Blogs
Home/business/Rozwoj rynku handlowego w kolejnych latach. Powstana 123 nowe obiekty

business

Rozwoj rynku handlowego w kolejnych latach. Powstana 123 nowe obiekty

Jak podaje Polska Rada Centrow Handlowych do konca 2026 r. cakowita baza nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce zwiekszy sie o 9 proc. W fazie planowania przygotowania inwestycji badz juz w budowie sa 123 obiekty o acznej powierzchni blisko 12 mln m kw.

November 24, 2024 | business

Wśród zapowiedzianych inwestycji handlowych na polskim rynku znajdują się zarówno duże obiekty, których powierzchnia waha się od 5 do 38 tys. m kw. GLA, jak i mniejsze, nieprzekraczające 5 tys. m kw. GLA. Analiza regionalna wskazuje, że największa . To właśnie tam zlokalizowane będzie 36 proc. wszystkich nowych obiektów i 36,5 proc. całkowitej nowej powierzchni handlowej, co świadczy o ich strategicznym znaczeniu dla rozwoju krajowego rynku nieruchomości komercyjnych. Dominacja parków handlowych Jak pisaliśmy , polski rynek handlowy od dłuższego czasu . Polacy wolą ten typ zakupów od zamkniętych obiektów, w których pod jednym dachem jest wiele sklepów. , a dostęp do pojedynczego sklepu nie wymaga długiego przemierzania korytarzy, jak ma to miejsce w dużych centrach handlowych, gdzie często konieczne jest pokonanie kilku pięter, aby znaleźć interesujący nas punkt sprzedaży. Dodatkowo mniejsza skala parków handlowych przekłada się na bardziej celowane zakupy. Klienci, parkując bezpośrednio przed wybranym sklepem, , które są częstym zjawiskiem w większych centrach, gdzie mnogość bodźców i dłuższy czas spędzony na zakupach prowadzi do wydawania większych sum pieniędzy. Nie bez znaczenia jest także komfort zakupów. Wszystko to składa się na rosnącą popularność tego typu obiektów w krajobrazie handlowym Polski, gdzie szybkość i wygoda stają się kluczowymi czynnikami decydującymi o wyborze miejsca na realizację zakupów. Inwestorzy stawiają na zielone strategie W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej branża handlowa przyjmuje nowe strategie, aby sprostać wymogom ESG (Environmental, Social, Governance). Inwestorzy oraz właściciele obiektów handlowych coraz częściej kierują swój biznes w stronę zrównoważonego rozwoju, co może przynieść znaczące korzyści wizerunkowe i finansowe. — — mówi Mariusz Majkowski, dyrektor w dziale powierzchni handlowych w CBRE. — Ograniczanie zużycia mediów i odpadów staje się coraz bardziej istotne, zwłaszcza w kontekście zgodności z unijną taksonomią — dodaje. W świetle tych trendów sektor handlowy jest chyba na dobrej drodze do rynku przyszłości, gdzie zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna staną się nieodzownymi elementami prowadzenia biznesu. Najbliższe otwarcia W najbliższych planach czeka nas otwarcie W Żyrardowie na obszarze około 10 hektarów wyrośnie kompleks o powierzchni najmu przekraczającej 33 tys. m kw. – z wielkopowierzchniowym marketem budowlanym DIY, supermarketem Auchan i parkiem handlowym, w którym znajdzie się 50 sklepów z różnych branż. Planowane jest również otwarcie restauracji KFC w formacie drive-thru. Osada Park zachęca też lokalnych przedsiębiorców do najmu lokali, proponując współpracę na zasadach franczyzy. Projekt przewiduje także bezpłatny parking na ponad 800 samochodów. Designer Outlet Kraków zapowiada otwarcie ponad 100 sklepów znanych i cenionych marek modowych oraz lifestylowych, które będą kusić klientów codziennymi ofertami rabatowymi sięgającymi od -30 do -70 proc. Inwestycja, która zlokalizowana jest w sąsiedztwie ulic Nowohuckiej i Galicyjskiej, jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty premium w bardziej przystępnych cenach. . Dzięki temu odwiedzający będą mogli łatwiej dotrzeć do nowego centrum zakupowego i cieszyć się bezproblemowym dojazdem. Otwarcie planowane jest już w pierwszej połowie 2025 r.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS