business
Social media odgrywaja coraz wieksza role w zakupach
Media spoecznosciowe odgrywaja coraz wieksza role w procesie zakupowym - wynika z raportu Publicis Groupe CEE i GWI na temat korzystania z mediow spoecznosciowych w regionie Europy Srodkowej i Wschodniej. Najwiekszy odsetek ich uzytkownikow to pokolenie X nastepnie Millenialsi - dodano.
Raport Groupe Central & Eastern Europe (CEE) oraz GWI na temat zwyczajów korzystania z mediów społecznościowych w regionie CEE wskazuje, że rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich jest coraz istotniejsza. W ocenie autorów raportu potrzebne są innowacyjne i przemyślanie strategie marketingowe. "W regionie CEE pokolenie X jest najbardziej aktywne w mediach społecznościowych. Zaraz za nim plasują się Millenialsi, choć korzystają z mediów z innych pobudek. Zrozumienie, co jest najważniejsze dla różnych grup konsumentów w regionie CEE, pozwoli markom docierać do odbiorców z tym, co naprawdę do nich przemawia" – przekazał, cytowany w raporcie, Jason Mander z GWI. Według kluczowych wniosków z raportu, w regionie CEE coraz więcej konsumentów sięga po media społecznościowe, aby być na bieżąco z newsami i wydarzeniami. W związku z malejącym zaufaniem do tradycyjnych mediów konsumenci poszukują nowych sposobów na zdobywanie informacji. Jak wynika z danych zaprezentowanych w raporcie, procentowy wzrost liczby użytkowników platform social mediowych, z podaniem celu ich używania, wyniósł na TikToku 30 proc. (wiadomości rodzina/przyjaciele) i 22 proc. (bycie na bieżąco z informacjami/ światem), na Instagramie odpowiednio 27 proc. i 11 proc. oraz na Snapchacie odpowiednio 5 proc. i 2 proc. Jak podkreślono w raporcie, w CEE największy odsetek użytkowników mediów społecznościowych to pokolenie X, następnie Millenialsi. W ocenie autorów marki, które chcą dotrzeć do konsumentów dzięki mediom społecznościowym, muszą tworzyć treści skierowane zarówno do młodszych, jak i starszych grup. Jak wynika z danych zaprezentowanych w raporcie, najpopularniejszą platformą wśród osób należących do pokolenia Gen Z jest Snapchat, wśród Millenialsów Reddit, a zarówno wśród Gen X, jak i pokolenia Baby Boomers - Facebook. Dodano, że nie sposób ignorować wpływu, jaki treści wideo mają na współczesnych konsumentów, a w regionie CEE media społecznościowe odgrywają dużą rolę w procesie zakupowym. W ocenie autorów raportu, marki chcące zaistnieć w tym obszarze powinny docierać do odbiorców na platformach zarówno z krótkimi, jak i dłuższymi formami treści, a marketerzy, którzy chcą zwrócić na siebie uwagę, powinni tworzyć treści, które inspirują docelowych odbiorców do bliższego poznania ich marek. Według informacji przekazanych w raporcie aż 86 proc. konsumentów w Europie Środkowo-Wschodniej używa platform Facebook/Messenger, aby śledzić/znajdować informacje o produktach i markach. W przypadku Instagrama jest to 50 proc. konsumentów, a TikToka - 44 proc. "Media społecznościowe przeniknęły do każdej dziedziny życia w regionie – od tego, w jaki sposób konsumenci odkrywają produkty, po sposób, w jaki zdobywają informacje. Dane potwierdzają, że marketerzy muszą nadążać za tempem zmian, tworząc treści, które odpowiadają na zróżnicowane potrzeby zarówno młodszych, jak i starszych odbiorców w CEE" - oceniła, cytowana w raporcie, Maria Tudor z Publicis Groupe CEE. Raport bazuje na szeroko zakrojonych badaniach internetowych GWI, przeprowadzonych wśród użytkowników internetu w wieku 16-64 lat i analizuje trendy na siedmiu kluczowych rynkach regionu: Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, Węgrzech oraz Rumunii.
PREV NEWSZmiany w Legimi nie spodobay sie czytelnikom. Liczba abonentow spada
NEXT NEWSWzrost wynagrodzen w Australii w koncu spowalnia
Nowa era stakingu memecoinow Crypto All-Stars zbiera 4 mln USD podczas ICO
Wraz ze zblizajacym koncem roku na rynku panuje podekscytowanie i optymizm a w swiecie kryptowalut nastapi boom na memecoiny. Dogecoin Pepe czy Bonk odnotoway dwucyfrowe wzrosty w ciagu ostatniego tygodnia. Kapitalizacja rynkowa monet memowych przekroczya natomiast 15 miliardow dolarow. W tej niszy furore robi nowa kryptowaluta Crypto All-Stars wraz ze swoim przeomowym podejsciem ...The post Nowa era stakingu memecoinow Crypto All-Stars zbiera 4 mln USD podczas ICO appeared first on usinessinsider.
Nasdaq przerwa serie spadkow
Nasdaq Composite ros na zamknieciu o 06 proc. i przerwa serie czterech spadkow z rzedu. SP500 ktorego wartosc spadaa przez dwie poprzednie sesje zyska 04 proc. Srednia Przemysowa Dow Jones konczya dzien strata 01 proc. i bya to jej trzecia znizka z rzedu.
Ropa zdrozaa najmocniej od ponad miesiaca
Notowania ropy zakonczyy sie najwiekszym wzrostem jej ceny od 10 pazdziernika. Powodem bya geopolityka i sabnacy dolar.
Prezes PZU wypacono prawie 400 mln z odszkodowan w zwiazku z wrzesniowa powodzia
W formie zaliczek i penych kwot PZU wypaci prawie 400 mln z odszkodowan w zwiazku z wrzesniowa powodzia - poinformowa w poniedziaek prezes Grupy PZU Artur Olech. Podkresli ze nie bedzie to miao istotnego wpywu na wynik finansowy spoki bo bya ona przygotowane na tego rodzaju zdarzenia.
Przewaga wzrostow na Wall Street. Tesla pociagnea Nasdaq
Poniedziakowa sesja na Wall Street zakonczya sie wzrostami indeksow SP 500 i Nasdaq lekko straci natomiast Dow Jones Industrial. W gore poszy notowania spoek technologicznych w tym m.in. akcje Tesli.
Niemcy szykuja nowa strategie dla przemysu obronnego
Do konca biezacego roku Berlin przygotuje nowa strategie dla przemysu obronnego. Cel jest prosty. Jak informuje Boris Pistorius minister obrony Niemiec zmiany maja doprowadzic do ograniczenia biurokracji oraz skoku zdolnosci w zakresie produkcji.