Blogs
Home/business/Sprzedaz elektrykow kurczy sie w Unii. Chodzi o Francje Wochy i Polske

business

Sprzedaz elektrykow kurczy sie w Unii. Chodzi o Francje Wochy i Polske

Samochody elektryczne w Polsce znajduja coraz mniej chetnych do zakupu. W pazdzierniku liczba rejestracji spada o az 14 proc. rok do roku choc wszystkich rodzajow samochodow sprzedao sie o 18 proc. wiecej. Wzrosa sprzedaz hybryd plug-in. Co ciekawe odwrotnie jest w Unii rynek elektrykow w peni bateryjnych ros a hybryd plug-in mala ale acznie sprzedaz obu typow samochodow spada. Duze spadki w obu kategoriach zanotowaa Francja. Kluczem sa dotacje panstwa.

November 21, 2024 | business

W przypadku do 1146 sztuk, a w Niemczech o 4,9 proc. do 35 tys. 491. Hybryd plug-in, które na samym prądzie mogą przejechać ok. 40-60 km (choć są egzemplarze, gdzie producent mówi o 100 km) a w Niemczech o 18,2 proc. więcej rdr, czyli 19 tys. 337. Rzadziej od Polaków samochody bateryjne kupują tylko Słowacy. W naszym przypadku było to tylko 2,4 proc. wszystkich rejestracji w październiku, u Słowaków — 2 proc. Na drugim końcu są Norwegowie, którzy kupują niemal wyłącznie elektryki (94 proc.) oraz Duńczycy (61,3 proc.) Duże załamanie w obu kategoriach samochodów elektrycznych — BEV i hybryd plug-in — widać natomiast w drugiej i trzeciej gospodarce Unii, czyli we Francji i Włoszech. (20,9 tys.), a hybryd plug-in (10,9 tys.). We Włoszech spadek w elektrykach wyniósł 12,8 proc. (5 tys.), a w hybrydach plug-in 24,9 proc. (4,3 tys.). Dotacje spadają W tym roku program dofinansowania elektryków we Francji — pisze serwis ConnexionFrance. Francuski budżet przeznaczył na ten cel 1,5 mld euro, co obejmuje premię do 7000 euro na kupno pojazdu elektrycznego i finansowanie leasingu. To umożliwia gospodarstwom domowym o niższych dochodach dostęp do pojazdu elektrycznego za kwotę zaczynającą się od 100 euro miesięcznie — podaje Reuters. I w przyszłym roku ma to się zmienić na niekorzyść nabywców aut, bo w . W projekcie budżetu przewidziano cięcie dotacji do elektryków o jedną trzecią, za to zwiększenie kar dla pojazdów emitujących dużo dwutlenku węgla. Z motywacji pozytywnej rząd przechodzi na negatywną. Tak czy inaczej, we Francji w ogóle spadła sprzedaż auto jako takich, a nie tylko elektrycznych o 11,1 proc. rdr w październiku, co jest pochodną problemów gospodarki. nawet ten segment jest spadkowy, choć nieznacznie (-0,2 proc. rdr) a rejestracji samochodów ogółem . Do ożywienia rynku elektryków nie pomogła dotacja do 13,75 tys. euro obowiązująca, gdy samochód benzynowy Euro 0-2 zostanie wymieniony na samochód elektryczny zasilany bateriami i budżet 782 mln euro przeznaczony na dotacje do samochodów. Podobne programy były jednak już w poprzednich dwóch latach. Dotacja dotyczy nowych samochodów do 35 tys. euro netto na elektryki i zwykłe hybrydy, a do 45 tys. euro na hybrydy plug-in — podaje ING w swojej analizie z czerwca. 52 proc. programu trafia właśnie na zakup tradycyjnych hybryd. Największe wzrosty w Wielkiej Brytanii i Holandii Wzrostami sprzedaży samochodów całkowicie elektrycznych i plug-in w Europie mogą pochwalić się przede wszystkim: oraz Holandia z wzrostem o 4,2 tys. pojazdów rdr (+32,2 proc. BEV i +44,3 proc. hybryd plug-in). W Wielkiej Brytanii rząd oferuje nieoprocentowaną pożyczkę na kupno używanego samochodu elektrycznego do 25 tys. funtów. Właściciele taksówek mogą dostać 20 proc. refundacji maksymalnie do 7500 funtów. Są też dotacje na furgonetki i ciężarówki. Duże dotacje idą na budowę infrastruktury do ładowania, w tym gniazdek gospodarstw domowych (350 funtów), parkingów (do 30 tys. funtów) oraz w miejscach pracy. W ten sposób głównie przy nieruchomościach mieszkalnych — podano na stronach rządowych. Dla porównania — wynika z danych PSNM. W Holandii dotacja na nowy samochód elektryczny została obniżona w tym roku do 2950 euro z 4 tys. wcześniej, ale korzyść przy kupnie samochodów używanych pozostaje taka sama i wynosi 2 tys. euro. Chodzi o pojazdy o cenie pierwotnej do 45 tys. euro. Wysokie wzrosty rejestracji elektryków BEV widać jeszcze w Danii (wzrost o 83 proc. rdr) i Norwegii (+44,5 proc. rdr). W obu krajach spadała sprzedaż hybryd plug-in.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS