę. Widzę, że nasz rynek cechuje się ogromną siłą talentu, pomysłowości, kreatywności i sprawczości. Kiedy patrzę i porównuję różne rynki, widzę, że Polska jest w dobrym miejscu — zauważyła Anna Dzierzędzka. Debata pokazała, że siła standardów tkwi w synergii i wspólnym działaniu. Teraz czas na kolejne kroki, które pozwolą przekuć potencjał w realne korzyści dla całej branży.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS